Geld tellen

– “We waren in die bejaardenflat. Na een half uur hadden we nog maar één euro en twintig cent. De meesten deden niet eens open. Dat kost veel te veel tijd. Toen zijn we snel naar de rijke buurt gegaan. Daar hadden we in een half uur twintig euro !”

– “Zegt die man, ik zal eens even kijken of ik nog wat kleingeld heb liggen. Toen dacht ik man kijk liever of je nog wat papiergeld hebt liggen !”

– “We hadden ook nog aangebeld bij iemand die zei; ja maar ik heb een NEE – NEE sticker. Oh sorry meneer, dat zagen we even te laat. En toen kregen we toch een euro.”

– “Oh, jullie zijn diegenen die de zondagskrant altijd op zaterdag brengen, jullie zijn heel erg braaf.”

– “Nou, nou, nou, nou, nou, jullie komen zeker niet alleen een kaartje brengen ? Eens even kijken of ik nog iets heb liggen.”

– “Jullie willen zeker vijftig euro ? Nou, dat heb ik niet !”

– “Kijk, dit vind ik nou zó belangrijk, hier heb je 50 cent…”

11 Responses to Geld tellen

  1. Zilver says:

    Oh, de kerstkaartjes, is altijd leuk! Als je altijd netjes bezorgd, dan verdien je ook een vette fooi!

  2. coming soon says:

    Prettige Kerstdagen! Ook voor de jonge ramireesjes.

  3. ijskastmoeder says:

    Nee-nee nu ook al om ongewenste aanbellers te weren? Of bezorgen jouw jongens een h-a-h-blad? Ik wens ze in elk geval nog veel plezier met hun extraatje en je haalt op zijn rondje en passant niet alleen geld op maar verzamelt er bovendien gratis mooie verhalen mee.

  4. Eline says:

    😀
    Twee h-a-h krantenbezorgers hadden geluk (ik deed open), een had pech (zoon nam kaartje in ontvangst en wenste ook de tot op het bot verkleumde krantenbezorger fijne feestdagen) … en dan is de echte dagbladbezorger nog niet eens geweest.

  5. Annelies says:

    Hier komt zelfs de brandweer langs, met kalender. Die kan je niet weigeren; stel je voor dat je een brand hebt en..Reactie is geredigeerd

  6. Marlis says:

    Leuk! 🙂 (een van mijn zonen sloeg zich pas voor zijn kop toen wij zeiden dat het niet slim was om vlak voor de feestdagen zijn wijk op te zeggen :-))(en dat is ook alweer twee jaar geleden, wat vliegt de tijd toch 🙂

  7. K says:

    Ik heb er twee gezien; de anderen zijn onder werktijd gekomen. Pech dan!

  8. Francis says:

    Dag Rami
    Altijd weer mooi
    en interessant
    en het was heerlijk om je in de krant te lezen
    Ik wordt er wel een beetje slecht van
    Hoe kan ik jou een rotstreek leveren als ik jouw collega zou zijn
    een string op je bureau?
    Ach jij lult je er wel uit
    Dank voor al je mooie logs en het leesplezier
    Lezen je leerlingen je ook?
    dag Rami groet Fran

  9. Ramirezi says:

    @Francis; ik wordt er helemaal warm van….

  10. Woudje says:

    Met hoevelen moeten ze de "buit" delen ? Heb geen krant, maar mijn hart gaat uit naar al die jongens en meisjes en kleine Rami’s die ’s ochtends vroeg in weer en wind op de fiets zitten met een ongelooflijke zware tas achterop.

  11. Ramirezi says:

    @Woudje; met z’n tweetjes, maar het jongste broertje krijgt ook nog wat omdat die ook wel eens meehelpt…

Geef een reactie

