Wat voor karakter hebben die dames achter de ramen ?

Ben je wel eens in Amsterdam geweest ? Toevallig net even de verkeerde afslag genomen ? Vooral mannen willen dan wel eens denken dat ze enorm populair zijn. Al die wenkende dames achter de ramen…

Niet alleen dames van plezier zitten achter de ramen. Ook de dames in mijn aquarium kunnen er wat van. Vandaag wou ik het eens hebben over het karakter van de Maanvis (Pterophyllum scalare).

Ha ha, Ramirezi denkt dat vissen karakter hebben !
Oh, jullie twijfelen ?
Prima, ik zal even wat situaties beschrijven, dan mogen jullie zelf beslissen…

Situatie 1: De bange poeper
Bij die grote lobbes hierboven doe ik een nieuw vriendje, dat kleine opdondertje. De grote verkleurt direct naar spierwit en verschuilt zich de hele dag tussen de planten.

Situatie 2: De ADHD’er
Het kleine opdondertje terroriseert al snel het hele aquarium. Als een levende torpedo ramt hij voortdurend met hoge snelheid zijn veel grotere soortgenoten. Zo nu en dan incasseert hij een tegenaanval, die bij hem veel harder aankomen. Toch blijft hij net als Rocky IIIVIII nog steeds doorgaan.

Situatie 3: De gewetenloze
Al zijn ze nog zulke dikke vrienden van elkaar, zorg er voor dat je niets gaat mankeren. Ook dikke vrienden worden bij het minste teken van zwakte genadeloos opgevreten.

Situatie 4: Spelletjes
Als ik een paar algenchips in de bak gooi dan gebeurt het regelmatig dat de drie Maanvissen met z’n drieën van één chip eten. Het ding wordt in de bek genomen en weer uitgespuugd, waarna de volgende hem opvangt en hetzelfde doet. Het lijkt een beetje op beachvolleybal, maar dan zonder bikini.

Situatie 5: Geloof
God komt thuis (voor een Maanvis is Ramirezi waarschijnlijk een god…). Hij komt even kijken door het raampje of er niets raars aan de hand is. De drie maanvissen kijken minstens even nieuwsgierig naar buiten. “God heeft een nieuwe bril, denkt er ééntje”.

Situatie 6: Disco
Als ik voor het aquarium ga staan dansen, dan doen de Maanvissen vrolijk met mij mee. Probeer je dit niet voor te stellen, want het is natuurlijk géén gezicht.

Voor wat mij betreft dan, de visjes doen het heel gratieus.

23 Responses to Wat voor karakter hebben die dames achter de ramen ?

  1. Doortje says:

    kunnen wij ook bewegende beelden van een dansende Rami krijgen?

  2. Manus says:

    Een man vertelt op een weblog wat zijn aquariumvissen doen. Daar zit een cartoon in, maar ik heb um nog even niet. 😉

  3. cor says:

    Hans Dorrestein vertelde laatst voor de tv ook zo ontroerend over zijn roodneuszalmen

  4. Maria-Dolores says:

    meneer, mag ik even iets vragen?… u heb niet verteld of dat aangeboren is of aangeleerd. of weet u het soms zelf niet??

  5. Niko says:

    Is er ook een Riagg voor vissen m.b.t. psychische ondersteuning in dit groepsproces!
    @Rob
    hi…hi :)))Reactie is geredigeerd

  6. Zwollywood says:

    Algenchips….nooit van gehoord!

  7. K says:

    Drie maanvissen? Ik hoop niet twee mannetjes en één vrouwtje, want dat geeft heibel.
    Zijn het alles dames? Vind je dat niet een beetje sneu?Reactie is geredigeerd

  8. Ramirezi says:

    @Rob; ja ik zag het ook, maar dat was later, dit stukje heeft d’r niks mee te maken…
    @Doortje; met vissen dans ik beter dan met vrouwen…
    @Maria-Dolores; dansen hebben ze van mij…
    @K; twee soorten, ik denk één mannetje, de kleine torpedo…
    @Zwollywood; Sera Wels-Chips…

  9. Zilver says:

    Ha, ha, je zet me mooi op het verkeerde been, telkens weer lachen met jou.

  10. niko says:

    Hé Ramirezi waarom krijg ik geen reactie?

  11. Ramirezi says:

    @Niko; was ik je vergeten ? En je bent nog wel het vrouwenvisje met het meeste karakter…
    Maar zonder dollen, die vissen zijn dol op me, vooral als ik een gele bus vissenvoer in mijn handen heb, geen psychische hulp nodig…

  12. doranne says:

    een man die een relatie heeft met 2 maan-vrouwen en èèn mannetje van de maan, wat moet ik daar nou weer van denken, het is inmiddels wel afnemende maan, hebben die vissen daar ook last van?

  13. Ramirezi says:

    @Doranne; zoals jij het schrijft klinkt het inderdaad best wel raar. Maar ik ben ook nog gewoon getrouwd hoor – boven water….

  14. K says:

    Een polygamist in de vissenbak? Rami toch!

  15. klaas says:

    Maar nu de hamvraag: ik weet dat je nogal onzeker bent over de keus van sollicitatie outfits en dergelijke. Wat vond je favo maanvissin van je nieuwste fok?

  16. Niko says:

    Ah….kijk zo mag ik het horen 🙂

  17. Ramirezi says:

    @Klaas; ze vonden het een belachelijk klein aquariumpje…

  18. Kumari heeft weekend says:

    leuke bijdrage!

  19. Galadriel says:

    hahahaha…vooral puntje 5 Laat je ze wel bidden of buigen vòòr het voeren?

  20. Anna says:

    maar als de visjes gracieus dansen ben ik wel benieuwd welke moves jij ze voordoet…

  21. Woudje says:

    God heeft een bril ? Ik dacht dat God een vrouw was. Zonder bril, maar wie weet wel met baard : )

  22. Flaxorca says:

    Hmm ik noem dit beroepsdeformatie…

Geef een reactie

