Maansverduistering live

3 maart 2007 – 22:00 uur
Zojuist even naar buiten gelopen en deze wel heel erg mooie maan geschoten. Zal ik proberen om het gehele gebeuren vast te leggen ? Of toch maar lekker naar bed gaan zometeen ?

3 maart 2007 – 22:30 uur
Eén ding is zeker; met mijn digitale cameraatje is het prima te volgen, een ritje op de fiets naar de sterrenwacht is niet nodig. Een klein hoekje van de maan is al donker geworden. Ik heb me voorgenomen om voorlopig wakker te blijven, dus dit blogje wordt elk half uur aangevuld met nieuwe maantjes…

3 maart 2007 – 23:00 uur
Vrouwlief gaat nu naar bed en de kinderen spoken nog wat heen en weer in pyama om de maan te bekijken. Tot nu toe gaat het goed, al ligt er aan de oostkant een behoorlijke wolkenband.



3 maart 2007 – 23:30 uur
Het wordt steeds lastiger, de wolkjes beginnen roet in het eten te gooien ben ik bang. Wat ik wel leuk vind om te zien is dat de kleur van iedere foto tot nu toe anders is, terwijl de instellingen grofweg gelijk zijn gebleven.

3 maart 2007 – 24:00 uur – foto 1
Zilver zei net al dat de maan de kleuren van de Nederlandse vlag had, hier is het bewijs ! Voor de kleurenblinden; hier is hij blauw…

3 maart 2007 – 24:00 uur – foto 2
En een paar seconden later is hij ineens rood. Nog wat later en hij was weer helemaal kwijt achter de wolken, benieuwd of er nog een foto bij komt…

4 maart 2007 – 00:30 uur
Het was even wachten op een gaatje in de wolken, maar hij was er nog, mooi diep rood gekleurd.

4 maart 2007 – 01:20 uur
Eigenlijk had ik de moed al opgegeven, ik zat al een uur lang in de melk te turen. Maar toen ineens kwam hij toch nog even gedag zeggen. Een lichtgevend nageltje.

4 maart 2007 – 01:40 uur
Let maar niet meer op de juiste tijd tussen de verschillende maantjes in – het gaat nu hard.

4 maart 2007 – 02:00 uur
Raar maar waar, want het staat op alle foto’s; linksboven de maan lijkt nu een soort van mini-maantje te staan, blauw van kleur. Het wordt steeds leuker. Laten we het maar houden op optisch bedrog van mijn fototoestel…

4 maart 2007 – 02:10 uur
Het is weer helemaal helder hier en het maantje is op een klein donker plekje aan de rechterkant na weer helemaal terug. Gelukkig !

Mooi moment om mijn bedje op te zoeken…

Meer maanbloggers:
Kumari
Zwollywood
Motek
Marrits (mooi !)
Klaas
Moonfairy
Gina

144 Responses to Maansverduistering live

  1. Zilver says:

    Prachtige foto’s, nou als je het gaat doen, graag!

  2. Bart says:

    Ik ga het met verrekijker even volgen (als ik wakker blijf)…
    Wat een mooie foto’s Ramirezi, helder, groot en behoorlijk gedetailleerd…ik ben aangenaam verbaasd!

  3. Ramirezi says:

    @Zilver; blijf je niet gezellig wakker dan ?
    @Bart; ik ook, alleen hoop ik dat mijn cameraatje straks ook nog wat opvangt als het licht minder wordt…

  4. Bart says:

    Net, om 23.00 uur was de verduistering tot de helft gevorderd. Ik heb vrij uitzicht vanaf zolder, het is een prachtig gezicht!
    Af en toe een slap doorzichtig wolkje half ervoor, valt mee te leven!
    Met een simpele goede verrekijker zie je het perfect 🙂

  5. Antoine says:

    Hier is het vier uur vroeger – maar geen maanverduistering – dus voor mij eenvoudiger jouw fotoserie te volgen 🙂

  6. Ramirezi says:

    Best een leuk idee dat we met z’n allen naar de lucht staan te staren (behalve Antoine dan). Het is trouwens heerlijk weer…

  7. Bart says:

    Haha, Ramirezi, een beetje Apollo-Henkie gevoel! En zeg nou niet dat dat ver voor jouw tijd was…:-)
    Maar inderdaad, leuk zo’n ‘live’ log!

  8. Ramirezi says:

    @Bart; a small step for…

  9. Bart says:

    Het gaat hard!
    Nu al ongeveer tweederde verduisterd. Lucht is nu vrijwel wolkenloos, mooi!
    Hoop bij jou ook weinig bewolking, Ramirezi, OVER!

  10. Morgaine says:

    Ik kijk mee! *rent naar raam*

  11. Ramirezi says:

    Okee, ik ga nu weer voor de volgende foto (voor het te laat is)…

  12. Bart says:

    @Morgaine
    Leuk! Bij jou ook wolkenloos? Heb je een kijker?

  13. Zwollywood says:

    Kraakhelder te zien hier vanaf 6 hoog. Driekwart van de onderzijde is nu bedekt.

  14. Kumari says:

    wow heej, verschil in camera is wel duidelijk :-))))))

  15. Zilver says:

    Oh, die met blauw is mooi, kleed je wel goed warm aan hoor, hier is nu niets meer te zien, plots hagel en regen en harde wind! :^)
    Blij dat jij uitzendt!Reactie is geredigeerd

  16. Prometheus says:

    Prachtig Ramirezi… Ik hoop dat het wolkenloos blijft bij je. Ben benieuwd naar je foto’s van de totale verduistering (de oranje gloed). Blijf je volgen!

  17. Bart says:

    Ha, steeds meer kijkers…
    Prachtig gezicht nu, alleen een sikkel van bovenaf schijnt nog. Buitenkansje, dit heldere weer! :-)))

  18. Zilver says:

    Nou, ik wil wel wakker blijven maar ben zo moe, dit is altijd mijn luisternacht, op Hilversum 1, maar ik val al bijna om. Even kijken of de wolken wegzijn.

  19. Jaap van Nieveld Goudriaen says:

    Hier vanuit Countdown Café wordt ook meegekeken!

  20. Zilver says:

    23.29 uur bijna een nageltje, wolken zijn weg!

  21. Annet says:

    Oh wat leuk! Verheugde me er al de hele tijd op. Gisteren een volle maan met pinkelende sterren, ging een uur geleden naar buiten en ja hoor: bewolking. Ik baalde!

  22. Zilver says:

    23.33 uur er komt rood onder het nageltje!

  23. Zilver says:

    Ja, je hebt het rood kunnen vangen, prachtig!

  24. Ramirezi says:

    Wow, gezellig het hele countdown café is naar buiten gerend !

  25. cor says:

    Ha Rami; ik stond ook al met een mijn camaraatje buiten , maar er schoof een grote boze wolk voor die half opgepeuzelde maan

  26. Ramirezi says:

    @Cor; ha die Cor ! Nou, bij mij zit er nu ook een hele dikke wolk voor, hopelijk trekt dat nog door….

  27. Bart says:

    De rooiige gloed wordt steeds beter zichtbaar, wat een mooi apart gezicht!
    Gezellig geroezemoes van al die cafégangers…:-))

  28. Zilver says:

    Hier ook een wolk van een wolk, jammer.

  29. Ramirezi says:

    Allemaal blazen !

  30. Zilver says:

    Bart, dan heb jij geen wolk, hier zo een grote!:^(

  31. Bart says:

    Rami, weet jij het verdere verloop in de tijd?
    Hoe laat keert de verlichte maan weer terug, zo’n beetje?

  32. Zilver says:

    Nu is hij wit, blauw en rood, de maanvlag!

  33. Motek says:

    Potverdikkie…ik moet steeds de paginaas verversen want krijg halve in beeld…grrrrrrrr….maar ik huppel tussen RAMI en KUMARI heen en weer want het noorden heeft alleen zacht-oranje wolken hangen…mooie opnames van jullie allebei!!! mijn camera laat ik dus in het vet 🙂

  34. Ramirezi says:

    @Bart; totale eclips tot 00:58 uur…
    @Zilver; maak je foto’s ?

  35. Bart says:

    ‘…Oh I’m being followed by a moonshadow, moonshadow, moonshadow…’ (Cat Stevens)

  36. Zilver says:

    Ik heb er drie gemaakt, maar ik kan de maan niet dichtbij halen, het zijn babynageltjes.
    Ik ken lang niet alle mogelijkheden op mijn toestel, nooit in verdiept, nu heb ik spijt.

  37. Ramirezi says:

    @Zilver; ik heb ‘m op een statief staan en dan een beetje spelen met de belichting…

  38. Zilver says:

    Oh, gaat dat zo! Hier nu weer veel rood, is erg mooi!

  39. Bart says:

    Ik verbeeld me dat je de bolvorm nu beter ziet dan wanneer de maan normaal verlicht is…vind de rode schijn erg mooi en vooral bijzonder!

  40. Zilver says:

    Het lijkt wel oud en nieuw, met zijn alle buiten naar de lucht kijken.

  41. Bart says:

    Nu hier voor het eerst weer wolken.

  42. Zilver says:

    Ook hier wolken, jammer!

  43. Helena says:

    Mooie foto´s!
    Maar je moet toch haast wel een goede zoom-objectief hebben om zulke foto´s te maken! Inclusief een of andere vorm van statief…

  44. Ramirezi says:

    Je had helemaal gelijk met je vlag Zilver !
    @Helena; gewoon een canon A700 met statief (zoomt 6 keer)…

  45. Morgaine says:

    Wolken hier:(((
    Maar heb wel meegekeken tot de wolken mijn ogen bedekten.

  46. Motek says:

    ook de Friese maan werd intussen op de foto gezet 🙂 .. niet die boven het centrum van Heerenveen hangt maar een andere 🙂

  47. Helena says:

    Aha, dank voor je info. In ieder geval mooi gelukt!

  48. Prometheus says:

    Rami die blauwe en de rode zijn werkelijk schitterend!

  49. Ramirezi says:

    @Prometheus; ja apart hè ?

  50. petrus says:

    Beste Ramirezi,
    Leuke reportage. Ik heb de maan zoeven nog gezien. Oranjeachtig e, indrukwekkend zoals alle natuurverschijnselen.
    Met groet

  51. Bart says:

    mooie mysterieuze foto’s, de blauwe en de rode!
    Erg de moeite waard geweest, Rami!

  52. Zilver says:

    De wolken zijn nu net weg, een wonder, de maan is bijna helemaal rood.

  53. Ramirezi says:

    @Petrus; dank je…
    @Zilver; Hier trekt het ook weer helemaal open, woon je bij mij op de hoek Zilver ?

  54. Bart says:

    Nu is het hier flink bewolkt, ik moet morgen weer vroeg op, dus denk dat ik het bedje maar eens ga opzoeken.
    Het was me een genoegen, en een aparte ervaring, zo’n virtuele live eclipse-sessie.
    Welterusten (en goede wacht!) allemaal…:-)

  55. Ramirezi says:

    Welterusten Bart !

  56. Morgaine says:

    Welterusten allemaal en Rami,(en Kumari) dank voor de fotos!

  57. Prometheus says:

    Prachtig rood hier in Oosterbeek. Heel lichte sluierbewolking maakt het nog mystieker.
    Rami, heb je wel eens je toestel op een telescoop gezet?

  58. Zilver says:

    Bart welterusten!
    Ja, ik woon in de buurt! :^)
    Het rood kreeg ik helemaal niet op de foto, jammer, maar ik zit gelukkig van jouw foto’s te genieten.

  59. Eline says:

    O wat mooi! Rami complimenten. Doe mij ook zo’n camera! Waar heb je dit mee geschoten?
    Mijn Canon Powershotje A70 faalde jammerlijk. BOEHOE. Wel even naar buiten gestapt. zo raar, naar je eigen schaduw te kijken.

  60. Zwollywood says:

    0.32 uur: Totaly Orange ……..niet wissen …..dit groepslog…het is hier drukker dan in de kroeg!Reactie is geredigeerd

  61. Annelies says:

    Prachtig, prachtig Rami – hoe kan je die maan zo dichtbij krijgen – bij mij niet gelukt met m’n digitale camera ! Hier in Grimbergen totaal wolkenloos en de maan nog steeds rood..

  62. Zilver says:

    Zwollywood, de natuur is mooier dan glas met inhoud, hier schiet men scherp!

  63. Zilver says:

    Hier ook een bijna rode maan, geen wolken meer en veel sterren.

  64. Canina says:

    Mooi Ramirezi! Nog beter te zien dan in het ‘echt’. Ik liep net buiten met de honden en zag haar van sikkeltje (weer eens wat anders, aan de bovenkant ;-)) naar oranje bal veranderen.
    Ik heb er ook een foto van gemaakt, maar ja met een simpel digitaal cameraatje zie je er niets van. Bedankt voor de foto’s dus!
    O en hier in Zuid-Holland Zuid is het onbewolkt…Reactie is geredigeerd

  65. Ramirezi says:

    @Morgaine; welterusten
    @Eline; ik heb een A700; hetzelfde ?
    @Zwolly; we lopen gewoon heen en weer joh…
    @Annelies; d’r zit hier af en toe een hinderlijke wolk…

  66. Motek says:

    Rami…kijk eens wat een mooiehttp://www.volkskrantblog.nl/bericht/112284 🙂

  67. Gina says:

    Hallo Ramirezi, mooie foto’s. Weet niet waar iedereen is, maar hier op het platteland (is een vallei eigenlijk) is het geluid ook anders. De dieren zijn anders. http://www.volkskrantblog.nl/bericht/112290 is een wat dichterlijker benadering van het fenomeen maansverduistering. Maar vergeet niet dat de maan een ziel heeft. Een ziel die spreekt, als je je oor te luisteren legt… welterusten, strakjes.

  68. Ramirezi says:

    @Motek; ik heb ‘m gezien – net zo mooi als die in J’dorp…
    @Gina; je hebt gelijk Gina – de maan roept altijd een apart sfeertje op…

  69. Zilver says:

    Het rood is hier uit de maan, jammer, vaag is hij te zien, dunne wolkjes komen nu langs, alles lijkt weer normaal, gelukkig zijn jouw mooie foto’s er nog.

  70. Ramirezi says:

    Bij mij nu ook alles achter de wolken Zilver, ik wacht het nog even af….

  71. Annelies says:

    Hier een oranje/bruine gloed en links een witte sikkel – ben benieuwd naar je 01.00 uur foto!

  72. Marrits says:

    Zucht, mooi he, hier de wolken weer verdwenen. http://www.volkskrantblog.nl/bericht/112294 ziet het er bij mij uit. En we gaan nog niet naar bed, nog lange nie, nog lange nie

  73. Zilver says:

    Nu is de maan heel bijzonder, vaag te zien, maar aan een kant, alsof hij daar alle lampen aan heeft staan aan een dun randje, fel, en witgeel licht, prachtig, alle wolken weg.

  74. sjoukje says:

    Geweldig heb ik het toch nog kunnnen zien dankzij jou!

  75. Annelies says:

    De maan is nu grijs met links een absoluut helwit sikkeltje – alsof er een lampje aan is..

  76. Ramirezi says:

    @Annelies; 01;00 wordt nog even niets, allemaal wolken, met hier en daar een gaatje, ga nog even kijken…
    @Marrits; prachtige foto’s !
    @Sjoukje; en het is nog gezellig ook…

  77. Annelies says:

    @Zilver: twee zielen een gedachte !

  78. landheha says:

    He geinig, een maanlog.
    Geen wolken hier. Mooi gezicht. Het dunne randje waar het licht fel terugkomt lijkt groter dan de omtrek van de maan zelf… (geen fotografie meer hier vanwege teleurstelling)

  79. Zilver says:

    De maan wordt langzaam weer rood en het lijkt net alsof een felverlichte boemerang er tegenaan gebotst is.

  80. Annelies says:

    @Zilver: Wat zit je te drinken ;-)…

  81. Ramirezi says:

    Nee hoor Annelies, wat zilver zegt zag ik daarna ook steeds. Alleen nu even niet…
    @Landheha; zonder foto’s moet je het gewoon zelf onthouden…

  82. Zilver says:

    Koffie!

  83. Zilver says:

    Nu wordt het felverlichte deel groter en er is een stukje dat aan beide kanten uitsteekt, als een te grote hoed, lijkt een beetje een chinees met een hoedje, maar dan moet je wel je hoofd draaien.

  84. Jos Goedmakers says:

    Makkers staken hun wilde geraas nog niet……

  85. Marrits says:

    net alsof ze een tlbalk weer hebben aangezet daarboven…

  86. Klaverblad says:

    Wat die maan al niet oproept!
    Maar zo mooi als jij hem in beeld heb gebracht, heb ik niet gezien in mid-NL.

  87. Motek says:

    ha JOS…ga je de maan-ballen verzamelen in een "special"? 🙂

  88. Ramirezi says:

    Eindelijk heb ik weer een lichtgevend nageltje…

  89. Zilver says:

    De maan is nu prachtig, helder wit licht, het lijkt nu een beetje of Calimero in de lucht hangt, met zijn eierdoppie op zijn koppie.
    Maar ik heb de achterdeur dichtgedaan en op slot, ik hoorde rare geluiden en je weet maar nooit wie er binnen sluipt, laatst was al mijn fiets van het erf gestolen, dus ik ben maar dapper op het geluid afgegaan, ik moet toch de Suikerhartjes beschermen, gelukkig niks engs gezien, maar ik blijf nu maar binnen achter de gesloten deur.
    Dank je wel voor je prachtige foto’s, ik heb er van genoten, welterusten.

  90. Annelies says:

    Gelukkig weer een foto ! Vind wel dat de VK jouw reportage morgen in de krant moet zetten!!

  91. Annelies says:

    @Zilver, groot gelijk; je kan niet voorzichtig genoeg zijn. Hier is de maan ook prachtig, meer dan de helft fel verlicht…

  92. Ramirezi says:

    Welterusten Zilver, morgen is er geen krant Annelies – grapjurk…

  93. Annelies says:

    Effe checke Rami ;-))) Je bent nog helder..

  94. Zilver says:

    Mooie foto, bij jou geen hoed, zou het dan aan mijn ogen liggen, goed dat je nog even hebt gewacht! Doegggggggggggggggg.

  95. Annelies says:

    Bedankt voor de gastvrijheid en deze speciale virtuele maansverduistering…bonne nuit !

  96. Zilver says:

    Kon het niet laten, heb nog even gekeken, langzaam kwamen er weer wolken voor, zag nog net, dat de maan bijna voor de helft prachtig in het licht in de lucht ging.

  97. Ramirezi says:

    Welterusten Zilver !
    Welterusten Annelies !
    Lekker slapen…

  98. Zilver says:

    Zie ik ook nog je nieuwste foto, prachtig, veel meer verlicht als hij hier was, er zit wat geel bij, bijzonder he, steeds weer een andere kleur.
    zonde om naar bed te gaan.

  99. Ramirezi says:

    Nog even…

  100. Zilver says:

    De maan is weer bijna rond, met een oog dicht, hangt er een prachtige blauwe gloed omheen, die niet helemaal in de maan past, het is een wonder.

  101. Zilver says:

    Er is nog maar een klein hapje uit de maan en het hapje is blauw, nu ga ik echt, ik ga weer verder met radioluisteren. Dank je wel, ik heb maanzinnig genoten.

  102. Marrits says:

    T zit er bijna op he, ik ben er maar wat moe van! Gelukkig maar dat je toch nog tussen de wolken kon kijken. En Zilver: zeer verstandig. Je weet het maar nooit met die weerwolven tegenwoordig. http://www.volkskrantblog.nl/bericht/112294 is geweest, slaap lekker!

  103. Zilver says:

    Ohhhhhhhh, je hebt het op de foto, dat blauw wat er niet in past, het staat bij jou alleen iets verder, bijzonder he! Ik kan geen afscheid nemen.

  104. Zwollywood says:

    Zilver…jij naar bed en ik ook!
    Trouwens Rami…de foto’s kloppen wel!
    Mooi gedaan!Reactie is geredigeerd

  105. Zilver says:

    Die paarsachtige gloed rond de maan is nu ook hier te zien.

  106. Zilver says:

    Zwollywood, samen? Ik houd mijn sokken aan hoor, ik ben koud van het steeds naar buiten gaan, mag dat?

  107. Ramirezi says:

    Kom op Zwolly en Zilver, naar bed jullie !

  108. Zilver says:

    De laatste foto, is bijna gelijk aan de eerste, mooi he! Het is een zeer bijzondere bijdrage geworden. Wonderschoon al die kleuren.

  109. Zilver says:

    Ik mag me sokken niet aanhouden van Zwolly!;^(

  110. Zwollywood says:

    Wellus Zilver……….hou alles aan….nuh!
    Overigens heb ik dat eens gedaan!

  111. Zilver says:

    Gelukkig, met dank, ik heb zulke koude onderdanen. Zwolly wat heb jij gedaan?

  112. viktor loman says:

    Leuk
    Ik denk: iemand doet het vast, hoef ik het niet te doen.
    En nog geweldig goed ook
    groet
    Laat
    Bed
    rené

  113. Zilver says:

    Pffffffffffffffff, Viktor, ik dacht dat ik hier alleen was, welterusten.

  114. alib says:

    En dan te bedenken dat ik het live had kunnen zien…
    @Zilver
    Volgens mij ben je hier nooit alleen…Reactie is geredigeerd

  115. Zilver says:

    Alib, dat merk ik dus!

  116. Bart says:

    @Ramirezi en @allen
    Heb het vervolg hier nog even gelezen, prachtige foto’s Rami, een mooi maan-log is het geworden! Het was een onverwacht spontane gebeurtenis geworden, en wat een geluk dat het voor iedereen regelmatig wolkenvrij is gebleven!

  117. Alice says:

    OW goh! wat een leuk log, ik heb het gisteren ook bekeken, live, ook hier zo goed als wolkenloos en dat kleine maantje ernaast was mij ook opgevallen, dacht heel even dat het kwam door de schittering van het dubbelglas, maar buiten meende ik het ook te zien!
    Het was prachtig, rood.
    Mij was verteld dat de kleur, de rode gloed, van de maan wordt veroorzaakt door de dampkring, de atmosfeer van de aarde, de schaduw van de aarde heeft blijkbaar een ietwat rode kleur..heel bijzonder allemaal ..

  118. Ramirezi says:

    Gaap, ik ben weer wakker, even de kids het resultaat laten zien…

  119. Maria-Dolores says:

    hm… van mij nog even een jaloers applaus. het was hier niet eens de moeite waard om op te blijven, alleen maar wolken…

  120. coming soon says:

    Ik heb ook gekeken, live, tussen het schaatsen door en zo nu en dan checkend of jij hetzelfde zag als ik. Wat ik ook zo mooi vind: "iedereen" deed mee. Ze hebben zich hier gemeld. Nog niet genoemd in dit verband: klaas vanuit Parijs.
    Dankjewel Rami voor de foto’s en de teksten.

  121. Ramirezi says:

    @Coming soon; Klaas staat d’r nu bij…

  122. Daan Westerink says:

    Goedemorgen, u was laat op! Ik ging een uurtje eerder, we hadden geen camera bij de hand ‘want er is vast wel een blogger die er mooie plaatjes van maakt’. Jij spant de kroon! Mede door je liveverslag…

  123. Pas&Ivy says:

    Verdomd mooie foto’s. Wij hebben het fenomeen helaas gemist, we lagen al vroeg onder de wol. De drukte van de week, je herkent het misschien wel…

  124. de Stripman says:

    Hè, verdorie, om elf uur, tijdens het kijken naar het schaatsen op de tv, in slaap gesukkeld…Gelukkig is Rami er nog met zijn cameraatje…;-)

  125. klaas says:

    Rami bedankt, mooie serie, je hield de maan goed onder schot. Gisteren van de hemel boven Parijs vreemd leeg. Ik snapte er niks van….
    Sommige dingen lees je als eerste op het VK blog!

  126. Thera says:

    Mijn dank is groot. De maan kleurde al gedeeltelijk rood, toen de slaap de macht over nam.

  127. jimhasenaar says:

    Klaas heeft niks gezien in Parijs en ik niet in Israel. Overigens, Ramirezi, dit is de eerste keer dat ik zo’n mooie fotoserie zie en ook nog eens leuk beschreven.

  128. Starry Night says:

    Erg leuke serie. Ik was het totaal vergeten, maar kon het aldus toch nog even meemaken;-).

  129. niko says:

    Wauw prachtig!
    En heb je dat echt met een powershot camera gemaakt?

  130. geja says:

    en toen ik al begon te wanhopen dreven eindelijk de wolken weg…..
    (in het noord oosten van ons land)
    schitterend schouwspel; mooi verslag van jou.
    Jacob heeft trouwens ook foto’s.

  131. Motek says:

    Motek ging via hethttp://www.volkskrantblog.nl/bericht/112284

  132. zinnen verzetten says:

    wat een gewéldige reportage!
    zo heb ik het gezien
    kon het alleen niet vastleggen
    thanks!

  133. Ramirezi says:

    @Niko; ja hoor…
    @Allemaal; het was leuk om te doen, alleen jammer van het wat bewolkte middenstuk. De foto’s van Marrits (zie link bovenin mijn blog) zijn dan wel haarscherp…

  134. doranne says:

    leuke serie, ik heb hem niet helemaal volgemaakt, lag lekker in mijn bedje te kijken

  135. Moonfairy says:

    Hier Maanfairy
    wat een heel bijzondere serie fotos
    errug MOOI
    en duidelijk!
    Dikke aanbeveling, liefs Moon/Maan

  136. Woudje says:

    Prachtig ! O, wat ben ik groen van jaloezie. Heb nog net even een hapje uit de maan gezien en de wekker gezet voor de algehele verduistering, maar noppes, nada: bewolkt in mijn deel van ’t land. Ben blij dat je zo genoten hebt.
    Het is je gegund.

  137. bert says:

    prachtig – heb het hier helemaal gemist, vanwege bewolking …

  138. Anna says:

    nou bedankt hoor Ramirezi
    om twee uur vannacht stond ik nog naar die maan te tureluren

  139. Anna says:

    ps Gina is ook maanblogster geweest gisteren

  140. Antoine says:

    @Ramirezi, een kleine doch belangrijke correctie: toen ik om acht uur BST buiten liep (het was net donker) kon ik nog net genieten van een ‘grijsrode’ maan. Om tien uur BST was de verduistering ook in Brazilië alweer verleden tijd. Helaas moet ik nog steeds mijn camera missen, anders had ik dezelfde maan vanuit het Braziliaans standpunt, oogpunt kunnen vereeuwigen…

  141. Ramirezi says:

    @Anna; Gina staat d’r nu ook bij…
    @Antoine; dus toch ook bij jou, jammer dat je geen foto’s hebt…

  142. marijke.de.gruil@home.nl says:

    bijna een jaar na dato, maar wat mooi!!!!!

  143. Ramirezi says:

    @Marijke; da’s ’t mooie van internet; het blijft d’r maar op staan…

  144. Pingback: Gevangen in de zon « Ramirezi

Geef een reactie

