Mijn hol is het grootste

In het weekeinde mag ik graag een stukje lopen. Meestal wil er dan wel iemand met me mee van het gezin. Afgelopen weekend was ik dus op jacht met mijn jongste Rami-zoontje.

Uiteraard niet echt, jagen doen we in ons gezin met een fototoestel. We liepen door het kleine stukje duinen waar je mag komen. Het rammelde van de konijnen. Maar zie er dan nog maar eens eentje te vangen met je digitale cameraatje zonder tele-lens. Ze zien je al van verre aankomen. Even gaan ze op de achterpoten staan. Kom je nog dichterbij dan rennen ze alvast naar de ingang van hun hol. Pak je camera en dan zijn ze echt foetsie.

Uiteindelijk gingen we bijna tijgerend het volgende duin op. Daar zat hij. Naast een enorm hol. Rami-zoontje is één meter vijftig. Om een idee te geven. In de diepte hoorden we hem lachen….

33 Responses to Mijn hol is het grootste

  1. Frans Muthert says:

    Rami, jouw aardige bijdragen hebben altijd een bepaalde uitdaging.
    Het begint met de titel. Die kies je altijd met zorg uit. Het suggereert vaak een platheid die er uiteindelijk, ik ken je langzamerhand een beetje, nooit is.
    Raden, waar zal ie ’t over hebben? Meestal iets biologisch.
    Vandaag had ik ‘m weer te pakken.
    Leuk!

  2. de Stripman says:

    Indrukwekkend ! in de konijnenwereld moet dit wel een statussymbool zijn…;-)

  3. Francis says:

    Cool Rami
    dag Rami zoontje
    denk maar je bent nu een Rami zoontje
    maar strak je eigen zelf
    maar besef je ook dat je vader groots is
    in kleine dingen
    in het enthousiasmeren
    van mensen, van laten zien
    je hebt een hele lieve coole vader
    ach mocht je meer van race auto’s houden
    tja dan heb een probleem…
    maar ook niet hoor
    het blijft je liefste vader
    en met mooie foto’s
    en nou ben ik zo benieuwd naar
    mevrouw Rami
    zou zij eens iets willen zeggen
    over papa Rami of zou hij daar eens iets over willen schrijven
    maar tof is het bij jullie
    dag Rami zoontje

  4. marlis says:

    Mooi Rami! 🙂 Gisteren heb ik aan je gedacht, want we waren ‘in de buurt’, bij ‘de jonges’ in Petten. Ook nog even bijna van de dijk gewaaid bij Schoorl… ja Noord-Holland heeft ook wel wat!
    groetjes!

  5. Ramirezi says:

    @Francis; Van Rami-zoontje; mijn vader is niet altijd cool hoor, maar ik hou niet van race-auto’s. Groetjes…

  6. Ramirezi says:

    @Frans; je ziet ’t goed !
    @Marlis; Noord-Holland en uitwaaien horen bij elkaar…

  7. berta uit de polder says:

    groot hol Rami…slaap jij daar zelf soms…het is groter dan een konijn kan maken….en ook te groot voor een Vos….heb je nog gekeken of er sporen waren…Ik zou niet weten van welk beest dit een hol is….mogelijk van een duinkoe?

  8. niko says:

    Konijntjes zo leuk!
    Ik heb een tijdje in Hoederloo (midden in de natuur) gewerkt daar zag ik ’s ochtends de konijnen op het voetbalveld springen en doen alsof ze aan het voetballen waren meestal stond er ook eentje in de goal! Tis echt waar! Was altijd zo’n topgenot om de dag mee te beginnen

  9. momeho says:

    ’t was vast een dagopvang voor konijnen…

  10. Morgaine says:

    Hahah:))

  11. Galadriel says:

    dat hol is van een Vlaamse Reus?

  12. K says:

    Aardverschuiving gehad door het hol?

  13. ScrambleX says:

    Hm…:) De titel doet wéér een Lintworm vermoeden….
    Leuk stuk !

  14. Maria-Dolores says:

    een prachtig mooi konijn ook. lijkt wel de paashaas himself…

  15. marrits says:

    wauw!Het konijn zit op de foto al inzichzelf te gniffelen van trots!

  16. cor says:

    dat is een hol voor Vlaamse Reuzen

  17. annet says:

    Spannend met leuke Rami-woordspelingen. Hou jij daar Marlis verborgen? :>)

  18. asdale says:

    Toch nog goed geschoten!

  19. Motek says:

    mmmm…ik ruik de zee…:-) zonder wee..

  20. doranne says:

    even bij Rami op bezoek, altijd goed voor en vrolijk moment.

  21. Linde says:

    Leuk in de duinen maar niet zo leuk in je tuin, hoewel…..al die wegschietende konijntjes zijn wel mooi!!

  22. man met sombrero says:

    Haha, en hij zit er ook zo trots naast! En komische reacties.

  23. Antoine says:

    Een konijnenwoontoren?:P

  24. Rene Scheffer says:

    Konijnen…ik zit midden in de konijnenwereld.
    Konijnen op het veld, konijnen in het boek, nijntje op dvd.
    Verzoeknummer…in het konijnenboek staan ook torren of zijn het nu kevers. Ik heb het idee dat een kever een torachtige is, of is het andersom ? Ik lees er graag eens wat van, van jouw hand.

  25. Motek says:

    grmf…stadslui 🙂

  26. Ramirezi says:

    @Rene; je verzoek is genoteerd…
    @Motek; hoeveel % bloggers zouden er op het platteland wonen ? Meer of minder dan gemiddeld ?
    @K: ja, ik denk dat z’n gangetje een paar keer is ingestort…

  27. Maria-Dolores says:

    was even komen kijken of je al bekend had dat je dat konijn gewoon van thuis had meegenomen…

  28. Motek says:

    RAMI: dat is geen excuus…:-p

  29. Ramirezi says:

    @Maria-Dolores; haha, nee hoor deze is niet van plastic…
    @Motek; 😀

  30. viktor loman says:

    Ja dit is dus typisch een voorbeeld van scheef wonen. Dit konijn moet gedwongen worden kleiner te gaan wonen, dit kan echt niet hoor!
    groeten
    rené

  31. bert says:

    is wel een heel uitdagende titel … 🙂
    misschien werd het ooit wel bewoond door het grote oerkonijn …

  32. Nicolaas says:

    Rami. Hij is weer eens prachtig. Hij is altijd prachtig. Lucky Ramiboy!

  33. Anna says:

    oei wat al veel reacties
    moet het nog even goed bestuderen waarom een konijn zo’n grrot hol heeft…

Geef een reactie

