Nieuw middel om tienerzwangerschappen te voorkomen

Een aantal weken terug zag ik op het journaal een nieuw middel tegen de tienerzwangerschappen. De meiden kregen een babypop mee, die midden in de nacht begon te huilen. Door de pop met een speciaal armbandje over de rug te aaien werd hij weer stil. Ook moest je de pop om de zoveel tijd verschonen. Daarvan moesten ze leren; begin er niet aan !

Dat kan effectiever, ontdekte ik vandaag.

Er zat het derde uur namelijk een klas met vrijwel alleen maar meiden voor me.
Ze keken naar een best wel flitsende video over voortplanting. Ze waren vooral geïnteresseerd in “het” moment. Dat merkte ik omdat er regelmatig opmerkingen werden geplaatst, maar toen het steeds intiemer werd (zonder dat er echt iets wereldschokkends te zien was, overigens), was het muisstil in de klas. Dus stelde ik voor om dit stukje maar even door te spoelen, hetgeen tot luide protesten leidde.

Ze wilden ook graag de laatste aflevering van tien minuten zien en wie ben ik om dat dan niet in te willigen, want wanneer maak je nu zulke leergierige types mee ? Die ging over zwangerschap en liet ook duidelijk de bevalling zelf zien.
Dat gaf enige consternatie.
“Dat hoofd is véél te groot !”
“OH, ze trekt hem zo aan zijn hoofd naar buiten !”
“Dat lukt bij mij nooit !”

Aan het einde van de video moesten ze gewoon even bijkomen, misschien hadden ze onwillekeurig mee zitten persen ? Daarna kon ik nog uitleggen wat ik wilde over de veranderingen in het lichaam van een vrouw richting de bevalling, de meiden hadden hun beslissing al genomen.

“Ik word dus noooooit zwanger !”


Ramirezi adviseert altijd borstvoeding !

gezonder
en
leuk om te zien

27 Responses to Nieuw middel om tienerzwangerschappen te voorkomen

  1. Frans Muthert says:

    Hahahahaha!

  2. momeho says:

    Misschien moet je ze Claudia de Brey laten zien, die heeft ook een geweldige scene over bevallingen…

  3. Galadriel says:

    hahahahahaha….. en heb je je advies ook nog in de klas gegeven? Helemaal top!

  4. Maria-Dolores says:

    die bevalling, da’s inderdaad even schrikken. ik was zestien toen ik op school – toevallig ook bij biologie – hoorde waar het babyhoofd door moest, en ben gelijk flauwgevallen… misschien helpt zo’n video een beetje, waarschijnlijk net zo veel als die video’s met zwartgeblakerde longen van de anti-roken-campagnes.

  5. Burro Holanda says:

    Schitterend. Ik heb me rotgelachen!

  6. Doortje says:

    hahaha en wat mohemo zegt, die scene van Claudia is ook errug grappig.
    Wil je ook tegen die meiden zeggen dat tatoeages, piercings en een abortus ook niet zonder risico is. Een infectie kan naar aflopen. (even een serieuze opmerking van zuster Doortje. Sorry!)

  7. de Stripman says:

    Ik durf het haast niet te vertellen, maar ik heb ooit gedroomd dat ik zwanger was. Aanvankelijk vond ik het helemaal niet vreemd dat dat ook kon bij een man. Maar toen men mij richting verloskamer transporteerde brak toch wel een lichte paniek uit. Waar moest dat kind dan door naar buiten komen ? Gelukkig schrok ik op tijd wakker…;-)

  8. Annelies says:

    Heftig zeg, en wat een goed idee !

  9. Ramirezi says:

    @Momeho en Doortje; Claudia is veel leuker ! En voor wat betreft piercings – die krijg ik wel eens te zien en dáár word ik nu niet goed van…
    @Maria-Dolores; flauwvallen doen ze gelukkig de laatste tijd niet meer bij mij…
    @Stripman; gelukkig, als jongetje moet je nóg harder persen om het kotertje naar buiten te werken….

  10. De Kale Doperwt says:

    Hey Rami, ik heb die filmpjes eens bekeken, maar die zijn wat mij betreft dik in orde. Deb en ik zeiden al tegen elkaar dat wij deze best hadden willen zien op die leeftijd. Natuurlijk was er wel voorlichting, maar toch erg op de theorie. Het maakt op een leuke manier een boel duidelijk zo, toch?
    Groet van de Kale

  11. Sandra says:

    Hahaha! Bel Ronald Plasterk! Dit idee van je is geniaal!

  12. Broertje says:

    Ik ben blij dat jij dit soort lessen mag geven. Wij zijn ondertussen op weg naar de evenaar. Nog een week en dan zijn we in Dakar. Foto’s gekregen?
    Broertje

  13. edu (app) says:

    Hahaha, hij is weer prachtig!

  14. Gré says:

    Dit soort beelden helpt gewoon. Gisteren kwam een gastdocent een les geven over zinloos geweld. Ze waren nauwelijks onder de indruk van alle cijfers en voorbeelden. Zelf moest ik toch af en toe wat wegslikken. Maar dan het laatste stukje van de les: wat moet je ondergaan als je de gevangenis in gaat. Helemaal bloot… bukken…..visiteren…… Kijk dat helpt dus echt!

  15. Woudje says:

    Hahaha ! Ja, dat is volgens mij veel preventiever. De man van een vriendin van mij liep (i.t.t. zijn verpleegkundige vrouw) een groot deel van haar zwangerschap op roze wolken. Haar wat meer reëele inzichten maakten geen indruk op manlief. Dat klusje van "bijstaan tijdens de bevalling"zou hij wel even klaren. De film bij de yogales was immers ook gefilmd door een soort van David Hamilton.
    Zij kende hem beter. Hij raakte al overstuur van een splinter in zijn vinger.
    Totdat hij de plastische foto’s zag van een uitgeputte kennis wijdbeens op het toilet, met overal bloed (en wellicht ook nog wel een beetje poep).
    Hij heeft zich hierna strategisch opgesteld. Bij het hoofdeind. : )

  16. Morgaine says:

    Grijnz.. Beter dat ze het meteen weten! En beeldend geschreven:)

  17. niko says:

    Ik heb op mijn vijdtiende zoiets gezien, ziek zwak en misselijk was ik en ook conclusie, ik wil noooooit kinderen! En dat heb ik vol gehouden tot op de dag van heden.
    Goed preventie middel :)))

  18. Solvejg says:

    GEWELDIG STUK!! Ik heb errug moeten lachen!!

  19. Ramirezi says:

    @Broertje; ik heb ‘m; bedankt !
    @Gré; bij mij wilden een paar jongetjes gelijk dat werk gaan doen, totdat ze hoorden dat de mannen door mannen worden gevisiteerd en de vrouwen door vrouwen…
    @Woudje; Dat doen vrouwen eigenlijk ook natuurlijk…
    @Niko; eigenlijk ben ik bang dat dit in de toekomst leerlingen gaat kosten voor onze school….

  20. Jaap van Nieveld Goudriaen says:

    Hier in Drenthe hebben we een prima voorbehoedsmiddel: een pepermuntje en een touwtje.
    Nieuwe klompen zitten aan elkaar vast met een touwtje. Krijgt een meisje op haar dertiende een paar nieuwe klompen, dan laat men dat touwtje zitten. Het pepermuntje is de finish touch. Dat eet ze niet, dat houdt ze tussen haar knieën geklemd.
    Simpeler kan het niet, dacht ik zo.

  21. de Stripman says:

    Ja, ja, Jaap, dat is net zoiets als die vrouw die kwam klagen bij de dokter dat de pil er telkens uit viel…;-)

  22. Oogappeltje says:

    Tja, ook bij ons (mijn vriendinnetjes en ik) hebben bevallingen er in gehakt. Menig van ons wilt nog steeds geen kind. "Wij adopteren wel" is het motto. Een ander deel heeft zijn mening wel al bijgesteld. Voor mezelf… Ik moet er (nog) niet aan denken! Heel herkenbaar dus (hoewel het voor mij nu nog maar zo een 5 jaar geleden is dat ik de bevalling bij biologie zag…)

  23. Kumari says:

    grins, jong afgeleerd…

  24. Ramirezi says:

    @Jaap; werkt dat ook met gympies ?

  25. Woudje says:

    Rami, het zal wel door mijn pyjamadag komen, maar ik begrijp je niet

  26. Ramirezi says:

    @Woudje; vergeet mijn verhaaltje; beschrijf je pyjama ?

  27. Ramirezi says:

    @Woudje; ik bedoelde dus dat vrouwen ook de bevalling vanaf "de andere kant" zien (het strategische hoofdeind)…

Geef een reactie

