Snel ingrijpen voorkomt graffiti


Vorige week hadden we dus die klassenavond.
Met een paar collega’s stond ik in de hal, bij de toiletten.
Eerlijk gezegd stonden we een beetje de muziek te ontduiken.
Maar we waren wel scherp natuurlijk.

Tijdens het feestgedruis liep één van de leerlingen naar de kapstok.
Na wat gerommel had hij zijn jas gevonden.
Uit de jaszak kwam een spuitbus.
Druk schuddend met die spuitbus liep hij vervolgens het toilet in.
Je hoorde het kogeltje op en neer kletteren.

“Dat dacht ik toch niet Abdul !”, bulderde ineens de collega die naast mij stond.
Natuurlijk; een spuitbus met verf – om de w.c.-deur even lekker onder handen te nemen. Graffiti !
Stom dat ik dat zelf niet had opgemerkt.
Niks voor Abdul eigenlijk…

Abdul kwam snel het toilet uit.
“Het is geen verf hoor, meneer Ramirezi !”
“Er zit glittergel in….”

“Dat hadden we dan mooi even verkeerd ingeschat Abdul, ga maar staan.”
Abdul gaf mij de spuitbus en begon in de rondte te draaien.
Ondertussen gaf ik hem de volle laag glittergel.

Als een ware glimwurm ging hij trots weer de dansvloer op.
Tuttende jongens, ik moet er nog steeds een beetje aan wennen….


Foto’s; genomen in de duinen vlak bij ons in de buurt – duidelijk niet met glittergel behandeld….

18 Responses to Snel ingrijpen voorkomt graffiti

  1. K says:

    Tuttende meisjes zijn al erg, Rami.

  2. Maria-Dolores says:

    hihi, leuk verhaal. ik dacht eerst dat jullie die jongen voor straf met z’n eigen verf ingespoten hadden, viel me een beetje tegen, ineens van die strenge maatregelen :-). maar toen toch nog maar even goed gelezen wat er écht stond. leuk!

  3. Flaxorca says:

    Tags hebbik het niet zo op, maar Graffiti kan heel mooi zijn. Ach ja metrosexualiteit… Zweden zijn er kampioenen in, tot de leeftijd van 25 zijn de sexes hier bijna niet te onderscheiden ;-).

  4. Frans Muthert says:

    Surveilleren op feestavondjes….
    Bij voorkeur bij de deur om het geteisem buiten te houden.
    Blij dat ik niet meer hoef.
    En Den Helder is ook bepaald geen vrolijk dorp, las ik deze week ergens.

  5. Klaas says:

    Tsjaa Rami. Mijn knar kan wel wat glitterspul gebruiken. We moeten hoognodig onze voorraad spray-cosmetics eens op peil brengen vrees ik ;-).

  6. botofogo says:

    🙂 mooi verhaal.
    Ik vind graffiti prachtig trouwens.
    gr,
    botofogo

  7. de Stripman says:

    Ja, je moet gauw je hand voor die spuitbus houden, hè…;-)

  8. hansan de reiziger says:

    emancidinges avant la lettre
    de tutten kunnen jongen
    nu kan de jongen ook tutten
    maar gents, zijn we de eye-liner uit de 80’s nu al weer vergeten, of de chinese staart of…

  9. Jos Goedmakers says:

    Overigens zit je een historisch gezien op een opmerkelijke school Rami!…;-)

  10. Ramirezi says:

    @Flaxorca; toch ga ik voor de zweedse meisjes…
    @Frans; valt wel mee hoor…
    @Klaas; op je fotoootje zie je d’r best wel flitsend uit ?
    @Jos; volgend jaar bestaat ons gebouw niet meer :(, dus dan heb je helemaal gelijk…

  11. niko says:

    Heb altijd gemengde gedachtens over graffiti. Soms heeft het wel wat en soms ….
    Maar dat in de duinen heeft wel wat.
    En jouw verhaal was me weer een waar genoegen!
    Ja joh, tijden veranderen :))

  12. Eline says:

    😀 van een onverwachte wending gesproken, haha! Leuk verteld!

  13. Daan says:

    Pas maar op Rami, dat riekt naar verhaal gaan halen, vast zo tegen de diploma-uitreiking. Regenjassen meenemen!

  14. Cor says:

    grappige annekedote; ja surveilleren dat was genieten( oh dat woord mag niet van Frans)maar niet heus; bij de voor- en achter en zijdeuren

  15. Marlis says:

    haha hij is weer geweldig 🙂 (ja, de jongens hier thuis gaan ook almaar meer de tuttende kant op!)

  16. Trullenhoedster says:

    Leuke wending, ja.
    En mijn zoon staat ’s morgens langer in de badkamer dan ik….
    Sommige graffiti kan erg mooi zijn, maar ik erger me aan het volkladden van gebouwen.

  17. tempelman(martien) says:

    Mooi verhaal!

  18. fravapa says:

    Optutten
    Ik herinner me All the faces of KISS
    Leuk verhaal hoor!

Geef een reactie

