Voor mijn broertje die de weg kwijt is

Zo nu en dan zal het de oplettende blogger zijn opgevallen dat er soms onder een blogje commentaar verschijnt van “je broertje”. Nou, dat is dus mijn kleine broertje, die op dit moment met de Tromp ergens bij Hawaii vaart. Of misschien moet ik zeggen “jongere” broertje.

We krijgen regelmatig een mailtje waaruit blijkt hoezeer hij zich weer heeft opgeofferd voor het vaderland. Ontberingen zoals “het is hier nog steeds boven de 25 graden” en “tien bier op Sunset beach”, hij krijgt het allemaal niet voor niets.

Maar nu las ik dat hij richting Sydney vaart om daar de kerstdagen door te brengen. Hij is dus danig de weg kwijt. Den Helder ligt de andere kant op Jan !

Om je een beetje te helpen; wat foto’s van het lichtbaken op de Zanddijk. Als je de Tromp daar op het strand zet, kun je zo naar huis lopen….

Zie ik je daar !

16 Responses to Voor mijn broertje die de weg kwijt is

  1. Galadriel says:

    Wedden dat ‘je broertje’nu het roer omgooit! 😉

  2. K says:

    Hele mooie foto’s Rami! Ik denk dat Jan meer trek heeft op Kerstkalkoen op het strand(cold turkey) en dan tien bier op Sydney Beach? Zoiets.

  3. Flaxorca says:

    Mooie foto’s! Prachtige hemelkleuren en een lichtbaken. Sydney heeft last van droogte…

  4. coming soon says:

    Een heel mooie kerstkaart. Soms kun je hem zo missen, toch? Hij zal altijd broertje blijven, al wordt hij 80 jaar.Reactie is geredigeerd

  5. Eline says:

    🙂 … zou hij de weg nog op tijd terugvinden, denk je?

  6. Persefone says:

    Lieve Meester Biologie!
    Ik sta aan de kust en zwaai met mijn zaklamp heen en weer en roep in de nacht: "Hier broertje, hier!!"
    Allerliefst stukkie. Wat een ontberingen zeg, voor die broer van U. Nou.
    Kijk eens op het Bacchanaal en zeg wat U hier nou van vindt, als deskundige:http://www.volkskrantblog.nl/bericht/92838
    Een groet van Persefone

  7. Zwollywood says:

    Als er een lichtbaken is, is er hoop!

  8. niko says:

    Ik raak de weg kwijt met deze prachtige foto’s!

  9. Maria-Dolores says:

    mooi verhaal en mooie foto’s. Den Helder, wat ver naar het noorden!

  10. Alice says:

    ik vind dit ZO lief!! 🙂

  11. jeg synes says:

    broederliefde…… :)))))

  12. Jan says:

    Beste Broer,
    Ondanks alle mooie foto’s ga ik toch voor de Sydney optie! Den Helder is vast volgend jaar ook nog mooi. Vergeet je niet dat ik ook nog moet werken? Het lijkt wel een vakantiereis zoals jij het opschrijft………………..
    Groetjes Broertje

  13. moedermethond says:

    Hoi Rami, aan alles zitten twee kanten, dat zie je wel. Hij moet ook nog werken…misschien ook met kerst?

  14. asdale says:

    Broertjes worden groot. Die gaan hun eigen weg……
    Gelukkig maar!
    Toch mooie foto’s! Dat dan weer wel.

  15. Ramirezi says:

    @Jan; we krijgen bijna medelijden….

  16. Zwollywood says:

    Ik wil met Kerst een vette Haan of desnoods een konijn!

Geef een reactie

