Lekker voordelig buitenkansje

We zijn onderweg naar een buitenkansje.
Uitverkoop in ‘onze’ sportzaak.
Lekker voordelig wat leuks aanschaffen.
Vorig jaar kocht ik daar nog een heerlijke polarfleece.
Die brengt nog steeds dagelijks plezier voor zijn (gehalveerde) aankoopbedrag.

Na een tijdje sta ik voor de spiegel met een grijs vest aan.
Eigenlijk heb ik nooit iets aan dat grijs is.
Licht grijs al helemaal niet.
Donker staat mij beter.

Er hoeft geen twijfel over te bestaan welk merk het is.
Gaastra, gilt het vanaf allerlei emblemen.
Aan de voorkant een stuk of twee drie, schreeuwerig wit met blauw.
Kakkineus, die dingen.
Ik draai me om en bekijk de rugkant.
Daar staat heel groot G7.
Was dat niet iets met een aantal belangrijke landen in de wereldhandel ?
Beuh, ik hou niet van Gaastra, denk ik.

“Staat je goed hoor”, zegt de verkoopster.
Verrassend, een verkoopster die iets goed vindt staan.
“Ik hou niet van Gaastra”, zeg ik.
“Niks mis mee, best wel stoer”, zegt mijn vrouw.
“Ik heb niet eens een boot”, is mijn antwoord.
“Je kunt toch zeggen dat je een boot hebt”, probeert de verkoopster.
“Ik hou ook niet van boten”, zeg ik, onder het uittrekken van de reclamezuil.

Uiteindelijk gaan we met lege handen naar huis.
Dat is pas écht voordelig.

6 Responses to Lekker voordelig buitenkansje

  1. Maria-Dolores says:

    bravo!! bedacht vandaag toevallig ook dat fotograferen (of bloggen) veel leuker is dan spullen kopen… de helft van de prijs is nog véél te veel voor dingen die je eigenlijk niet nodig hebt…

  2. Henk says:

    Maar intussen heb je wel die pop uitgekleed.
    Waar zijn die spullen gebleven? 🙂
    Groeten, Henk.

  3. momeho says:

    Was je wel op de fiets? Anders is het jammer van de brandstof.

  4. Flaxorca says:

    Kreeg even de neiging om het Gaastra merkje op mijn trui snel te verbergen. Maar mijn Gaastrafleece is al zo lang geleden in de uitverkoop gevonden en met mijn postuur is de keuze altijd beperkt. Plus dat donkerblauw mee heel goed staat, vond mijn moeder.

  5. Ramirezi says:

    @Flaxorca; smaken verschillen nu eenmaal, bij jou staat het vast f a n t a s t i s c h…Reactie is geredigeerd

  6. Eline says:

    Ken het hele merk niet. Maar Rami, volgens mij staat lichtgrijs je echt niet, dat maakt je flets. Denk ik. Ik hou ook niet van rondlopen als reclamezuil, geef je dus groot gelijk 😉

Geef een reactie

