Bijzondere Blauwe hagedis

Mijn broertje stuurt mij zo nu en dan wat foto’s van dieren die hij tegenkomt op zijn reis om de wereld. Gewoon omdat hij weet dat ik dat leuk vind. Deze bijzondere Blauwe hagedis had hij helaas niet zelf gefotografeerd in Zuid-Afrika, maar van het scheepsnet afgehaald.

Het diertje heeft een prachtige blauwe kleur, met bijna lichtgevende stippen op zijn rug. Opvallend is, dat de kleur van die stippen ook weer terugkomt in zijn oogjes. Knappe foto, want meestal zijn die rakkertjes al weg voordat je je fototoestel te voorschijn hebt gehaald.

Terwijl ik de foto’s van broertje aan het bekijken was, kwam Rami-dochter achter mij staan.
Zodra ze de Blauwe hagedis zag zei ze; “Dat is een neppert !”
“Hij heeft geen nagels en geen schubben !”
“Die stippen zijn erop geverfd !”
“Dezelfde verf is voor zijn ogen gebruikt !”

Rami dochter heeft zelf hagedissen gehad en een bijzonder scherpe blik.
Scherper dan pa en oom in ieder geval….

Hieronder een echte Blauwe hagedis, dan kun je ze vergelijken…


foto:Ric Blair Reptiles

14 Responses to Bijzondere Blauwe hagedis

  1. Maria-Dolores says:

    jammer, ik vond die namaak het mooiste…

  2. klaas says:

    Sorry Rami, leuk geprobeerd, mij nep je niet 😉
    Zag in 0,4 seconde dat hagedis niet uit Z-Afrika maar uit Taiwan komt. Die staart is niet soepel genoeg, die poten niet snel. Stuur die partij maar terug naar de fabriek…
    Wel een hulpmiddeltje: als je twijfelt moet je wachten tot ze hun tong uitsteken. Doen ze dat niet dan is het een neppert…
    Je kadavermelding staat op de site zag ik (iemand anders claimt de vondst!)

  3. onbegrijplijk-stukjes-schrijfster says:

    nou lekker dankbaar
    na Klaas reageren
    wat moet je nu nog zeggen

  4. momeho says:

    die bovenste is RAL 235, net als mijn keukenkastjes

  5. Antoine says:

    Scherpe ogen komen altijd goed van pas, ditmaal om bedrog te ontmaskeren 🙂

  6. Annet says:

    Ik liep erin want kijkend naar natuurseries denk je vaak ‘dit is gemaakt!’. De natuur is in ieder geval een groot kunstenaar! Prachtig Rami.

  7. Frans Muthert says:

    Jij bent mooi klaar met zo’n dochter.
    Leuk!

  8. Canina says:

    Haha, héééél bijzonder en errug blauw!
    (Ik trapte al in de titel van je log ;-))

  9. ali cirillioglu says:

    Een blauwe Gekko!
    Ik moet toch meer op de wetenschappers letten. Als u had gezegd "dit is de blauwe hagedis" dan zag ik het niet dat het een neppert was, en had het van u aangenomen. Ben blij dat de wetenschappers wijze en slimme mensen om zich heen hebben 🙂
    Met Liefs.
    Selam.

  10. de Stripman says:

    In eerste instantie was ik vol bewondering, maar bij nadere beschouwing vond ik toch de achterpootjes wat vreemd. Altijd nader beschouwen, dat blijkt. De echte is trouwens ook heel overtuigend gemaakt…;-)

  11. Ramirezi says:

    @Klaas; mijn kadavermelding is nog niet verwerkt (is van na de 22e..)
    @De rest; als je de foto op groot formaat hebt en inzoemt dan trapt niemand er meer in…

  12. Starry Night says:

    Beetje het verhaal van de Chinese Nachtegaal. Geef mij de echte maar;-).

  13. Hallo, Ik Patricia,had vanmorgen een kaart mogen trekken en dat was de Hagedis.
    Ik beschrijf deze en geef de mensen handvatten voor dagelijks inzicht te krijgen en te mogen ontvangen om hun bewuster te maken.
    Nu heb ik deze foto bij mij inzicht geplaats en vond het verhaal dat je erbij gezet had een extra aandacht boost wel waard waar de zichtwijze nog eens duidelijk benadrukt wordt heel speels maar heel Allert..Zelf heb ik een schooplproject gemaakt en daar komt de Hagedis ook voorbij/besproken dan .
    Ik wens je een fijn weekend toe ,
    Warme Hart Groet Patricia.

Geef een reactie

