Wat ben je stil vandaag, meisie

“Hoi meisie, hoe is het met jou ?”
“Is het goed als ik even met je praat ?”
“Je hoeft niets te zeggen hoor.”
“Ik maak me zo klein mogelijk, dan ben ik niet zo eng.”
“Hopelijk loop ik dan geen blauwtje.”
“Bij een Blauwe Reiger.”
……

“Raar hè, dat we hier nu samen zitten.”
“En ik heb niet eens een hengel bij me.”
“Dus een lekker visje zit er ook niet in.”
“Kikkers zie ik ook al nergens.”
…..

“Woon jij in de reigerie bij de Donkere Duinen ?”
“Gezellig samen met de familie ?”
“Oh, dat wil je niet zeggen natuurlijk.”
“Je mag niet met vreemde mannen praten.”
“Als je me te dicht bij vindt komen dan vlieg je maar weg, meisie.”
“Ik wil alleen maar een fotootje van je maken.”
“Met al je veren nog aan.”

28 Responses to Wat ben je stil vandaag, meisie

  1. Bart says:

    zo bleu…leuk en lief
    je bent voor mij altijd erg lezenswaardig, ramirezi!Reactie is geredigeerd

  2. Flaxorca says:

    Ik sluit mij helemaal aan bij Bart!

  3. K says:

    Meissie is gelukkig niet zo bang vandaag! Foto mag.

  4. tempelman(martien) says:

    Hoe zie dat het een meisie is?

  5. Maria-Dolores says:

    ik probeer al een half jaar tevergeefs om een gewone foto van een reiger te maken, maar die van Ramirezi kan òòk nog praten 🙂

  6. Cor says:

    ik denk dat het nog een jonge reiger is; er is nog niet besloten wat het worden zal

  7. Lelie says:

    The gentle, sensitive approach…
    Much appreciated… 🙂
    Always works best.

  8. Petra says:

    Mooie beesten zijn het toch altijd! Zo statig.

  9. Bep says:

    Prachtig beest deze reiger.Maar ze let wel op dat je niet te dicht bij komt. Je ziet dat aan haar blik. Mijn zus ging ’s winters vis kopen want ze vertelde dat bij de sloot voor haar deur altijd een reiger op één poot stond. Dit vond zij zo zielig. Het beest wist ook precies wanneer ze weer bij de visboer was geweest. Wij vertelden haar later dat dus een reiger wel meer op één poot staat en dus waarschijnlijk niet zo zielig was.

  10. Galadriel says:

    meisie vindt fotograaf best aardig zo te zien

  11. shalom says:

    Ik vind haar een beetje eng!

  12. moedermethond says:

    Ze kijkt wel een beetje narrig.

  13. Ramirezi says:

    Het klikte wel hoor, ik heb er zeker een minuut of vijf vlak naast gezeten. Steeds een beetje dichterbij en maar praten. Misschien ook een leuke strategie voor in de disco…

  14. marlis says:

    je hebt haar helemaal betoverd, Ramirezi 🙂

  15. Maria-Dolores says:

    vijf minuten? had je een reigercamouflagepak aan soms? bij mij vliegen ze al weg als ik met de zoomlens op een paar honderd meter afstand sta.

  16. Zwollywood says:

    Rami….het is duidelijk dat je veel weet van torretjes en kleine waterbeestj3s , maar niet van reigeries. Deze grote dieren slapen niet in de duinen. Ze slapen in een kolonie en wel hoog in de bomen. Ook nestelen ze niet in de duinen, maar hoog in de bomen.
    Dus advies….loop nooit onder een boom waar een reiger broedt, ze schijten op je kop!

  17. Zilver says:

    Prachtig!

  18. Woudje says:

    Jij,charmeur, jij.
    Stond je er op één been naast ?Reactie is geredigeerd

  19. Ramirezi says:

    @Zwollywood; in de Donkere Duinen zitten een paar honderd reigers in de bomen – klopt helemaal hoor… (De Donkere Duinen is een bos bij ons in de buurt).Reactie is geredigeerd

  20. mary franssen says:

    Mooi gedicht, Ramerezi.
    Ik ben opgegroeid in de Zuid-Hollandse polders (geboren in Maastricht) en vroeger zaten daar nog veel kikkers en salemanders. En dus ook veel reigers en ooievaars. Het zijn prachtige vogels.
    Ik heb zelf altijd een hekel gehad aan opgezette dieren. Ik zie liever levend of foto’s.
    groet,

  21. Francis says:

    cool een s bocht
    en wauw wat een nek

  22. Moonfairy says:

    Vraagje, denk je dat walvissen hun eigen taal hebben? zzie mijn blog van vrijdag"bella"
    groet van Moonfairy

  23. Solvejg says:

    Ach, wat is ze mooi! En zo lief dichtbij! 🙂

  24. Vod says:

    Mooi hoor, knap dat je zo dichtbij kon komen.

  25. Jacopone says:

    Loepzuivere foto!!!

  26. Dunja says:

    Rammen zijn zo cute!

  27. annet says:

    Arno je breekt m’n hart
    met dit praatje…
    groeteliefs van A.

  28. Pretty woman the kind I like to meet.......grauwww says:

    PRETTY WOMAN YEAH YEAH YEAHHHH….
    CAUSE I LOVE YOU
    AND HOLD YOU TIGHT
    COME TO ME CLOSER BE MINE TOOOONIGHT…MURDOCHHHH WRAUWWWWW…
    PRETTY WOMAN WALKING DOWN THE STREET
    THE KIND I LIKE TO MEET
    GRAUWWWWWW….
    HOE KRIJG IK HET NOU UIT MEINER KOPFFFFF DARLING…
    al veel hectiek en telefonades heute

Geef een reactie

