Hoe lang kun je sperma eigenlijk bewaren ?

Nog niet zo gek lang geleden had ik een enorme zaadlozing.
Daarna mocht het eigenlijk niet meer zo heten.
Voor de resterende dikkopjes is de weg naar buiten immers voor eeuwig afgesneden.
Wat resteert is een slap aftreksel van het echte spul.
Best wel een benauwd idee eigenlijk, zo’n Guantánamo scrotum.
Terwijl deze dikkopjes nooit iemand iets hebben misdaan.

Als je er wat beter over gaat nadenken; van al die miljarden spermatozoïden die ik voor de mensheid heb geproduceerd, is niet veel overgebleven.

Eigenlijk zijn er nog maar drie in leven.
Ik laat ze nog maar even zwemmen…

18 Responses to Hoe lang kun je sperma eigenlijk bewaren ?

  1. Jezzebel says:

    Man wat een pracht zaadlozing, en keek eens wat je laat zwemmen,
    het universum! 🙂

  2. sjaalman says:

    @ Lijkt me meer dan de moeite waard! Liefs, sjaal.

  3. Jaap van Nieveld Goudriaen says:

    Hoi Rami, om antwoord te geven op je vraag: goed gekoeld maximaal
    vijf dagen, goed diepgevroren in stikstof: voor eeuwig. Mind
    you
    , uitgaande van een motiliteit van 90% bij vers sperma,
    daalt de motiliteit ongeveer tot 70% bij goed gekoeld (en weer
    opgewarmd) sperma en tot 40% bij diepgevroren (en weer ontdooid)
    sperma. Het vriezen in stikstof geschiedt in tanks, waarin de
    rietjes met het sperma in bekers worden geplaatst, en na verloop
    van tijd moet het stikstof worden aangevuld. Omdat je dit alles het
    best door je arts kunt laten verzorgen, is het door de jaren
    (eeuwen) heen best een kostbaar proces, maar daar heb je dan ook
    wat voor! :-))

  4. Ramirezi says:

    Hou op Jaap, ik krijg het er koud van…

  5. K says:

    Waarschijnlijk gaan deze nog heel lang mee, Rami!

  6. thera says:

    U heeft prachtig zaad! Kunnen alle zaadjes eigenlijk zwemmen? Ik
    bedoel in zout of gechloord water?

  7. Zilver says:

    Wat een geweldig zaad en zo actief!

  8. Jos Goedmakers says:

    Om op te vreten…;-)

  9. Jerunda says:

    Sluit mooi aan bij de Ark, een rietje neemt niet zoveel ruimte in!

  10. man met sombrero says:

    Prachtig en prachtige foto! Zag vandaag een zeer grote
    spermatozoide van Albert Verkade in de artotheek. Ja? Nou en? Nou,
    ik wou het alleen effe kwijt.

  11. Daan says:

    Ik neem een slok koffie en kijk naar de lijst meest aanbevolen. Je
    begrijpt dat ik nu een snor heb van het lachen, en dat de koffie
    overal zit. Dat schuim lijkt ergens op! Haha wat een heerlijke
    ouderwetse Ramibijdrage!!! Top! En wat een prachtig drietal…

  12. de Stripman says:

    Tsjonge ! Het wordt wel steeds intiemer 😉

  13. niko says:

    zaadlozing in een gekleurde omgeving…..mmmmm dat laatste kende ik
    nog niet…..weer wat geleerd 🙂

  14. Persefone says:

    Lieve Ram, Wat een goeie! een stukje kunst, werkelijk waar! och ja,
    allerbeste Ram, niet getreurd, kijk eens wat een mooierds je daar
    hebt zwemmen…Beter drie mooie dikkopjes bij de hand, dan duizend
    en 1 in Teelballenland! zeg ik altijd maar.

  15. Ramirezi says:

    @Persefone; Teelballenland – hahahaha !

  16. hetwatermannetje.punt.nl says:

    Met mijn ruim zeventig jaren oud veroorzaak ook nog wel eens
    stiekem een zaadlozing, volgens leeftijdgenoten een stofwolkje. Zou
    dat ook nog de moeite zijn om te bewaren?????Gerritje….. (Niet
    ongerust zijn, mijn nakomelingen breiden zich al steeds verder uit)
    (En emmer niet over mijn schrijf fouten, ik ben nog van voor de
    oorlog)………

  17. Ramirezi says:

    @Hetwatermannetje; poeh volhoudertje hè ?

Geef een reactie

