Ik reed net langs de Ark van Noah

Zojuist waren we op visite in Schagen, d’r was er één jarig.
In de haven daar is Johan Huibers bezig om de ark van Noah na te bouwen.
Johan schijnt hiermee bezig te zijn omdat hij gelooft in de letterlijke versie van de bijbel.

Al met al een behoorlijk gevaarte.
Maar vast toch nog een behoorlijk geprop met al die verschillende soorten dieren die er in moesten.
Wist je dat daar serieus over nagedacht is ?
Of dat allemaal wel heeft gepast ?
Ik eigenlijk niet.

Totdat ik net zocht op ‘evolutie‘ bij google.
Toen viel mij iets vreemds op.
De eerste hit die je scoort is scheppingofevolutie.nl.
En d’r is ook maar één betaalde advertentie aan de zijkant.
Je raadt het al; scheppingofevolutie.nl !
Precies de internetpagina die je niet moet hebben als je iets over evolutie wilt weten.

Maar eerlijk is eerlijk, het is wel heel vermakelijk.
Ze hebben inderdaad gekeken of alles wel paste in de ark.
De dinosauriërs moesten er ook in !

En die Brachiosaurus was nogal groot.
Dus hebben ze jonkies meegenomen.
Of eieren.

Weer wat geleerd.
Hou google in de gaten….

11 Responses to Ik reed net langs de Ark van Noah

  1. Rob says:

    Namen ze ook vissen mee? En zo niet, is dan bekend waarom deze schepselen aan de Toorn des Heeren mochten ontsnappen? En wat aten ze aan boord? Om al die roofdieren te voeden, moeten ze een extra Ark met prooidieren hebben meegenomen.
    Stof tot jarenlang zinloos nadenken…

  2. Henk says:

    Rob, alleen krokodillen mochten mee 🙂
    Groeten, Henk.

  3. Zwollywood says:

    Hier steken ze de weg over……op de plaat zijn auto’s en de Brachiosaurus tegelijkertijd geplaatst. Moet een bedoeling hebben!

  4. Roel says:

    Rien Poortvliet heeft er een leuk boek over gemaakt. In eerste instantie een goed excuus natuurlijk om een boek vol te tekenen met dieren (wat hij graag deed) maar hij heeft ook getekend hoe de ark er uit moet hebben gezien als je de Bijbel letterlijk neemt: als een soort uit de kluiten gewassen kist. Niks geen hek of steven, gewoon een rechthoekige doos. En hoe de dieren daar in pasten, en elkaar niet opvraten, en gevoerd werden, en wat er met de uitwerpselen moest gebeuren… Heel leuk, ook als je er niet in gelooft.

  5. viktor loman says:

    Ja die extra ark met prooidieren doet het hem wel.
    Alleen Rob, die vissen vind ik toch wel een misser: die zwommen natuurlijk gewoon in die zondvloed mee en toen het droogviel werden ze als eerste opgegeten toen de ark weer open ging.
    viktorrené

  6. ely says:

    Die ark was eigenlijk een hele grote diepvrieskist
    Daarin heeft hij al die beesten ingevroren
    Hij is daarmee 86 keer naar de noordpool gevaren om te lossen
    Diepvries kip ,diepvries rund, diepvries kalkoen enz enz
    Nou en toen die zondvloed weer over was (de gemeente had eindelijk de riolering weer in orde) heeft hij die beesten weer opgehaald
    Toen kreeg hij van God een grote magnetron
    En daarmee heeft hij 26 maanden lang beesten zitten ontdooien
    Alleen bij die dinosauriërs had hij de magnetron per ongeluk op 900 wat staan en zodoende zijn die nu uitgestorven
    Ik weet wel dat dit niet in de bijbel staat ,maar dat hebben ze expres weggelaten ,want anders zou niemand het meer geloven natuurlijk

  7. Ramirezi says:

    Tot nu toe heeft Ely het meest geloofwaardige verhaal !

  8. Annet says:

    Geboren en getogen in een rood atheïstisch nest ben ik de bijbel aan het lezen………ben bij Noach aangekomen en ik zit met allerlei vraagtekens.
    Vooral met een zin als: gij zult heersen over het gevogelte, kruipende wezens, vissen en al wat beweegt (vrij vertaalt) dat woord ‘heersen’ dus daar komt het vandaan dat wij ons zo verheven voelen.
    De bijbel is een tijd geschreven dat al die enorme dieren al uitgestorven waren. Het had al 40 dagen geregend of een inslag was al geweest zoals aangenomen wordt. Maar we zijn nu eenmaal zoekers. En zo’n ark is symbolisch gezien wel aannemelijk. Alweer een vraag erbij:>)

  9. Ramirezi says:

    @Annet; zo dacht ik eerst ook; de dino’s zijn 65 miljoen jaar geleden uitgestorven. Alleen volgens de bijbel zijn ‘we’ er pas 6000 jaar ofzo, dus toen moesten ze ook de dino’s meenemen….

  10. Noah says:

    God..God..God.. Jullie praten erover alsof jullie er zelf bij waren…
    God wilde eerst aan ivf doen. Maar dat zag ik niet zo zitten. Ik had niet zo’n zin om eerst al die dieren af te moeten rukken. En mijn vrouw zag het niet zo zitten om vervolgens al die dieren te moeten baren. Dus ik heb al die dieren in levende lijve meegenomen. Ik heb ook hele dinosouriërs meegenomen. De grote versie wel te verstaan. Op een gegeven moment kreeg ik mond en klauwzeer aan boord. Ik heb de hele dinosauriërpopulatie toen eigenhandig af moeten maken. De dinousouriër is dus niet uitgestorven vanwege de één of andere komeet of zo. Maar eigenlijk wil ik er niet zo over deze periode praten. Het is een beetje een trauwmatische ervaring geweest.Reactie is geredigeerd

Geef een reactie

