VMBO: Onderwijs met een luchtje er aan

Deze dagen loop ik regelmatig met een aantal leerlingen uit groep acht door onze school.
Samen met hun ouders.
Ze komen kijken of het wat is bij ons.
Of het bij ons leuker en beter is dan bij de concurrent.
Of het echt zo slecht is in het VMBO als de kranten schrijven….

Natuurlijk niet !

Neem van mij aan; ze kijken hun ogen uit.
Want we hebben een school die er mag zijn.

Maar eigenlijk wou ik het over iets anders hebben.
Want van heel veel ouders hoor ik hetzelfde.
Dat ze de luchtjes bij ons op school zo lekker vinden.

Hé, hier ruikt het echt naar de kapper !
(uiterlijke verzorging)

Ah, hier wordt vast gelast !
(metaalbewerking)

Ik ruik mijn garage.
(motorvoertuigentechniek)

Mmmm, wat is hier voor lekkers gebakken ?
(verzorging heeft worstenbroodjes voor de gasten gemaakt)

Dat ruikt goed !
(verse koffie in het door consumptief leerlingen gerunde restaurant)

We geven onderwijs met een luchtje er aan.
Lekker.

13 Responses to VMBO: Onderwijs met een luchtje er aan

  1. K says:

    In dit geval wel!!

  2. Maria-Dolores says:

    leuk verhaal! nu weet ik eindelijk wat vmbo precies is en wat je daar allemaal kunt worden :-). heb een keer in een leerhotel van zo’n school gelogeerd en vond het erg aardige kinderen. toen een paar meisjes in de tram hoorden dat ik hun hotel/school zocht, riepen ze van drie banken verder dat zij het me wel zouden wijzen omdat ze er ook heen moesten.

  3. Beus says:

    Kan ik op mijn leeftijd voor alle richtingen tegelijk inschrijven?
    Het klinkt allemaal zo gezellig.

  4. lidy says:

    Leuk om te horen dat je het fijn vindt op jouw school. Ik vind de lucht van een autowerkplaats ook altijd zo lekker.

  5. Oliphant says:

    Het ruikt toch niet altijd naar worstenbroodjes? Bij de open dagen wordt wel het beste beentje voorgezet. Bij ons werden eer ook altijd hebbedingetjes uitgedelled, maar op Rotterdam- Afrikaanderwijk kreeg je toch altijd hetzelfde type leerlingen. Maar wat je vertelt is goed, zo moet het zijn.

  6. ijskastmoeder says:

    Onderwijs met zintuigen, als dat geen handen en voeten krijgt…

  7. Broertje says:

    Leuk stuk over de luchtjes,schiet het trouwens al op met de nieuwe school in het Dorp?
    Broertje voor de kust van Maleisie

  8. Woudje says:

    En hoe ruikt de biologieles ?

  9. Maria-Dolores says:

    maar niemand zegt iets over die muis (of mol) in dat glas wijn, of heb ik dat verkeerd gezien??

  10. Flaxorca says:

    Worstenbroodjes… lekker! Toen ik nog ergens anders in Zweden woonde, was daar een koksopleiding en daar kon men goedkoop lunch genieten, dat was leuker dan veel andere restaurantjes…

  11. momeho says:

    Bij ons stonk het vroeger altijd (in mijn herinnering althans) naar rotte eieren. Er was altijd wel een vierde klas die net scheikunde had gehad.

  12. fokke says:

    wat een positieve reclame voor het vmbo, in de kranten is dat meestal anders.

  13. Ramirezi says:

    @Maria-Dolores; d’r is ook nog zoiets als handel-administratie maar dat heeft geen luchtje. Bouw-timmeren en bouw-schilderen natuurlijk wél..
    @Oliphant; jij noemt het hebbedingetjes, wij noemen het spiegeltjes en kraaltjes. Maar het valt mee hoor, ze krijgen een tasje mee met informatie en een boekje voor de brugklasser. En een pen van de school.
    @Woudje; Soms zijn we bezig met uiencellen (dan ruikt het naar ui), of onderzoeken we ponen (vis)…
    @Broerje; we liggen aardig op schema, alleen wordt er nogal veel gejat van de bouw….
    @Fokke; Kun je nagaan, nu heb ik me nog ingehouden…

Geef een reactie

