Ik heb mijn wagen vol geladen, vol met…

Ken je dat liedje; “ik heb mijn wagen vol geladen, vol met oude wijven ?” Nou, bij mij in de auto zitten d’r een stelletje. Terwijl ze toch echt allemaal net een jaartje of tien zijn. We rijden net langs het café op de hoek, waar ze een grote feesttent naast hebben gezet. Jullie mogen even meeluisteren naar het getetter vanaf de achterbank.

“Hé pap, wat is dat, een tent ?”, zegt mijn jonge oude mannetje.
“Ja, dat is een feesttent.”
“Daar kun je heel erg dronken worden”, zegt een jong oud wijfje.
Het klinkt zo resoluut, dat het even stil is in de auto.

“Ben jij wel eens dronken geweest, pap ?”
“Ja hoor, maar dat is al weer een héél tijdje geleden”, antwoord ik naar waarheid.
“Waarom willen mensen eigenlijk dronken worden ?”, klinkt het peinzend.

Je hoort het al; hij is nooit snel tevreden met een antwoord.
Maar goed, nieuwsgierigheid is tot op zekere hoogte een goede eigenschap.
Dus antwoord ik; “Nou, je wordt er vrolijk van en je gaat alles wat makkelijker zien.”

“Mijn vader niet hoor !”, mengt het jonge oude wijfje zich weer in het gesprek.
“Die ging juist minder makkelijk zien.”
“Hij reed op zijn fiets naar huis en toen dacht hij dat hij over gras reed.”
“Maar het was geen gras, het was kroos.”
“De volgende dag lag het hele huis vol kroos en het bed was helemaal zwart.”
“En het heeft de hele week gestonken !”

“Nou, ik wil dus nooit dronken worden”, concludeert mijn jonge oude mannetje.

Weer een zorg minder.

26 Responses to Ik heb mijn wagen vol geladen, vol met…

  1. moedermethond says:

    :-))

  2. Phelan says:

    :-))) Zo zie je maar waar een goed gesprek toe leidt!

  3. Frans Muthert says:

    Maar ja, hij was nog geen 16 of daar begon het gelazer…
    Mooie waarneming: kinderen…

  4. Thera says:

    Je hoeft ze niets te leren, je kunt beter naar ze luisteren. Ahum, ik mag ook niet roken van mijn zoon, daar krijg ik volgens hem (en anderen) zwarte longen van.

  5. Francis says:

    Erg leuk
    paps uit de bocht, die andere dan hè!!!!

  6. Cor says:

    leuk en vol waarheid zo’n kinderbabbel

  7. Anna says:

    kroos voor gras aanzien 😉
    waarom fiets jij over het gras?

  8. Shalom says:

    :))))))

  9. Jaap van Nieveld Goudriaen says:

    Zo liep de oude Willem de Bochel ’s nachts, na een lange avond in de kroeg, om sneller thuis te zijn over het kerkhof naar huis.
    Opeens hoorde hij een barse stem: "Wat heb jij daar op je rug?"
    "Eh… een bochel," antwoordde Willem timide.
    "Hier dat ding!" zei de stem, en Willem was zijn bochel kwijt.
    Zo dol en zo blij als een hond met zeven lullen vervolgde hij zijn weg, op slag nuchter.
    De volgende dag zat hij in de kroeg met Jan Horrelvoet en vertelde hij zijn verhaal. "Dat lijkt me ook wel wat!" zei Jan enthousiast.
    Afijn, direct na sluitingstijd liepen de twee mannen over het kerkhof. Jan Horrelvoet liep voorop.
    "Wat heb jij daar op je rug?" vroeg de barse stem.
    "Eh niks," antwoordde Jan, "maarre…"
    "Hier heb je een bochel!" zei de stem.

  10. Canina says:

    Haha, kroos en kroost, maar één lettertje verschil.
    (Eén van mijn honden heeft wel eens een poging gedaan om over kroos te lopen… ;-))

  11. Ramirezi says:

    @Jaap; Ha, hij is leuk…

  12. Kumari says:

    🙂 fijnzz

  13. Grutte Pier/Gidsvermelding says:

    Het zal aan mij liggen, maar die vader zag het dus in principe ook makkelijker…
    … groen is groen…
    Ik vraag me dan wel weer af waarom je op het gras wilt fietsen…

  14. Ramirezi says:

    @Grutte; ik zal ’t ‘m eens vragen. Misschien een kortere route ?

  15. wenteltrapje says:

    Geweldig!!!

  16. Flaxorca says:

    Een vriend van mij zag ook eens scheef… Hij groen, ik buikpijn van het lachen.

  17. Zilver says:

    Nou mooie kroosduiker die papa. Hoop dat hij het zijn kroos(t) nooit meer aandoet.

  18. marlis says:

    je zou die gesprekjes eigenlijk moeten tapen… kan nog eens van pas komen, halverwege de pubertijd ofzo 🙂

  19. annet says:

    :>))
    Erg fraai die konijnenkeutel hieronder.

  20. Erics' art says:

    Goed gedaan!!! 😉

  21. Eline says:

    Wacht maar… wacht maar tot ze groter zijn… oeioeioei

  22. E de Waal says:

    Je weet het gezegde:
    Kinderen en dronken mensen spreken de waarheid
    En ik zeg met Eline oeioeioei

  23. Petra says:

    Kostelijk! Met een jongste van 11 en een oudste van 16 komen die gesprekken me uiterst bekend voor!

  24. asdale says:

    Hahaha…we spreken ze over een jaar of 15 wel weer!

  25. Woudje says:

    Geweldig ! Moest meteen terugdenken aan mijn eigen aanvaring met kroos. Overigens niet dronken, mar wel met rammelende honger.

  26. Croisabel says:

    Proest! Maar, beter dan Bert, die dronken inreed op een fietsenrek en daarmee zijn voortanden verloor.

Geef een reactie

