Auditie voor de musical CISKE

Nooit gesnapt waar onze jongste het van heeft. Hij wil al jaren niets liever dan optreden. Artiest worden is zijn grote doel. Terwijl de rest van de familie beslist geen talenten heeft op dit gebied. Pa is zelfs ronduit een hark.

Als ouder denk je dan, ondanks zijn toneelklasje en pianolessen, dat waait wel over. Onlangs werd echter via het jeugdjournaal een oproep gedaan om je in te schrijven voor audities van de musical CISKE, die een aantal grote theaters in het land langs zal gaan. Dit was zijn grote kans, aldus Rami-junior. Er moest direct een e-mail uit.

Vandaag zijn we met z’n tweetjes naar de auditie geweest in de Focus studio’s. Veel te vroeg vertrokken, want junior trok het niet meer om nog langer te wachten. Dus kwamen we wel heel erg op tijd aan. Toen was het samen met andere zenuwachtige knulletjes wachten totdat de auditie begon.

Rami-junior zat in de laatste lichting van de dag. Tijdens het wachten kwamen regelmatig teleurgestelde mannetjes de kantine in. En dan duurt het wachten lang.

Heel lang.

Maar goed, toen hij eenmaal zijn ding mocht gaan doen bij Danny de Munk en Sipke Jan Bousema begon voor mij het wachten. Na ongeveer een uurtje kwamen de afvallertjes van de eerste ronde naar buiten. Daar zat hij niet bij. Mooi, dacht ik, dat is tenminste iets.
Na bijna anderhalf uur was de beslissing gevallen – hij was zowaar ook door de tweede ronde heen.

Helemaal opgelucht en met een rood hoofd kwam hij naar buiten. Vol met verhalen. Hij had moeten zingen, schelden, moppen vertellen en uiteindelijk was hij door. Alles was gefilmd voor een programma met de naam “Krijg toch allemaal de kolere”. Binnenkort in dit theater. Over twee weken moet hij voor het vervolg. Dan wordt er ook gedanst, ben benieuwd.

Oja, Danny was tevreden over Rami.
Junior dan hè ?

35 Responses to Auditie voor de musical CISKE

  1. Thera . says:

    Wauw, wat leuk voor Rami junior. Uiterlijk lijkt hij wel erg op zijn vader hoor!
    Ik ga verschrikkelijk hard voor hem duimen. ‘k Zou bijna zeggen, dat heeft hij van mij. Zoals mijn zoon die "rare" reptielen- en dinoliefde van jou heeft. ;-))

  2. momoetlachen says:

    Wat leuk!
    Ook leuk voor ons want dat levert Rami senior natuurlijk weer een hele hoop blogjes op…als ie daar nog tijd voor kan maken

  3. Francis says:

    Ja en Rami glimt van trots en plezier
    senior dan hè

  4. Canina says:

    Goed zeg! Op naar de volgende ronde…
    (Ik zie best wel een bijdehand ‘straatschoffie’ in Rami-junior.

  5. Doortje says:

    wat leuk! Veel succes.

  6. marlis says:

    ik ben nu al FAN! 🙂

  7. K says:

    Gedanst? Heeft hij al wat lessen jazzballet achter de rug dan? Anders meteen even doen.

  8. Manus says:

    geef ut maar toe, je bent trots op um.

  9. niko says:

    oohhh…ontroerend!
    Ik leef met hem mee en jippie dat die door is. Ik ga voor hem duimen.
    Hij heeft een lief bekkie.Toi toi toi jr.

  10. Rene Scheffer says:

    spannend en leuk te zien hoe jr. op sr lijkt….

  11. ijskastmoeder says:

    Apetrots op de Rami’s. Geniet van je mooie zoon! En wens ‘m succes.

  12. ceesincambodja says:

    Hij gaat het beslist maken Rami, wat ik je brom.

  13. Morgaine says:

    Lagere school, musical. klas 5 en klas 6. Ik zat in klas 6 en mocht meedoen, een bijrolletje in de marge. Een paar ukkies uit klas 5 hadden ook bijrolletjes. Een van die ukkies mocht zelfs een liedje zingen. Dat deed ie heel goed. Zo goed zelfs dat ie ontdekt werd. Dit ukkie was Danny de Munck.
    Ik zal duimen voor uk Rami!

  14. asdale says:

    Daar word ik nou zo blij van! Van die kinderen die iets in hun kop hebben en er voor gaan! Wat heerlijk Rami! Ik zal voor hem duimen!!!

  15. Anna says:

    dat gaat vast lukken Ramirezi

  16. Starry Night says:

    Leuk! Je gaat ons vast op de hoogte houden, en wij zullen zijn schreden volgen.

  17. Pas&Ivy says:

    @Ramirezi: Een zoontje met pit en een duidelijke eigen wil. Daar zul je vast je handen aan vol hebben. Maar natuurlijk ook apetrots op zijn 😉
    (Pas)

  18. Zilver. says:

    Ach, wat een heerlijk manneke en wat een zelfkennis, "gewoon" door naar de volgende ronde, gefeliciteerd, hij doet het op de foto geweldig, prachtige mimiek.Reactie is geredigeerd

  19. Zwollywood says:

    Helemaal Rami…echt mooi voor je zoon…en de rest. Als je in jezelf gelooft komt alles goed!

  20. Maria-Dolores says:

    wat leuk! zeg maar dat ik voor hem duim en zo van een afstand al kan zien dat hij talent heeft…

  21. Ramirezi says:

    @Allen; we kregen net een mailtje; hij zit bij de laatste vijftien en is daar al erg blij mee…

  22. E. Blitzblum says:

    Hé Rami junior gefeliciteerd. Mijn zoon zit ook bij de laatste 15 kinderen. Moet hij ook op 18 april terugkomen? Ben heel benieuwd!
    Ze moeten een stukje tekst spelen en dansen?
    Wat voor dansje zou dat nou zijn, zie het al voor me, al die lekkere brutale jochies!

  23. Ramirezi says:

    @E. Blitzblum; leuk dat je dit blogje zo snel gevonden hebt ! Ja hoor, de 18e weer aan de bak…

  24. debby says:

    @ Rami-zoon; Heel dapper van je om daar zo op af te gaan, en zo doortastend ook. "Ik wil nu vertrekken!" (that’s the spirit)
    Geweldig, je zit bij de laatste vijftien. Heel veel succees gewenst volgende keer! Zet ‘m op en laat je van je beste kant zien !!!!

  25. Maria-Dolores says:

    @Rami,
    ik weet niet of mijn reactie pedagogisch verantwoord is, maar ik vind dat hij (op de foto’s) ook een beetje op Ciske lijkt, ik bedoel, Ciske was toch een jongetje dat soms heel brutaal, maar soms ook heel gevoelig was?? (bekijk het maar, je mag me ook deleten:-))

  26. Ramirezi says:

    @Maria-Dolores; het is er juist ééntje om te laten staan…. (vat je ‘m ?)
    @Debby; bedankt van junior…Reactie is geredigeerd

  27. K says:

    Dat vond ik ook MD; dat hij de juiste expressie heeft voor die rol; alhoewel je daarvan in een theater niet zoveel ziet. Oefen je het dansen even met hem Rami? Dan gaan wij met z’n allen duimen op de 18e!!

  28. Annet says:

    Leuk he, onze dochter is al twee auditiedagen verder en het wordt steeds spannender. Dit had ik niet verwacht. Het is voor ons ook allemaal nieuw.
    In welke regio is je zoon ingedeeld?
    En weet jij toevallig hoeveel spelersgroepen ze per regio nodig hebben?

  29. Ramirezi says:

    @Annet; ik weet d’r ook niets van, wat dat betreft had ik wel wat meer informatie willen hebben van de organisatie…

  30. demio says:

    Trotse vader en blije zoon: ik zal duimen.

  31. Annet says:

    Ben erg benieuwd. Hoe is het zoonlief vergaan?
    Krijgen we nog een mooi verslag?

  32. E. Blitzblum says:

    Ik zat te surfen op auditie Ciske en kwam weer op deze site. Leuk hoor!
    Is hij ook weer door naar zaterdag de 21ste?
    Die van mij moet dan ook weer!
    Het zou toch geweldig zijn die Ciske school.
    Ik duim voor allebei!!!!

  33. Bep says:

    Wat leuk en ook wat goed van Rami junior om dat te gaan doen en ook dat hij het durft. Heel knap. Zeker aanbevolen.

  34. Dagmar says:

    Wat leuk! Dat uw zoon een echte rol heeft gehad, wauw.
    Maar nu wou ik even vragen, hoe zijn jullie op deze auditie terecht gekomen? Ik zoek mezelf regelmatig helemaal suf maar ik kan nooit iets vinden, en zeker niet van een Joop van den Ende productie.
    Ik hoop dat u dit nog leest en ook even antwoord geeft. Daar zou u mij in ieder geval erg mee helpen.
    Groetjes,
    DagmarReactie is geredigeerd

  35. Ramirezi says:

    @Dagmar; Tom zag het op het jeugdjournaal, stuurde een mailtje en daarna ging het vanzelf – toen hij uit Ciske ging werd hij direct gevraagd om weer auditie te doen voor Les Miserables. Op de musicalsites staan wel eens oproepen voor audities, goed in de gaten houden….

Geef een reactie

