In een rijtjeshuis ben je een stakker

Woon jij een beetje op stand ?
Oprijlaantje voor de autootjes ?
Dubbele garage ?

Zwembadje in de kelder misschien ?
Vind ik zo lekker hè, even in mijn eigen zwembadje duiken als ik uit mijn sauna kom… 🙂

Of woon je in een rijtjeshuis ?
Weet je wat ik nog niet zo lang geleden twee knulletjes van een jaar of tien tegen elkaar hoorde zeggen ?
“Kijk dat zijn rijtjeshuizen, daar woont Willem ook in.”
“Ja, wat een stakker hè ?”

En wat trokken ze allebei een vies gezicht.

Kakkers.

11 Responses to In een rijtjeshuis ben je een stakker

  1. Annelies says:

    Zwaluwnest zeker ? Wat een mooie creatie toch.
    En die kakkers, die praten net zo als hun ouders. Voor straf een jaar naar Afrika, in een hut slapen en mensen helpen.

  2. Marlis says:

    ja dan gaat het wel jeuken (waar zitten hun lurven!)

  3. niko says:

    Ohh wat lief, smelt m’n hart weer van.
    Woon in een rijtjeshuis met heeeeel veeeel musjes die gigantisch veel kabaal kunnen maken. Sinds enkele nachten word ik wakker van dat kabaal, ik vermoed dat ze steeds uit hun slaap gehaald worden door een poes of zoiets. Verder hebben we hier kikkers, padden en mollen niet te vergeten. En soms als het heel stil is ’s nachts hoor ik in de verte een uil. En dat allemaal in een rijtjeshuis……zo en nu de kakkers weer:-)

  4. Doortje says:

    ik woon naast niko 🙂

  5. K says:

    Tja als dat zo is: Welkom in Nederland Stakkerland!

  6. Zwollywood says:

    Marlis……….de lurven zitten rechts en links op heuphoogte!

  7. Rob says:

    Ik woon in een "apartdementencomplex".

  8. Tante Til says:

    Mooie foto’s. Hoe krijg je het voor elkaar dat de vogels niet wegvliegen?
    Ik vermaak me opperbest in ons rijtjeshuis in een nieuwbouwwijk. In de tuin komen meesjes, merels, tegen de avond vleermuizen. Vorig jaar stond er zelfs een reiger op ons schuurtje.

  9. Henk says:

    Ik woon in een flat, met het zwembad onder de Noorseleistenenvloer.
    Groeten, Henk.

  10. Phelan says:

    Leuk, Ramirezi!
    Duiven zijn dol op maisonnettes. Een stapte erbij me binnen en keek speurend rond; keek even televisie, snuffelde tussen mijn boeken.
    Ik stuurde hem weer naar buiten, maar hij kwam weer terug. Ik deed de deur dicht en hij ging op mijn terrastafel zitten om naar binnen te kijken! Hij wilde op de foto; binnenkort zet ik hem op een log…

  11. Ramirezi says:

    @Marlis en Zwollywood; zijn lurven soms hetzelfde als zwembandjes ?
    @Tante Til; gewoon lekker inzoooooomen…
    @Phelan; ik ben benieuwd.
    En verder, zelf woon ik natuurlijk ook gewoon in een rijtjeshuis…

Geef een reactie

