Doortje had gelijk !


Sommigen van ons bloggen anoniem. Anderen zetten er hun naam bij. Zelf heb ik dat laatste gedaan, hoewel het zeker enige beperkingen met zich meebrengt. Maar daar kan ik prima mee leven.


Dat neemt niet weg dat degenen die je blogje regelmatig lezen, of je nu blogt onder je eigen naam of niet, langzamerhand een beeld krijgen van je persoonlijkheid. Zeker van degenen die onder hun eigen naam bloggen zou je mogen verwachten dat dit beeld enigzins overeenkomt met de werkelijkheid.  Blog je anoniem dan kun je immers vrijblijvender doen alsof je geheel iemand anders bent. Je zult er nooit door iemand op aangesproken kunnen worden.


Als je lang met iemand samenleeft dan weet je ook een beetje hoe je partner in elkaar steekt. Met als gevolg dat je allebei op hetzelfde moment aan hetzelfde denkt. Of dat je iets voorstelt waar de ander nou ook precies zin in had. Dat voelt best wel vertrouwd aan.


Gisteren kwam ik thuis van het strand. Even lekker wezen uitwaaien. Het is namelijk een misverstand dat het strand alleen in de zomer het bezoeken waard is. Hoe harder de storm, hoe liever wij naar het strand gaan. Soms zie je een zeehondje ploeteren, een andere keer spoelt er iets interessants aan. Maar er is altijd wat te doen. Ook gisteren was het weer fantastisch, zie de foto’s.


Maar goed, nadat ik het zand uit mijn haar had geschud en ik mijn brilletje weer doorzichtig had gepoetst, toch maar even kijken of er nog reacties waren op mijn blogje. En daar stond toen deze van Doortje:

Gaan jullie vandaag weer naar het strand Rami?

26 Responses to Doortje had gelijk !

  1. Zilver says:

    Prachtige foto’s!
    Ja, als de blote billen van het strand zijn, wordt het er geweldig mooi.

  2. Amélie says:

    bloggen is ook een beetje samenwonen

  3. Isis Nedloni says:

    Ja samen bloggen. Als je onder een andere naam blogt, en toch helemaal je zelf bent, is er niks aan de hand.Ik blog onder een andere naam omdat ik niet gebeld of lastig gevallen wil worden door gekken die toch op internet en soms op het vkblog huizen.Mensen die onder een andere naam bloggen en veel erbij verzinnen, zijn een beetje zielig.Die zouden meer naar het strand moeten gaan, lekker uitwaaien en zichzelf vinden.
    Ik geniet vaak van je bijdragen en de fijne sporen die je als mens, vader, leerkracht, achter laat.
    Heerlijk he die bulderende natuur!; )))
    Mooie bijdrage! Mooi!

  4. Doortje says:

    hahahaha… ik wist het. Ik ken je toch een beetje… hahahaha.
    Prachtige foto’s.

  5. Frans Muthert says:

    Interessant.
    Voor mij ben jij in ieder geval van meet af aan nooit anoniem geweest maar over je naam had ik m’n twijfels. Dus je heet echt Ramirezi?
    Waar komt dat vandaan?
    Als docent heb ik vastgesteld dat goeie kinderen meestal ook goeie ouders hebben. Gevaarlijk? Altijd kloppen zal dat wel niet. En ook van sommige bloggers denk je: dat soort goeie stukkies, die moeten wel o.k. zijn. Zeker weten doe ik ’t echter niet. En voordat ik met 06-nummers in de weer ga, bedenk ik me echt wel even.(…)
    Tja, over het geheel genomen stel ik wel vast dat familie de afgelopen maanden een tikkie groter is geworden. Maar:
    @Amélie: kookjijofkookik vanavond? en
    @Isis, ben jij nou 1 persoon of moet ik me toch, zoals ik onlangs voorbij zag komen (maar ik lees de meeste roddels en achterklap niet) een voorstelling van maken van een uit meerdere vrouwen/mannen samengesteld personage?
    Ik weet het gewoon niet.
    Van die dingen….

  6. Phelan says:

    Mooi, die zwaaiende meeuw vanachter een zandheuveltje…Reactie is geredigeerd

  7. Francis says:

    Ik mis wat
    maar dit log is heel Rami
    Ik kijk en lees herken
    en geniet
    en ik hoef niet alles te begrijpen
    als ik maar even mee maga naar het strand

  8. Ramirezi says:

    @Frans Muthert; Nee hoor, Ramirezi is een favoriet visje van me, we hebben een half uur geleden weer twee stuks gekocht voor het aquarium van mijn dochter. Mijn echte naam staat in mijn profiel; even zoeken….

  9. de Stripman says:

    ik kan de zee bijna ruiken …;-)

  10. Zwollywood says:

    Ramirezi…het maakt volgens mij niets uit of iemand en alias gebruikt óf de eigennaam.
    Veel essentiëler is het om op het blog zoveel mogelijk ECHT te zijn……….dáár gaat het om. Jij bijvoorbeeld zet jezelf neer als een leraar en dat levert de inhoud van je logs. Uit hoe jij dit doet valt op te maken dat je in werkelijkheid serieus die leraar bent.
    Er dan zijn er inderdaag ook bloggers die een bepaald imago veinzen, bijvoorbeeld veinzen een dichter te zijn. De inhoud van sommige van die logs maakt vaak al wel dat je denkt ‘dit is onecht…dit is klef…dit is gespeeld’.
    Dat jij nu op dit log van je ook laat blijken dat je een redelijke fotograaf bent……
    …..dát wist ik nog niet.Reactie is geredigeerd

  11. Henk says:

    Die meeuw heb je goed ‘gevangen’
    Groeten, Henk.

  12. Jezzebel says:

    Ik ga graag mee naar het strand. En ik geloof dat ik dat nu maar eens ga doen. Ga je mee? 🙂

  13. Frans Muthert says:

    Sorry Arno, dat had ik gemist.
    Maar Ramirezi of Arno, het blijven mooie plaatjes. En dat serieuze waar Zwollywood het over heeft: daar ben ik het mee eens.
    Ik lees je graag!

  14. Ramirezi says:

    @Zwolly; zo zie je maar weer, kwestie van veel plaatjes schieten en dan alle slechte exemplaren weggooien – leve het digitale tijdperk…
    @Jezzebel; ik heb m’n zwembroek al aan !
    @Frans; dank !

  15. Bep says:

    Prachtige foto’s en je voelt de storm en ruikt de zee.
    Maar ik heb al een paar keer gekeken naar foto no. 2 en ben nu benieuwd naar wat het nu toch eigenlijk is. Het lijken me meerdere delen van een krab of is het toch één.
    Zal wel een verzameling zijn!
    Maar mooie scherpe foto’s en inderdaad leve de digitale fotografie.

  16. sjoukje says:

    Los van de heerlijke foto’s
    is het opmerkelijk dat
    iemand van VK je
    zo kent.

  17. Eline says:

    Wat leuk, van Doortje die je zo goed kent dat ze weet wat je gaat doen. Opmerkzame lezeres!
    Die foto met de uitgestrekte armen en opbollende jassen tegen de wind in en het zand dat voorbijstuift. Dat zijn mooie dagen om naar het strand te gaan. Bedankt voor je mooie bijdrage.

  18. Corrie says:

    Mooie foto’s, Ramirezi.
    Ook ik heb er geen moeite mee wanneer mensen anoniem bloggen, al koos ik daar zelf niet voor. Het argument dat er ‘gekken’ op internet rondlopen zal ik niet ontkennen, maar er kunnen ook ‘gekken’ bij de buurtsuper rondlopen.
    Maar ik vind wel dat mensen gewoon zelf moeten kiezen hoe ze zichzelf het prettigst voelen. Ik heb alleen een hekel aan mensen die makkelijker van pseudoniem dan van onderbroek wisselen.

  19. alib says:

    Precies Corrie, daar gaat het om. Een pseudoniem moet een jas zijn die je perfect past, geen verkleedpartij. je kan ook anoniem volledig jezelf zijn en bloggen zonder leugens.

  20. niko says:

    Oehhhh….ik ben zo jaloers 🙂 op je dat je zo dicht bij het strand zit. Heerlijk die foto’s en ja, het strand en storm daar wil ik wel twee uur voor reizen.
    Groet Niko -een goed passende nickname -:))Reactie is geredigeerd

  21. Vod says:

    Grappig. Toch zijn anonieme bloggers soms niet zo anoniem als je denkt. Mijn vrienden en familie lezen mijn blog en weten dat ik Vod ben en velen weten nu meer van mij dan voor ik het weblog begon.
    Voor mensen die mij toch al niet kenden maakt het echt niet uit of ik nou Vod of Hanneke heet, ik doe me niet anders voor, ben alleen bekend onder een andere naam.

  22. Berbara says:

    Heerlijke foto’s… het strand… ik ga er van de week naar toe… voor mij ligt het niet echt in de buurt, dat maakt het verlangen naar de zee soms des te groter!

  23. Ramirezi says:

    @Bep; ’t is gewoon een (hele)krab, alleen kneep hij ramizoontje in zijn vingers, dus daarom kijkt die niet zo blij. Ik zag gisterenavond nog die krabbenvissers voorbij komen – één van die mannen werd geknepen door zo’n joekel en was bijna zijn vinger kwijt. Hij moest de schaar er met een hamer afslaan !
    @Vod; je hebt gelijk – dat kan natuurlijk ook nog
    @Niko en Berbara; ja, het strand dichtbij is heerlijk. Toch zijn we er een aantal jaren nauwelijks geweest, totdat vrienden uit het binnenland er weer heen wilden als ze bij ons aan het logeren waren. En toen was de liefde ineens weer terug…

  24. Ramirezi says:

    Oeps, dat was ik….

  25. Belinda says:

    Vaak als je bij het strand woont verlang je naar bossen en andersom ook! We blijven rare wezens! 😉
    Complimenten voor de prachtige foto’s! Zeehondjes kom je hier op strand niet tegen of het moet een ziek zeehondje zijn.
    Ramirizoon is duidelijk onder de indruk van die beet in zijn duim! Dat bekkie joh! 😀

  26. SCHRmm says:

    Wat is het probleem met fictie? Een blog hoeft toch niet alleen een
    soos t zijn waar je thee komt leuten? Van mij mag het best anoniem
    en voledig uit de duim gezogen, als er maar integriteit in dat
    personage zit, dat is ook eerlijkheid. Ik ken mensen die een soort
    van "alter ego" blog hebben, anderen die er alleen hun
    tekeningen op zetten of muziek die ze maken onder hun artiesten
    naam. Dat zijn goeie blogs omdat het goeie mensen zijn die wat te
    melden hebben. Waar toch die regeltjes voor?

Geef een reactie

