Tu Hwnt I’r Bont

Daar zit je dan.
Op de bank, naast je vrouw.
Die ook zit te zitten.

Eerste kerstmaal achter de kiezen.
Nog één te gaan.
“Gaan”.
Aantrekkelijk woord vandaag.

Niet “heen gaan” hoor.
Eerder “weg gaan”.

Maar waarheen ?
Waar wil ik in hemelsnaam heen met kerst ?
Mijn oog valt op een huisje van Lilliput Lane.
Tu Hwnt I’r Bont staat d’r onder op.

Ja, Wales !

12 Responses to Tu Hwnt I’r Bont

  1. BLKBR says:

    Net als Frits van Egters. Die ging ook nergens heen. Maar ergens vandaan. Prima motto!

  2. niko says:

    Ik ga mee!

  3. Astroloog says:

    Zo zie je maar: een bioloog blijkt ook een doodgewoon mens te zijn…
    Maarten ’t Hart kwam daar al eerder achter. Maar die verkleedt zichzelf dan ook als vrouw.
    Zo ver zijn we nog niet in huize Ramirezi…

  4. kees smit says:

    Llengoglyn of zoiets, Elsje is er wel een naar het koorfestival geweest, die spelling en die taal moet door de duivel uitgevonden zijn, maar waarom, geen idee.

  5. Flaxorca says:

    Met deze tijd van het klimaat kies ik toch liever voor de zon dan voor Wales…

  6. Bep says:

    Kan je niet gewoon stilletjes in het mooie huisje kruipen? Het is wel weer wat voor bij het blogverhaal van Eline. Dan gewoon genieten en niemand je ziet. Lijkt mij wel wat.

  7. Anna says:

    je zit op de bank, je oog dwaalt naar de computer 😉 met een huisje op je toetsenbord…

  8. Eline says:

    Ik heb ook ooit zo’n huisje gekocht, een voor mij en een voor zusje. Zo leuk! Idd iets sprookjesachtigs. Not a bad place to be!

  9. Broertje says:

    Wat een pech, weer een kerstmaaltijd gemist. Rn toch zit ik in New South Wales. Volgende keer uitdikken bij ons op de bank. Hier was 2e kerstdag grote Sale in de stad. Terassen overvol dus geen medelijden met je broertje. Foto’s van vliegende honden zijn naar je verstuurd. Geniet van je vakantie!

  10. Annet says:

    Dacht bij ‘den tittel’ aan het Fries. Wales is schitterend en dit lieve huisje ook. Er is ook zo’n onuitsprekelijke dorpsnaam daar.
    Eens was ik in de Breacon Bacons bij Abergevanny van dat lied, zoiets. Dit log haalt die vakantie weer naar boven!

  11. Annet says:

    Er staat wee9 inene. Een druïde uit Wales?

  12. annet says:

    Rami is aan de gluhwein………..

Geef een reactie

