A Birdie a day keeps the doctor away


Wat we tegenwoordig “cool”, “vet” of “strak” zouden noemen, werd in het Amerika van de negentiende eeuw “bird” genoemd. Ook een knap schot op de golfbaan werd dus een “bird”, later verbasterd tot “birdie“. Dan heb je één schot minder nodig dan gemiddeld.

Maar voor de nog betere golfers waren er nog andere vogels bereikbaar; twee slagen onder het gemiddelde werd een “Eagle“.

Helemaal de top is de “Albatros“, drie slagen onder het gemiddelde (par).

Jammer dat ik helemaal niks heb met golf.

Want dan had ik hierboven misschien wel heel andere birdies gehad.

19 Responses to A Birdie a day keeps the doctor away

  1. K says:

    Ah, een Turkse Tortel in de tuin. Hebben we ook…en natuurlijk een merel. Die bovenste kom je hier niet tegen.

  2. antoinette says:

    Je bent echt goed in het fotograferen van vogels, vooral dat turkse torteltje in midden is mooi.:-)

  3. Zilver says:

    Mooie foto’s, de middelste is zo schattg met het pootje omhoog, net een groet.

  4. momeho says:

    ach ja, nu heb je in ieder geval ook geen handicap…

  5. Galadriel says:

    Ik hou van de merel…echt…en van de mus…en ook van de kool -en pimpelmees….maar haring gaat toch echt boven the birdie hoor 😉

  6. Maria-Dolores says:

    leuk verhaal. verklaart ook sommige uitdrukkingen in American English die ik nooit begrepen had… wel jammer dat er geen plaatje van een Eagle bij staat.

  7. klaas says:

    Mooi man – gisteren! Ik heg dit log aan mijn poes muis laten zien. Kan ze een weekendje komen logeren? Volgens haar kan er wel selectief gejaagd worden daar.
    Ik ga voor de merel (hoewel de tortel lief is). Kan je die reigert (?) wegsturen? De goudvissen zijn er niet van gediend!

  8. Moonfairy says:

    Prachtige vogelfotos
    maar
    effe wat zeiken,het is A Birdie
    er komt alleen een N bij als het volgende woord met een medeklinker begint dus bijvoorbeeld An Angel
    liefs Moon

  9. Ramirezi says:

    @Maria-Dolores; het zijn allemaal foto’s die ik gisteren heb gemaakt – helaas geen Eagles tegen gekomen…
    @Moonfairy; had ik geen idee van, pas ‘m even aan….

  10. niko says:

    Hé, dit zijn mijn buren!

  11. jeg synes says:

    waarom ga je het niet eens proberen, het golfspelen..het is een fantastische sport….
    in de natuur met de natuur….
    als je een albatros slaat dan ben je de "superman" of "superwoman"…..

  12. Moonfairy says:

    😉

  13. Ramirezi says:

    @Jeg Synes; ik heb het één keertje gedaan, in Schotland – de ballen gingen alle kanten op…

  14. Daan says:

    Voor iemand die geen bal weet van golf is het wel verdomd toevallig dat ie in een keer een strike slaat… Erg erg leuk, al dacht ik bij a birdie a day keeps the doctor away meteen aan een parelhoen. En heel gek, het water liep me uit de mond! Haha.

  15. doranne says:

    die bovenste foto,reiger?
    die achtergrond intrigeert, zie ik water? met de kleurtjes van een tafellaken?

  16. viktor loman says:

    Ik vind deze birdies beauties!
    groet
    rené

  17. eva says:

    Mooi "geschoten" Rami!
    OT iemand, ik dacht Bart, dacht jij misschien het goede antwoord weet op een vraag op mijn log. Is dat nou een sprinkhaan of een krekel?
    Of nog heel wat anders?
    Bij voorbaat een aanbeveling voor het antwoord.
    (haha had je toch wel gekregen)
    gr eva

  18. Ramirezi says:

    @Doranne; gewoon de Callantsogervaart…

  19. Tante Til says:

    Vooral die reiger vind ik erg mooi!

Geef een reactie

