Braintraining; hoe oud is jouw brein ?

De jongste heeft sinds kort een Nintendo ds lite met braintraining.
Best een duur ding, helemaal zelf bij elkaar gespaard. Dat ding gaat niet mee naar school, was dus de afspraak, want voor je het weet is hij kwijt of kapot, waarbij de dader op het kerkhof ligt.

Gisteren was hij al een tijdje terug uit school en liep een beetje met zijn ziel onder zijn arm. Wat ongedurig. Beetje verveeld. Hij wilde op de computer, maar zuslief zat er al op voor school.
“Dan ga je toch lekker op je nieuwe Nintendo ?”, vroeg ik hem.
“Nee, geen zin in”, was het antwoord en hij verdween naar boven.
“Die ligt dus nog op school”, analyseerde mijn vrouw haarscherp.

’s Avonds bracht ik hem nog even een kusje voor het slapen gaan.
“Mag ik nog even op je Nintendo braintraining doen ?”
“Nee…”
“Okee, dan niet..”

De volgende ochtend ging hij om acht uur al de deur uit.
Achter zijn rug werden veelbetekenende blikken uitgewisseld.
“Jullie weten heus wel dat mijn Nintendo nog op school ligt”, riep hij in de deuropening verwijtend.

Dat was dus de tweede haarscherpe analyse binnen het gezin.

We hebben helemaal geen braintraining nodig…

12 Responses to Braintraining; hoe oud is jouw brein ?

  1. Anna says:

    een slimme familie 😉
    maar ben toch wel benieuwd hoe oud jouw brein is Ramirezi

  2. K says:

    Ah, jullie zijn naast braintrainen ook goed in plagen?

  3. Maria-Dolores says:

    arme jongen. weet-ie dat *jij* er bovendien ook nog eens aanbevelingen voor krijgt?

  4. coming soon says:

    Tegen het meisje in de klas: Stop de Nintendo maar weg, we gaan beginnen.
    Haar antwoord: Ik ben aan het braintrainen, mag dat ook al niet op school?

  5. annet says:

    Ja prachtig:>)

  6. niko says:

    Maar jij bent ook wel een pestkop, "Mag ik nog even op je Nintendo braintraining doen ?” 🙂

  7. peter louter says:

    Volgens mij is bloggen ook goed voor je brains, alhoewel, misschien niet voor iedereen

  8. jeg synes says:

    jeetje nog nooit van gehoord….
    Bestaan er ook Nintendo aftrianbraintrainen? Die heb ik eigenlijk een poosje nodig…..

  9. Eline says:

    Een beetje over de rug van je arme kind aanbevelingen verdienen, kun je wel? :-))

  10. Ramirezi says:

    Hij is helemaal niet zo zielig hoor…
    @Coming soon; het leuke is dat hij op dit spelletje heel druk bezig kan zijn met rekensommetjes, waar hij op school een hekel aan heeft…

  11. Ramirezi says:

    @Anna; tot mijn verbazing zijn mijn hersenen volgens het spel jonger dan mijn leeftijd, maar ook jonger dan die van mijn kinderen. Dat kunnen ze trouwens niet uitstaan. Hun hersenen zijn nog in ontwikkeling, zeggen ze. Zelf hecht ik er weinig waarde aan, hoe vaker je het spelletje doet, hoe beter je wordt, dus hoe jonger je hersenleeftijd.
    En gij geleuft ut.

  12. Woudje says:

    Dacht dat leraarschap je makkelijk afging, maar je bent een verdraaid handige pedagoog (mevrouw Ramirezi , trouwens ook) : )

Geef een reactie

