Train à Grande Vitesse

Op 18 mei 1990 heeft een ingekorte versie van treinstel TGV-Atlantique nr. 325 een snelheid van 515,3 km/h gereden.

Aangezien de TGV-Ramirezí via het internet virtueel bestuurbaar is door meerdere Volkskrantbloggers tegelijk is hij niet vooruit te branden.

Iedereen wil een andere kant op.

Zie depeutertest

13 Responses to Train à Grande Vitesse

  1. Annelies says:

    Helaas zal het tussen Brussel en Amsterdam heel wat langzamer gaan…

  2. coming soon says:

    En dan zit ik in de trein, ik staar een beetje naar buiten. Ik weet zeker dat ik vooruit zal rijden. Toch achteruit? Verwarring, haast paniek. Zit ik wel in de goede trein?
    Alles komt weer op zijn plaats terecht wanneer ik besef dat het die andere trein is die vertrekt.

  3. K says:

    Dat krijg je met die peuter-intelligentietest-treintjes.

  4. Marlis says:

    ik stel voor op te stijgen 🙂

  5. Klaas says:

    Ramiracert. Helaas bezit ik niet de intellugentie om het goede antwoord aan te kennen kruisen.
    Wel hoorde eergisteren op de Franse TV1 (TF1) dat ze het TGV Book of Records willen opwaarderen tot 550 km/u – als dat maar goed gaat.
    Coming Soon moet in dezelfde trein als ik (29 juli 1979, vertrek uit Milaan) hebben gezeten.
    Zelf kan ik ook http://www.volkskrantblog.nl/bericht.php?id=34105 aanraden.

  6. Anna says:

    jaaa op deze heb ik me al eens stuk gebeten Ramirezi…herken me wel in de verwarring van Coming Soon en de oplossing van Marlis…

  7. de Stripman says:

    Ha ha, geweldige test ! Je moet natuurlijk wel een peuter zijn om die trein te zien bewegen. Dat idee heb ik ook wel eens over de TGV. Wist je dat de stoomtrein vroeger sneller van Amsterdam naar Parijs reed dan alle electrische treinen sindsdien ? En het mooiste argument dat ik ooit tegen de TGV heb gehoord (en dat onweerlegbaar) is: Als je een uur eerder in Parijs wil zijn neem je toch een trein vroeger…;-)Reactie is geredigeerd

  8. henk daalder says:

    Op de wadden gaan ze komende zomer met een zeppelin.
    Dat verstoort de heilige waddenzee minder, zolang hij nog niet ten prooi is gevallen aan de zeespiegelstijging.

  9. Woudje says:

    Och hemel Rami, ik faalde ook al bij de peutertest. En deze CITO rekenopdracht wordt natuurlijk helemaal niets. Waar moet de TGV trouwens heen ?

  10. Ramirezi says:

    @De stripman; zowiezo jammer dat er haast geen stoomtreinen meer rijden. Dat is zo mooi dat gelijk niemand meer haast heeft…
    @Henk; Een zeppelin ? Zeker op windstille dagen. Die heb je zo lekker veel hier…

  11. Ramirezi says:

    @Woudje; Den Helder ?

  12. de Stripman says:

    Vergis je niet in de topsnelheid van stoomtreinen, Rami. Ze deden er trouwens korter over dan de latere treinen omdat er in de stoomtijd minder oponthoud was aan de grenzen…;-)

  13. Woudje says:

    O Rami, dat scheelt in de berekening , haha !

Geef een reactie

