Deze meid is op haar toekomst voorbereid

Vandaag hebben we geoefend hoe het ook al weer was om een leerling te zijn. Weten jullie dat nog ? Zet een stel docenten bij elkaar in een klas en je hebt zo weer een hele groep pubers bij elkaar. Ik zelf ook hoor, dat gaat hélemaal vanzelf.

We hadden opdrachten gemaakt voor de leerlingen en gingen die nu zelf doen om te kijken of het wel werkte. Ons klasje moest een waterpomp maken.

De meisjes in mijn klasje waren heel lief bezig hoor. Vooral de drukste hierboven. Alleen hadden ze wat moeite met het maken van een rond zuigertje.

En een eivormig zuigertje past een stuk minder makkelijk in een ronde buis. Knap dat ze hem er toch nog in kregen.

Maar dan er weer uit hè dames…

17 Responses to Deze meid is op haar toekomst voorbereid

  1. Anna says:

    Er begint zich een patroon te ontwikkelen Ramirezi
    in je voorkeuren 😉

  2. momeho says:

    en dat in de context met het onderzoek naar de schooladviezen…mooie timing!

  3. viktor loman says:

    Zo gij niet zijt als kinderen………….
    rené

  4. Frans Muthert says:

    Deze stoelen…. Staan die nu in elke school?
    Technieklokaal?

  5. niko says:

    En….weet ze het al, dat ze op het internet te bekijken is, pestkop!

  6. Ramirezi says:

    @Frans; alleen in het technieklokaal…
    @Niko; vast niet, anders had d’r vast al wat lelijks hier gestaan. Ze had ook leuke filmpjes van mij gemaakt (nou ja) maar die staan op z’n kant, dus daar krijg je nekpijn van tijdens het kijken…

  7. Carin says:

    Nou…ze weet het nu hoor!!! Grrrr… De filmpjes op zijn kant?? Ohh..het is het eerste filmpje dat ik ooit gemaakt heb dus het valt mee toch? Je kan toch gewoon je beeldscherm op zijn kant zetten…dan krijg je ook geen nekpijn.

  8. door mijn ogen says:

    zetten jullie in het kader van het verwisselen van de rollen ook wel eens een leerling voor de lerarenklas?
    lijkt me ook vrolijk.

  9. Gré says:

    Wat weer een machoverhaal!! Ik vond jou toch altijd een zeer vrouwvriendelijke kant hebben. Lijkt me trouwens een prima idee: een leerling die les gaat geven aan een groep etterige docenten.

  10. Ramirezi says:

    @Carin; heb ik al gedaan joh, de kids kwamen niet meer bij…
    @Gré; in werkelijkheid ben ik veel vrouw vriendelijker, maar jullie lokken het uit…

  11. cor says:

    leerlingen voor de klas heb ik wel eens gedaan…..ja die stoelen ken ik heel goed, rot dingen; lijkt me een pittige juf!

  12. Zwollywood says:

    Ja…met ‘door mijn ogen’ willen we hier op je blog wel eens een rapportage van de leerlingen over jou Rami…dát zou nog eens een mooie open dialoog geven!

  13. Klaverblad says:

    Ik volgde ooit een cursus zang & muziek met collega’s. Op één avond hebben we de overgemotiveerde, begeesterde, zeer deskundige docent JAREN ouder zien worden. En we zaten ook op zulke stoelen.

  14. Ramirezi says:

    @Zwolly; ik weet niet of dat wat wordt; http://www.volkskrantblog.nl/bericht/88040 hebben een paar dames en heren uit het gymnasium het al ontdekt…
    @Cor; is ze ook…
    @Klaverblad; eigenlijk zijn we allemaal hetzelfde denk ik…

  15. coming soon says:

    Maar waarom is dit nou een competentiegerichte opdracht en niet een praktijkopdracht?

  16. Galadriel says:

    Hhahaha…Ramirezi…deze dames zullen je nog versteld doen staan 😉

  17. Ramirezi says:

    @Coming soon; normaal doen de leerlingen kennis en vaardigheden op, bij competentiegerichte opdrachten komt er naast die twee ook nog attitude bij; dit stukje was praktijk, maar als onderdeel van een opdracht over waterzuivering, waarbij allerlei zaken aan bod komen. Zo moeten ze bijvoorbeeld ook nagaan wat de pomp kost als je hem zelf gaat maken en is er een werkelijk bestaande opdrachtgever. Al met al zijn ze een week bezig met het project water…

Geef een reactie

