Huwelijksaanzoek

Soms gebeuren er wel eens onverwachte maar toch mooie dingen in je leven. Ik dacht nog wel het allemaal zo goed geregeld te hebben.
Maar eerst even een kleine uitleg.

Mijn twee oudste kinderen zitten bij mij op school, het voortgezet onderwijs. Nu heb ik niet zo’n zin om mijn kinderen les te geven en mijn kinderen hebben niet zo’n zin om van hun vader les te krijgen. Dus iedere keer als ik hun klas op mijn rooster zag verschijnen aan het begin van het schooljaar, dan ruilde ik snel met een klas van mijn collega. Dan hebben we allemaal toch een beetje ons eigen leven, toch ?

Het onverwachte vandaag was dat ik de klas van mijn zoon op moest vangen. Geen probleem, we doken gezellig met de hele club het computerlokaal in. Best leuk om eens te kijken hoe zo’n klas in elkaar zit, waar je zoon in moet zien te overleven.

We waren nog niet binnen of er kwam een meisje op mij af. Ze keek me guitig aan.
“Meneer, mag ik u iets vragen ?”
“Ja, hoor.”
“Mag ik met uw zoon trouwen ?”
“Euh, hoe ziet je moeder er uit ?”
“Nou, best wel een beetje klein….”
Hier trok ik waarschijnlijk een zuinig gezicht, want ze reageerde direct;
“Maar wel leuk om te zien hoor…”
“Okee, dan heb ik er geen problemen mee.”
Schijnbaar had ik weer iemand gelukkig gemaakt, want ze ging er helemaal blij van stralen. En toen snel er vandoor naar haar vriendinnen.

’s Avonds vroeg ik aan mijn zoon of hij soms iets heeft met de betreffende dame.
Hij mompelde iets onverstaanbaars en ging er ook snel vandoor.

14 Responses to Huwelijksaanzoek

  1. Anna says:

    Niet te doen aan je kinderen lesgeven
    Je bent er nog goed mee weg gekomen dit keer 😉
    Zo’n huwelijkstaart is wel vragen om problemen….Reactie is geredigeerd

  2. B says:

    Dát is leuk….en lief…en…lekker puberachtig…en tijdloos….

  3. sabineluypaert says:

    heeerlijk stukje
    en daar sta je dan he hahaha

  4. Gerritje says:

    Dat heb ik niet mee kunnen maken met onze jongens want ik begon al vroeg zelf te zeuren om schoondochters. Dus als ik van een verre rit s’avonds thuiskwam mocht ik alleen horen wat ze die dag uitgevroten hadden en straf uitdelen…Wat een leuke pa……..http://hetwatermannetje.punt.nl

  5. annet says:

    Mooie foto: huwelijkstaart op hellend vlak:>)

  6. Jos says:

    Kan ik hieruit concluderen dat je zoon op je lijkt?
    😉

  7. Flaxorca says:

    Dat wordt wat op de volgende ouderavond…

  8. wenteltrapje says:

    Wel lief dat ze het eerst aan je vraagt…voor hetzelfde geld waren ze stiekum getrouwd!! 🙂

  9. K says:

    Goeie respons om te checken of de schoonmoeder er mee door kan voor je zoon! Heel belangrijk ook.

  10. momeho says:

    Die uitspraak moet je bewaren voor de dag dat ze haar diploma krijgt…

  11. asdale says:

    Een dikke vette glimlach ontlokt mij dit verhaal!

  12. Petra says:

    Mompelende zonen, ik weet er alles van! Een heerlijk verhaal!

  13. Woudje says:

    Daarom heb ik je nou voorgedragen als VK weblogger van het jaar. Leuk !

Geef een reactie

