Ramirezi gaat op pad

Hersenen zijn niet te begrijpen apparaten.
Zo moet ik voor mijn werk nog het één en ander doen. Niet dat het vandaag al klaar hoeft te zijn, maar het zou me wel een beter gevoel geven als het zo was.

In plaats daarvan zoeken linker- en rechterhelft naarstig naar andere zaken die echt nog gedaan moeten worden. Zoals het uitzoeken hoe het nu precies zit met het lopen van “end to end”.

Wat dat nu weer is ? Simpel; aan de andere kant van het kanaal kun je lopen van het onderste en meest linkse puntje van Engeland naar het bovenste topje van Schotland. Van Land’s End naar John O’Groats. Dat is ongeveer 1400 mijl.

Ik stel mezelf de vragen die je jezelf moet stellen bij zo’n onderneming:
Loop ik vanuit het zuiden naar het noorden of andersom ?
Is het slim om dan rekening te houden met de meest voorkomende windrichting ?
Wanneer heb je het meeste last van de muggen ?

Wat ik al wel zeker weet; ik ga alleen en ik loop ‘m in één keer. Wel is het leuk als er zo af en toe iemand een weekje meeloopt, want tien weken helemaal alleen is best wel lang.

Het liefste zou ik gewoon een rugzak met tent en al dragen, zodat ik helemaal onafhankelijk ben. Ook mijn portemonnee vindt dat een aantrekkelijke optie.  Wild kamperen trekt me ook, straks in de bergen van Schotland. Wie weet wat voor ‘wildlife’ ik nog op de gevoelige plaat kan vastleggen. Maar mijn rug roept dat het misschien toch beter is om steeds in geriefelijk bed- and breakfast huisjes te verblijven.

Maar goed, er ontbreken nog een paar kleine dingetjes.
Tijd en geld om maar iets te noemen.

Maar je weet nooit, als die twee straks langskomen dan heb ik het plan al klaar.
Blijf maar lekker dromen Rami…

22 Responses to Ramirezi gaat op pad

  1. K says:

    Van Noord naar Zuid zou ik zeggen, anders krijg je de Highlands op
    het eind. Hoe kom jij aan 10 weken vakantie Rami?

  2. Ramirezi says:

    Ja K, dat zou ik ook wel eens willen weten…

  3. Zwollywood says:

    Neem een zomersreces als dat kan. Wacht niet te lang….als je
    ouder bent gaat het lastiger! en……wij willen niet zo lang
    wachten op de foto’s!

  4. K says:

    Trouwens. Gaan de kikkervisjes en echtgenoot wel accoord met jouw
    stoute plannen??

  5. Ramirezi says:

    Die weten het nog niet K !

  6. K says:

    O jee, hebben ze geen internet?

  7. K says:

    Ik weet niet of het zo verstandig is zoiets te plaatsen als
    hersenspinsel.

  8. Corrie says:

    Het klinkt fantastisch, te mooi om het bij dromen te laten. Dus probeer die droom waar te maken.
    Was het niet Herman van Veen die zong:En de beloning
    Waarvan wij allen dromen
    Voor de pijn, de tranen en het zweet
    Komt nooit nu, maar altijd later
    En het is te laat voor je het weet
    Reactie is geredigeerd

  9. Kumari says:

    Van Noord naar Zuid, van Zuid naar Noord, Schotland is sowieso een
    fantastische beleving, zeker te voet. Hopelijk blijft het niet bij
    online dromen…

  10. Canina says:

    Je zou er toch bijna een ‘sabbatical’ voor opnemen… 😉

  11. viktor loman says:

    Ik hoorde laatst van een bewaker van de nieuwe bibliotheek hier die
    al in het carcasstadium is dat je in Schotland een jaarlijkse tocht
    hebt die letterlijk over de bergtoppen gaat. Duurt geloof ik
    veertien dagen en er wordt alleen gegeten wat men vindt en vangt.
    Iets voor jou denk ik. groetjes viktor. En niks voor mij trouwens

  12. Jerunda says:

    This is the stuff dreams are made of! Wat een geweldig plan. Ik
    hoop van harte dat het je lukt!

  13. ijskastmoeder says:

    Mooi plan, door ’t op te schrijven heb je de eerste stap naar
    realisatie gemaakt. Zo schijnen hersenen ook te werken 😉

  14. Annet says:

    Er is ook nog ‘intwietsie’. Waar kan ik me inschrijven voor
    die trip? :>)

  15. Rob says:

    1400 mijl! Dat is anderhalf uur vliegen, man, we leven wel in 2006
    hoor! 😉

  16. Eline says:

    Ja, dat ken ik, het vooruitschuiven van een klus waar ik geen trek
    in heb.En de deadline dan toch nog halen door even heel hard te
    werken. Mooi he, dromen. Het klinkt wel helemaal geweldig. Over
    onthaasten gesproken!

  17. Ramirezi marijke says:

    PAP IK GA GEWOON MEE JA!!!

  18. Ramirezi says:

    @Corrie; mooi ! @Annet; als jij ‘m tegengesteld loopt, dan komen
    we elkaar in ’t midden tegen… 😀 @Rob; beuh, vliegen, niks an
    man… @Marijke; een weekje dan…

  19. betulanordica says:

    Sam Gewissies zei: het is de klus waar nooit aan begonnen wordt,
    die het langste duurt. 1400 mijl. Heerlijk. Als je in het zuiden
    begint met whisky in je rugzak, dan ben je in Schotland als ie leeg
    is. En dat komt mooi uit, want dáár, in Schotland
    wordt dat spul gemaakt. Kankmetjemee??

  20. debby says:

    Machtig mooi, DOEN!!

  21. Ramirezi says:

    @Betulanordica; je mag een weekje mee – kies maar welk stukje ?

  22. Gogan says:

    There is something I do not understand here. It relates to charming Annet. The girls pasks when can she join in and you 31 hours before betulanordica – and HE goes while she has to wait 24 hours for a lukewarm answer.
    Come with that horse to Paardenburg in Amstelveen , I’ll place a good word for you with Ramirezi!

Geef een reactie

