Close up

Op de voorkant van het Volkskrantmagazine zie je ze wel eens staan, van die gezichten die van heel dichtbij zijn gefotografeerd. Close up.

Meestal zijn dan alleen de ogen echt heel scherp. Of de stoppeltjes van een beginnende baard, als het een man is tenminste. Iedere porie laat zich bewonderen.

Niet altijd flatteus die foto’s, wel intrigerend. De fotograaf heeft toch geprobeerd zonder verdere attributen het karakter van de betreffende persoon uit te beelden. Knap als dat lukt, echt vakmanschap.

Nooit gedacht dat ik dat ook zou kunnen.

Tot vandaag.

Trouwens; Beus kan het ook !

28 Responses to Close up

  1. momeho says:

    Die zie ik liever op het VK magazine dan Rita Verdonk

  2. Ramirezi says:

    @Momeho; ik zie wel overeenkomsten hoor…

  3. Lelie says:

    Mooi 🙂

  4. Jim Hasenaar says:

    Een knap koppie heeft dat vogeltje van je. Doet hij een kikker na?
    Maar alle gekheid op een stok, mooi fototje hoor. Kan ik niet. (Ik heb geen fototoestel).

  5. Anna says:

    dat zijn inderdaad mooie foto’s die close-ups
    deze ook Ramirezi
    de ogen hadden een ietsie pietsie scherper gemogen
    vergeef me deze opmerking
    beroeps-deformatie

  6. Annelies says:

    ’t is me allemaal wat te glibberig !

  7. Maria-Dolores says:

    knap dat jij erin slaagt dat beest bijna wijs en verstandig te laten kijken.

  8. Morgaine says:

    hij heeft iets.. gentleman-achtigs.. zou dit dan eindelijk.. de prins
    zijn?

  9. niko says:

    Tjee…..dat powershotje van je kan er wel wat van!

  10. kees smit says:

    Bepaald geen stoppelbaard, die gladjanus

  11. Zwollywood says:

    er zit wel een aparte waas op…is dit het kikkerperspectief Rami..?

  12. Beus says:

    Ga ik ook proberen.

  13. Ramirezi says:

    @Anna; ik kom nog wel eens een keertje een master-class bij je volgen…
    @Zwolly; jij let goed op !
    @Beus; ga d’r voor…

  14. antoinette duijsters says:

    O, die gouden ogen, prachtige foto’s.

  15. landheha says:

    Ik hoop dat je niet te hard in het beesie hebt geknepen.
    Standaardregel voor portretfotografie: ogen scherp, wat er ook gebeurt.
    Hier ligt de scherpte helaas net voor het oog…

  16. bert says:

    schuilt vast een mooie prins in … 🙂

  17. cor says:

    een warme prins in een kouwe kikker!…maar rami ogen doen het altijd goed; ik kan je ook nog wel een setje duivenogen leveren….

  18. man met sombrero says:

    Nou ik ook nog effe bijdehand zijn: ik snap Miss Piggy nu maar al te goed!

  19. sjoukje says:

    Man wat een uitstraling, politicus in spe!

  20. marsjan says:

    Geweldig! Ik heb gister een feestje gehad nu precies zo’n glazige blik…. 😉

  21. Pas&Ivy says:

    @Ramirezi: Wederom mooie foto’s. Ook overigens helemaal eens met de opmerking van Momeho: ik heb gisteren de voorpagina van het magazine maar omgevouwen zodat ik dat enge mens niet hoefde te zien.
    (Pas)

  22. Helena says:

    Prachtige foto´s!

  23. Kroosduiker says:

    @Ramirezi, ik werd door Kale Doperwt op je blog gewezen, wat een fantastische foto’s! Mag ik je kikkers lenen en op mijn kikkerblog plaatsen? Ik zal de bron er uiteraard dan bij zetten.

  24. Ramirezi says:

    @Kroosduiker; natuurlijk – mijn kikkers zijn zeer vereerd…

  25. Kroos says:

    @Ramirezi, mijn vriendelijke dank 🙂

  26. Francis says:

    toppie!!!

  27. Antoine says:

    Beter een kikker in de hand..?

Geef een reactie

