Toos klust zich rondom happy

Vanmiddag stond ik onverwachts bij Toos Verhuisdoos voor de deur. Als ik aanbel gaat de deur open op een kiertje. Toos is namelijk samen met haar vriendin het flatje opnieuw aan het behangen. Normaal verhuisde ze minstens éénmaal per jaar, maar daar is ze nu wat te oud voor. In plaats van verhuizen gaat ze nu éénmaal per jaar het flatje helemaal veranderen.
In de kamer zit het nieuwe behang er al op.
“Hoe vind je dit behang eigenlijk ?”, vraagt ze.
Het is een beetje kartonkleurig met verticale rijtjes zilveren balletjes.
“Als je het echt eerlijk wil weten, een beetje saai ?”
“Nou, dat vond ik dus ook, kijk dit komt er overheen.”
Ik wist het, mijn moeder behangt altijd twee keer in enen.
Het nieuwe behang is inderdaad een stuk mooier; witte bloemetjes.

Dan bekijk ik haar eens goed.
Was ze al zo grijs ?
“Wat is er met je haar ?”
“Oh, dat is verf, ik heb de verwarming opnieuw gespoten.”
Ik bekijk de pas een paar maanden geleden aangeschafte radiator.
“Die was toch al wit ?”
“Ja, maar nu is hij meer crème..”

“Ik heb ‘m vijf keer overgespoten en toen keek ik in de spiegel. Behalve mijn haar waren ook mijn neusharen helemaal wit, dus probeerde ik mijn neus te snuiten. Maar dat lukte niet want mijn neusvleugels bleven aan elkaar plakken. Dus toen heb ik een zakdoek met aceton genomen, en peuterde in mijn neus maar dat ging bijten.”

Dat zijn de soort van zaken waar Toos zelf altijd al de humor van inziet. Maar het verhaal is nog niet af.
“Uiteindelijk heb ik wattenstaafjes gedoopt in terpentine om mijn neus weer schoon te krijgen en dat werkte goed.”
“Lekker gezond zeg !”, zeg ik met mijn arbo/milieu-achtergrond.

“Niet gezond misschien, maar wel lekker, want ik ben een paar uur helemaal high geweest….”

25 Responses to Toos klust zich rondom happy

  1. momeho says:

    geef mij zo’n moeder!

  2. Zilver. says:

    Wat een geweldige moeder, ik houd nu al van haar!

  3. Pas&Ivy says:

    @Ramirezi: Hahaha, ik zie het al helemaal voor me: je moeder zo stoned als een garnaal tussen haar nieuwe behangetje 😉
    Wie verzint het: wattenstaafjes met terpentine om de neusharen weer schoon te krijgen. Ik lig in een deuk hoor ;-)))
    (Pas)

  4. K says:

    Oei! Dat lijkt me toch niet zo’n gezonde manier om "high"te zijn.

  5. bert says:

    een goeie tip om doe het zelven leuker te maken … 🙂

  6. Bart says:

    Geweldig! Wat een élan!
    Rolmodel voor alle doe-het-zelvers :-))

  7. sjoukje says:

    Gaaf moeketje en had ze ook van het lijmen genoten?

  8. annet says:

    Schitterend!:>)))))))))))))))))))))

  9. niko says:

    Zo moeder – Zo zoon!:)

  10. man met sombrero says:

    Mama Mirezi!

  11. Broertje says:

    Ik lees het alweer, de visite aan ma maar even een paar dagen uitstellen!
    Broertje

  12. Doortje says:

    grappig!

  13. Maria-Dolores says:

    jeetje, ik was aan het bijlezen na de vakantie en heb je andere bijdrage over Toos ook even bekeken. 37 keer verhuizen is wel veel. ik kom waarschijnlijk hoogstens op 25, maar wél in vijf landen 🙂

  14. Manus says:

    Geweldig. Als klusser ben ik ook een paar keer high geweest van een spuitwolk die verkeerd woei. Gelukkig word ik niet grijs. Altijd de schedel invetten voor het spuiten.

  15. Zilver says:

    Manus, ha, ha!

  16. Annelies says:

    Haha, een moeder om in te lijsten 😉

  17. Woudje says:

    Hahahaha ! Nu begrijp ik het het waar jij je komische inslag vandaan hebt. Het is genetisch bepaald via de vrouwelijke lijn. Is dat homozygoot of heterozygoot ? Of überhaupt geen zygoot ? : )

  18. Ramirezi says:

    @Broertje; lijkt me verstandig…
    @Maria-Dolores; ik heb met moeders ook in het buitenland gewoond hoor, Limburg en Saudi Arabië…
    @Manus; mooi !
    @Woudje; dat komische weet ik niet, maar als ik wat slims doe, dan zijn het wel haar genen, zegt ma altijd…

  19. eva says:

    Volgens mij heeft Toos nu de smaak te pakken!
    gr eva

  20. Morgaine says:

    grijns!

  21. De Kale Doperwt says:

    Oh Shit,
    Morgen is iedere Kruidvat uitverkocht op wattenstaafjes en iedere doe-het-zelf-zaak op Terpentine.
    Anyway, voor ieder junk die hier leest heb ik een goede tip, als oud-zeefdrukker raad ik je Thinner aan! Whoeoeeoeoeoei!

  22. Daan says:

    Familiebezoek op het blog! Bij Beus ook al. Wat een heerlijke moeder, daar komen leuke zoons van..

  23. Eline says:

    Geef mij zo’n moeder! Ja ik weet het, dit is een plagiaatzin. Maar vond em passend.

  24. JANdeWIT says:

    Hi Ramirezi.
    Zie ook hier:
    ‘Ik ben een paar uur helemaal high geweest…’
    Bedankt!
    Groet JdeW.
    DRASTIES – Dutch on the world. World on the Dutch
    http://www.drasties.com/

Geef een reactie

