Transcendente meditatie bij 130 kilometer per uur

De terugweg gaat altijd sneller dan de heenweg.
Gek eigenlijk.
Maar vandaag ging het wel héél snel.
Eerst verwonderde ik me een tijdje over het wegdek, dat sneller bewoog naarmate het dichter bij de voorkant van mijn voortzoevende auto kwam.
Dan merkte ik dat alles om mij heen best wel vaag was.
Vooral de verkeersborden.

Misschien had ik toch een glaasje wijn minder moeten nemen gisteravond ?
Ach welnee, dat was al lang uitgewerkt natuurlijk.
Het was de hele setting.
Bij Transcendente meditatie nemen we eerst een gemakkelijk zittende houding aan. Nou, dat gaat vanzelf in mijn Opeltje; prima stoelen.
Alleen yogisch vliegen lukt natuurlijk niet, dan bezeer je je lelijk aan het stuur.
We gaan alleen maar rechtdoor hier op de afsluitdijk.
Toerenteller op 3700, 130 kilometer per uur.
De paaltjes lijken links en rechts voorbij te vliegen.
Steeds maar door.
Het heeft een hypnotiserend effect op me.

Dan moet je steeds hetzelfde woord herhalen, de mantra.
Dat woord was vandaag; brilletje.
Brilletje, brilletje, brilletje.
Mijn gedachten dwalen verder af.
Daarom is alles natuurlijk zo wazig.
Ik ben toe aan een nieuw brilletje.
Vervelend, een nieuw brilletje bekijken als je bijna -4 hebt.
Want de glazen op sterkte zitten bij het uitzoeken nog niet in het montuur.
Je kunt hem alleen aan de omstanders laten zien, zelf zie je niks in de spiegel.
Ja, een wazig figuur, maar het montuur is onzichtbaar.
Misschien ziet het er wel niet uit.
Brilletje, brilletje, brilletje.

Ik neem gewoon weer dezelfde, maar dan iets kleiner.
Dat is ook weer lichter qua gewicht op je neus.
En het valt minder op dat je jampotbodems hebt.
Brilletje, brilletje, brilletje.

Als ik nu eens mijn digitale cameraatje meeneem, dan maak ik een foto van mezelf met het nieuwe montuur op mijn neus. Met mijn oude brilletje weer op kan ik dat dan weer terugzien.
Mooi idee.
Een digitaal filmpje maken kan ook.
Zou daar wat mee te verdienen zijn ?
Ach, zo iets simpels, daar zijn vast al anderen op gekomen.
Maar waarom heeft mijn opticien het dan niet ?
Brilletje, brilletje, brilletje.

“Ah, daar is Den Oever al weer”, hoor ik naast me.
Ik schrik wakker uit mijn trancederen; bijna de afslag Den Oever gemist.
“Waar was jij nou ?” vraagt mijn vrouw ?
“Oh, ik was even bezig met mijn hogere bewustzijn..”

19 Responses to Transcendente meditatie bij 130 kilometer per uur

  1. Anna says:

    haha Ramirezi, daar zal toch wel iets op bedacht zijn, er zijn toch meer mensen met dit probleem??

  2. Flaxorca says:

    Een bril voor het hogere bewustzijn… dat is nog eens een goed idee!

  3. Zwollywood says:

    Kun je met zo’n min4 bril ook in je hoofd kijken op het moment dat je Trancedeert….lijkt me wel eens verstandig anders rij jij bij Den Helder nog zo een keer de plomp in.
    Wel een bril met wissertjes kopen hoor Rami.Zit vast wel in je ziekenfondspakket!

  4. Cor says:

    geinig verhaal; zat je vrouw aan het stuur, en telkensweer die grappige slotzin met brilletje’ je kunt er een versje van maken:brilletje brilletje, brilletje kippenbilletje wie heeft er hier zo’n eigenzinnig willetje……..

  5. Cor says:

    nou is mijn kop er ook bij, sorry

  6. Frans Muthert says:

    En de mijne ook… Leuk!

  7. Vod says:

    Ik heb het ook wel eens maar dan bij 50 km per uur. Dan rijd ik gewoon mijn huis voorbij.

  8. Klaas says:

    Herkenbaar.
    De oplossing is een lieve eerlijke vrouw (man mag mag ook) en natuurlijk onvolprezen disposable contactlenzen. Mediteren prima maar het oog wil ook wat.

  9. Francis says:

    Honey, I’m home…………..

  10. Broertje says:

    Ik kan me nog herinneren dat wij twee achterin de auto van onze ouders nooit tijd hadden om te trancederen. Meestal waren we aan het confronteren! Dit is voorlopig weer de laatste reactie, 2 januari ga ik weer verder met mijn ontdekkingsreis in Australie. Volgende reactie waarschijnlijk vanaf het Great Barrier Reef. Life sucks……………

  11. jopie says:

    Terwijl je broertje over zichzelf schrijft
    in reactie op jou, zo zijn broertjes
    denk ik na over doel en methode
    die geitenwollen yogho is fout
    maar meditatie is helemaal goed
    vloeken in de kerk
    of toch maar een opeltje kopen

  12. lidy says:

    Rami Rezi, wat ben je toch een leuke man!…

  13. moedermethond says:

    :-))

  14. Woudje says:

    Zet even die foto op het blog. Dan denken wij met je mee. Of het een goede keus is.
    Een soort brillen X factor : )

  15. betulanordica says:

    Hé Ramirezi
    Ken jij het boek Leraar met hart en ziel van Palmer Parker. Het staat nu in mijn infoblok. Ik wil een weblogdiscussie starten over dit boek.

  16. Alice says:

    Wat een leuk verhaaltje 🙂
    en wat een goed idee! iedere opticien zou een digitalecamera in huis moeten hebben !

  17. Ramirezi says:

    @Lidy; lief van je, heb jij ook -4 ?
    @Broertje; zit ik hier net te vertellen dat wij nooit ruzie hadden…
    @Woudje; ok, als het er van komt dan zet ik ‘m d’r op…
    @Betu; nee, eerlijk gezegd niet….

  18. lidy says:

    + 2,5 – 3 waarvan 1 lui oog, doet voor 40% mee. verder nog een paar cylindrische afwijkingen, ook nachtblind, maar verder is alles goed met me hoor!

  19. Ramirezi says:

    @Lidy; ach ja, wie heeft er nu geen afwijking 😀

Geef een reactie

