Bizarre gehemelte piercing

Anita is een enorme meid. Zo enorm dat je er bijna bang van wordt. Met haar veertien jaar is ze groter, zwaarder en misschien ook nog wel sterker dan ik.
Ze heeft de rust om zich heen hangen van een volwassen olifant – niemand kan haar iets maken.

Vandaag hadden we het in de klas over het gebit. Snijtanden, hoektanden en kiezen waren langsgekomen. De opdracht was nu; teken op een blaadje je eigen gebit. De klas gaat druk voelend in de eigen mond aan het werk.

“Meneer, waar moet ik een kies tekenen die in het midden zit ?”, vroeg Anita.
“Hoe bedoel je in het midden ?”
Anita begrijpt dat dit iets is dat niet uit te leggen valt.
Ze spreid haar mond open alsof ik de tandarts ben; “Kijk meneer…”

Tot mijn verbazing groeit er precies in het midden van haar gehemelte een enorme kies. Dat verklaart meteen waarom Anita altijd net zo klinkt als mijn buurvrouw van een paar huizen verderop. Die heeft een tongpiercing. Sexy hoor, zo’n spraakgebrek.

“Moet daar niet iets aan gedaan worden ?”, vroeg ik voorzichtig, terwijl de mond zich weer sloot. Anita mompelde iets over de orthodontist, maar dat die had gezegd dat ze naar de kaakchirurg moest gaan. Blijkbaar heeft ze het daar gewoon bij laten zitten. Ze keek er zo berustend bij, dat ik maar niet verder meer vroeg.

Ook eens kijken hoe het met de rest van de klas is gesteld. D’r is er eentje met het gebit van een haas, er zijn fietsenrekjes, kiezen die opzij groeien in plaats van naar beneden, maar niets is zo apart als het mondje van Anita.

Dan kom ik bij Floor.
“Heeft u Anita al gezien, meneer ?”
“Ja hoor, heel apart, zo’n kies midden in je gehemelte.”
“Nee, ik bedoel dat kettinkje in haar mond, heeft u dat niet gezien dan ?”
Floor nam direct het initiatief; “Anita, kom eens hier !”
Anita had het één en ander van ons gesprek opgevangen en kwam met haar mond al open op me aflopen. Met haar vinger wees ze naar de zijkant van haar kiezen linksboven. Tussen haar beugel hangt daar een zilveren kettinkje van een centimeter of drie te bungelen. Die had ik tijdens mijn eerste ‘kijkoperatie’ niet gezien.

“Ik probeerde het slotje open te maken”, verklaarde ze ongevraagd.
Waarna ze weer ging zitten.

De gewoonste zaak van de wereld.

10 Responses to Bizarre gehemelte piercing

  1. Kumari says:

    hahaha :-)Animerend geschreven!

  2. Frans Muthert says:

    Is leuk!

  3. K says:

    Handig met tanden poetsen, zo’n kettinkje.

  4. Amélie says:

    jee, nou een tijdje terug was de gespleten tong in de mode (of misschien nu nog steeds, ik zit niet zo in de gebitstrends), misschien tref je er daar binnenkort nog een van aan. Hoewel het meer iets was van shockrockers, maar toch!

  5. Amélie says:

    jee, nou een tijdje terug was de gespleten tong in de mode (of misschien nu nog steeds, ik zit niet zo in de gebitstrends), misschien tref je er daar binnenkort nog een van aan. Hoewel het meer iets was van shockrockers, maar toch!

  6. Marlis says:

    hahahahaha straks probeert ze een flesje te ontkurken of krijgt ze een ritssluiting niet open/dicht.. loopt ze op den duur met een hele schroothandel rond 🙂 (wel zou ik haar nog even voorzichtig aanraden toch iets aan die kies te laten doen hoor)

  7. Bep says:

    Ik vind het maar niets die piercings. Maar ja sommigen vinden het juist gaaf om zo iets er in te hebben. Het lijkt mij alleen maar vreselijk lastig.En dan vooral als je ze dan ook nog in de mond of zelfs in je lip laat zetten.
    Maar het is niets vergelelken bij wat ik van de week op de tv zag en dat waren vrouwen met hele schotels in de lip.

  8. annet says:

    Ik ken voornamelijk het paardengebit en mensen die hinniken van de lach. Leuke en leerzame log weer Rami.

  9. Croisabel says:

    Totaal onschuldig! Heerlijk om nog even zo te zijn.

  10. danielle says:

    hoi mensen ik wil al van af mijn 9e een tong piercing maar het mag niet ik ben nu 15 en mag het nog niet weet iemand een piercer die pierst voor mensen onder de 18 jaar als u die weet wilt het me even zeggen dank u wel mijn e-mail adres is: daantje_olifantje@hotmail.com dank u

Geef een reactie

