Hulp voor als je weer eens ondergescheten bent

Het is gelukkig al weer een tijdje geleden, maar vergeten was ik het nog niet.
Mijn vrouw en ik liepen hevig verliefd over het strand. Om de één of andere reden overvalt dat gevoel mijn vrouw altijd op het strand, dus als zij naar het strand gaat, dan zorg ik natuurlijk wel dat ik erbij ben…

Maar goed, we dwalen af.
Plots zagen we een vogel moeilijk fladderend in de branding.
Het bleek een zeekoet (Uria aalge) te zijn, helemaal onder de stookolie.
Uiteraard hebben we het diertje gevangen, wat best nog wel meeviel.
Maar toen moesten we nog terug naar de auto lopen.

Uit dankbaarheid voor zijn aanstaande redding scheet hij mij onderweg helemaal onder. We stopten hem in de kofferbak (toen nog schoon…) en reden naar ons helderse vogelasiel de Paddestoel.

Daar hebben ze hem eerst grondig schoongeboend. Daarna zijn de veren tijdelijk niet meer waterdicht, dus mocht hij nog een paar weekjes blijven om op krachten te komen.

Uiteindelijk was hij één van de vele dieren die dankzij de inzet van de mensen van de Paddestoel zijn gered. En dat zijn voor het grootste deel allemaal vrijwilligers.

Vandaag was het de jaarlijkse open dag. Dus maar even wezen kijken met dochter. Met het verkopen van kleinigheidjes en spelletjes werd geprobeerd om wat geld bij elkaar te sprokkelen. Eigenlijk schandalig dat dat nodig is.
Wij zijn na het wegbrengen van ‘onze’ zeekoet donateur geworden en altijd gebleven.

Dat zouden meer mensen moeten doen.

Vogelasiel de Paddestoel

8 Responses to Hulp voor als je weer eens ondergescheten bent

  1. Rob says:

    Hum… als ik wil dat ik ondergescheten word en ik moet daar ook nog voor betalen, dan zijn er straatjes in Amsterdam…
    nou ja, nee, prima actie Rami!

  2. viktor loman says:

    Kunnen we niet beter wat minder olie vermorsen?
    viktor

  3. Daan says:

    Mijn vrouw en ik liepen hevig verliefd over het strand. Om de één of andere reden overvalt dat gevoel mijn vrouw altijd op het strand, dus als zij naar het strand gaat, dan zorg ik natuurlijk wel dat ik erbij ben… De rest van het verhaal vond ik lief, maar die zin getuigt van grote liefde. En humor…

  4. Doortje says:

    er wordt erg veel geknoeid op zee door al die boten met smerige inhoud.
    Gaan jullie vandaag weer naar het strand Rami?

  5. Zilver says:

    Mooie liefde, arme vogels, wij vervuilen te veel en dan vervuilen de dieren terug, op ludieke manier, ik mag ze wel die scheitvleugels

  6. fravapa says:

    Vol bewondering kijkend naar een zwerm van
    pakwek(!) 100.000 spreeuwen die in opperste concentratie eensgezind de meest doldrieste buitenlingen maken en waarbij het links en rechts van me vogelpoep regent, ja dan…..
    ja dan kan ik wel tegen een beetje vogeldrek.

  7. Bep says:

    Heel mooi Ramirezi. We vervuilen te veel.
    Weet je dat de Vogelopvang de Paddestoel is gekomen nadat het opluchttheater de Paddestoel weg was. En voor het openluchttheater de Paddestoel waren er de Lichthallen. Dat was in de vijftiger jaren (1950).
    Daar lagen toen mensen in de buitenlucht die TBC hadden. Dit weet ik omdat mijn opa toen boswachter was in de Donkere Duinen en wij als kinderen dan meegingen naar de Lichthallen. Hij bracht daar dan eieren of melk en andere dingen.
    Daar moest ik naar aanleiding van de Vogelopvang ineens aan denken. Erg lang geleden wel.

  8. Ramirezi says:

    @Daan; Ja, het is de grote liefde hoor…
    @Doortje; nog even geweest met de kids, lekker windje, mooie foto’s gemaakt van meeuwen.
    @fravapa; lekker !
    @Bep; boeiend, ik kwam nog wel eens in dat openluchttheater met de Rangers (als de kids paddenstoelen moesten zoeken). Nooit geweten dat daar mensen met TBC hebben gelegen !

Geef een reactie

