Het symbool van de wulpsheid

Weten jullie waar je Lesbia, de minnares van de Romeinse dichter Catullus aan kunt herkennen ? Aan het symbool van de wulpsheid in haar hand natuurlijk ! Dat symbool zelf valt dan misschien weer een beetje tegen; het is onze eigen huismus (Passer domesticus).

Om deze foto’s te maken lag ik trouwens verscholen achter het raam en een zak aardappelen, hetgeen er volgens mijn vrouw alles behalve wulps uitzag.

Wil je ook mussen in je tuin hebben ?
– Hou je tuin lekker rommelig.
– Klop je tafellaken uit in de tuin na de broodmaaltijd.
– Doe je kat nooit meer de deur uit.

32 Responses to Het symbool van de wulpsheid

  1. momeho says:

    nu willen wij natuurlijk een foto van jou verscolen achter het raam annex zak aardappelen…

  2. zuinige aanbeveler says:

    hier nog een extra puntje

  3. niko doof van de mussen says:

    Honderden mussen heb ik om me heen!
    Nog ff en ik word weer een paar ochtenden om 5.00 uur wakker gezongen!

  4. Zwollywood says:

    Ik ben het met MOMEHO eens….en die mus is prachtig. ….jij sluipert!

  5. Maria-Dolores says:

    mooie kleuren. ik heb wel eens gehoord dat de mus tegenwoordig tamelijk zeldzaam is in NL.

  6. Kumari says:

    mus is zeldzaam aan het worden MD, door de goed geisoleerde huizen, kunnen ze nergens meer wegkruipen…

  7. Maria-Dolores says:

    @Kumari,
    bedankt voor de extra info. nu weet ik tenminste ook waarom. hier zie ik weinig vogels omdat er zeven katten door de tuin sluipen. dan helpt een rommelige tuin ook niet veel 🙂

  8. Annelies says:

    Bedankt voor de foto!s. Hier al jaren geen mus meer te bekennen, ondanks het tafellaken en allerhande noten, vetbollen die we buiten hangen. Het leven zonder de mus is erg saai..Reactie is geredigeerd

  9. K says:

    Een mus staat voor wulpsheid? Weer wat bijgeleerd. Hopelijk is het na die zak aardappelen nog goed gekomen met je?

  10. Morgaine says:

    Ik zie een wulpse zak aardappelen.. daar—–> in de hoek;)

  11. Starry Night says:

    Vooral de tweede foto is héél mooi. Het beeld van allesbehalve-wulpse-man-verscholen-achter-zak-aardappelen maakt het plaatje compleet;-).

  12. antoinette says:

    mooie foto’s
    Ik ben dol op mussen, de tuinen in de omgeving worden te netjes.Zelf heb ik helaas alleen een balkon.

  13. Galadriel says:

    Jajaja ik wil mussen in de tuin…zulke fotomodellen. Prachtig foto’s Ramirezi

  14. Partout says:

    Ik wist niet dat die mussen zo groot waren?
    BR>Ik zelf ben een huismus.Reactie is geredigeerd

  15. ely says:

    Laatst probeerde ik ook zulke foto’s te maken
    Het is in onze tuin dus echt een bende,daar kan het niet aan gelegen hebben dat ze steeds weer wegvlogen
    Maar nu snap ik het, je moet je achter een zak aardappelen verstoppen
    Ik had alleen een zak diepvries patat
    Mooie foto’s Rami

  16. Canina says:

    Ha, ik ben mussen-fan, al jaren!
    Vind je het goed dat ik die tweede foto als buroblad instel, Ramirezi?
    Wat een prachtfoto’s, kan de veertjes tellen.

  17. viktor loman says:

    Tweede foto indedaad het mooist. Wat een mooi diertje is het toch eigenlijk, als hij goed gefotografeerd wordt of wanneer er goed naar gekeken wordt. Dat doen we dus tegenwoordig beter, sinds hij niet meer zo algemeen is.
    groet
    rené

  18. Pas&Ivy says:

    Impressive. Zal binnenkort ook eems aan paar mooie foto’s van Nox, Contrillibus, Hermux-Tantamoq en Zelda op onze site plaatsen :-)))

  19. Ramirezi says:

    @Canina; tuurlijk…

  20. Alexandra says:

    leuk, de mus kan, zeker in de grote steden, wel wat steun gebruiken!

  21. bert says:

    Een gedichtje voor bij het verhaal :
    Birds !
    (zeer vrij naar Alfred Hitchcock)
    De vogels willen niet op foto staan
    ik gooi ze kruim, kruip naderbij
    verbolgen kijken ze naar mij
    als ik mijn toestel bovenhaal
    het is een bom ! – roept één van hen
    een ander roept : een terrorist !
    maar ik die mooie foto’s wil
    ik blijf geduldig en lig stil
    zo kijk ik ook niet achterwaarts
    een boom gevuld met soortgenoten
    ze wachten bars op hun bevel :
    val aan, verjaag de vreemdeling !
    ze vliegen scheerlings over mij,
    en droppen één voor één hun ding.
    bert debenReactie is geredigeerd

  22. Ramirezi says:

    Hij is goed Bert, je mag mijn vaste huisdichter zijn…

  23. Sandra says:

    Ik zie dat jij ook niet vies bent van die gezellige groene begroeiing tussen de tuinkeitjes.
    Mooie foto’s!

  24. Jacopone says:

    Weer wat geleerd. Geinige foto’s, je had er heel wat voor over. Misschien wil je vrouw wel een foto maken dat je achter het raam en de zak aardappelen bezig bent?

  25. annet says:

    Die naam: Catullus, Kattullus, mensen aten vroeger ook mus en misschien wel alles dat fladderde en bewoog. Ach gun zo’n katje ook wat! Dit meen ik niet hoor. Deze zomer hadden we een hele drukke familie die uit het mezenhokje fladderde, ook zwakjes, toch hebben ze het gered, want ik had Bartkat binnen! Ik heb een buitenkennel, snap niet dat meer mensen dat niet doen. Alleen Bartje mag naar buiten. Helaas, hij is niet te houden binnen. Hij draagt een bandje met een klein formaat koeienbel. Volgens de buuf komen de vogels daar juist op af:>)

  26. Ramirezi says:

    @Annet; toch knap dat katten die mussen te pakken krijgen, als je ziet hoe lastig het is om ze te besluipen voor een foto…

  27. De Kale Doperwt says:

    Wij hebben ook van die oude klinkers in de tuin, en gooien consequent restanten in de tuin, het is een soepzooitje maar wel gezellig met al die vogeltjes.

  28. d.kloet says:

    schijd dat de mus inderdaad zeldzaam is maar hier in de tuin zijn er elk jaar velen aanwezig
    gisteren een foto gemaakt waar er ca 40 op te zien zijn
    af en toe schat ik dat er een stuk of 80 totaal zijn
    vaak zitten ze verscholen in de hoge brede heg hier en soms steken er een stuk of 15 van die mussen koppies uit wat een zeer leuk gezicht is
    verleden jaar twee keer mee gemaakt dat terwijl er vele mussen op de heg zaten er in eens een torren valk naar beneden kwam zetten en op de heg klapte waar die een mus te pakken had
    mocht er belangstelling zijn voor de vele mussen foto laat het hier dan even weten en komt het wel goed
    dick

  29. Ramirezi says:

    Hier ook geen gebrek aan mussen Dick, maar 80 dat zijn d’r wel heel veel !

  30. roy says:

    Uw vrouwtje is niet blij met jou ,als ze u een zak petatten noemt 😉
    Maar wel supermooie foto’s van de mus.

  31. Ramirezi says:

    @Roy; bedankt voor de steun…

Geef een reactie

