Schokkende ervaring

Op het blog woeden vaak verhitte discussies over het huishouden.
Wie doet er nu eigenlijk wat ? Meestal is er een soort van taakverdeling. Bijvoorbeeld, de vrouw doet alles en de man de rest.

De laatste dagen ben ik er achter gekomen dat ik de gevaarlijke zaken op mij neem in ons huishouden. Gisteren deed ik niets vermoedend de stekker van de stofzuiger in het stopcontact. Met een enorme knal en een paar flinke vonken vloog de stekker uit mijn handen. Oepsie, die is niet meer goed. Helaas, geen reserve stekker voorhanden. Dus maar even tijdelijk een paar flinke knopen in de draad gelegd, als herinnering; LEVENSGEVAARLIJK – stop mij niet nog een keer in het stopcontact….

Vanmiddag vraagt mijn vrouw of ik even wil zuigen. Tuurlijk. Zonder ook maar even na te denken sta ik uitgebreid alle knopen weer uit de draad te pulken en stop de stekker in het stopcontact. Met exact hetzelfde resultaat als de dag ervoor.

Hoe onnadenkend kun je zijn ?
Schokkend.

25 Responses to Schokkende ervaring

  1. ? says:

    Vanmiddag vraagt mijn vrouw of ik even wil zuigen. Tuurlijk.

  2. K says:

    Okee Rami, je bent gezakt voor de basisvorming veilig omgaan met elektriciteit.

  3. moedermetrimpels says:

    Dat wordt dan een dusty christmas

  4. moedermethond says:

    sorry ik was het echt zelf!

  5. HenkR says:

    Er was iets met een spreekwoord en een ezel……;-))

  6. Anna says:

    haha al die knopen er weer uit halen

  7. rupsje says:

    Nee nee nee niet mokken nu, het heeft niets met onnadenkendheid te maken. Noem het vooral verstrooidheid, doe ik ook altijd, dat heeft in ieder geval nog iets charmants 😉

  8. Partout says:

    Ik stel voor de huishoudelijke zaken eens wetenschappelijk te meten en te objectiveren.
    Volgens mij zal dan blijken dat de man er een potje van maakt en dat de vrouw dagelijks vele kilometers meer aflegt..
    De zogenaamd eerlijker verdeling zal maw een aanfluiting blijken!
    Mannen zijn maw een stelletje luie reten die de Oudtestamentische verhouding zoals die in wezen nog steeds bestaat wel best vinden..
    (Partout schreeuwt) Waar blijft mn koffie????Reactie is geredigeerd

  9. bart says:

    eerst mopperend die knopen eruit, ik zie het voor me…:-)))))

  10. coming soon says:

    En toen moest je voor straf een blogje schrijven van de vrouw?

  11. Annelies says:

    C’est l’âge, mon cher ;-))

  12. Ramirezi says:

    Ja, stom hè, laten we het toch maar op verstrooidheid houden, goed idee rupsje, de leeftijd lijkt me nog wat vroeg Annelies….

  13. Phi says:

    Denken vergt een actieve partner (leer mij zien)..

  14. Zilver says:

    Nee, het is nog geen tijd voor vuurwerk!
    Pffffffffff, zul je wat voorzichtiger gaan doen?

  15. Kumari says:

    Kumari fluit deuntje eigen huis en tuin 😉

  16. Eline says:

    Rami, hoe KRIJG je het voor elkaar!!! Dit meen je toch niet, hahaha.
    Ik klaag trouwens een stuk minder over mannen sinds ik J heb leren kennen. Je hebt geen idee wat een luxe het is om te kijken hoe hij de heerlijkste gerechten maakt. Op zomaar een doordeweekse avond nog wel. Elke avond. Ben 3 kilo aangekomen sinds ik hem ken. Arggh! Ik gedij te goed met hem in de buurt.

  17. Isis Nedloni says:

    Ik houd nimmer het huis vast….alleen doeken en kwasten en TaalBeest willen mijn handen vast houden…nee zonder dollen…huishouden dat doe je met zn allen!!!!!; )))))

  18. evy says:

    @ Ramirezi: Als stofzuigen het meest gevaarlijk in je huis is vraag ik me af hoe het met de rest gesteld is.

  19. Maria-Dolores says:

    hihi,
    de Italiaanse man maakt het huis met een zachte bezem schoon. is even wennen, herinnert aan slechte tijden, maar gaat in feite veel vlugger en maakt ook niet zo’n herrie. ik had ineens geen zin meer in stofzuigen toen een pakje van die zakken 12,90 kostte. zo’n bezem kost hier twee euro en bij mij gaat-ie wel een paar jaar mee 🙂
    (s.v.p. niet vragen hoe dat bij vloerbedekking moet, hoewel ik vandaag ook de kleedjes met een borstel schoongemaakt heb. nou ja, de helft van de kleedjes, want toen ben ik eerst even naar de pc gegaan…)
    fijne dagen verder 🙂

  20. Henk says:

    Beperk je nou maar tot de biologie.
    Laat de stroom maar aan de deskundigen over.
    Misschien stoffen. Kun je hoogstens wat omgooien 🙂
    Groeten, Henk

  21. Thera says:

    Misschien kun jij jezelf met Kerstmis een nieuw stofzuigertje cadeau doen?

  22. Ramirezi says:

    @allen; vandaag weer wat gevaarlijks gedaan, de wc ontstopt. Linke soep….

  23. Woudje says:

    Daarom ben je geen scheikundeleraar geworden : )

Geef een reactie

