Converse All Star

Als je niet weet wat Converse All Star gympies zijn dan loop je uiteraard hopeloos achter. Waarschijnlijk ben je dan van de leeftijdscategorie die vorige eeuw nog op van die slappe stoffen gympies moest sporten. Ja, die dingen met een kartonnen zooltje. Laten dan nu precies All Stars zijn geweest, alleen dan zonder het embleempje, een saaie ster met Chuck Taylor erbij geschreven.

Rami-dochter loopt al jaren op All Star, zodat ik weet dat het leuke gekleurde gympie dat je aanschaft na drie dagen dragen al totaal verbleekt is. Zeg er niets van want; “dat hoort juist !”

Maar goed, het is weer voorjaar dus er moeten zomerschoenen aangeschaft worden. Zoon en dochter maakt het niet zoveel uit wat voor schoenen dat worden, als het maar All Star is. Bij de Scapino waren ze in de aanbieding, maar € 49,95. Terwijl zoon aan het passen was liep ik even de andere schappen langs. Grappig, hier liggen nog veel meer van die blauwe All Star gympies, alleen dan niet in de doos. Voor € 7,95. Oké, er zijn een paar kleine verschillen, maar toch snel naar Rami-boy.

We maken er even een leuk dilemma van, bedenk ik.
“Kijk Rami-boy, deze moet je ook even passen.”
Hij pakt de vrijwel identieke gympies met een vies gezicht op.
“D’r zit geen embleempje op, dat zijn nepperts.”
“Wat boeit jouw dat embleempje nou ?”
“De zolen zijn ook anders, kijk maar.”
De zolen van All Star zijn, eerlijk is eerlijk, inderdaad wat steviger.
Maar de stiksels zijn precies hetzelfde, de kleur maar ietsje donkerder blauw, dit moet haast wel uit dezelfde fabriek komen.
“Weet je wat, als je deze neemt dan krijg je van mij € 20,-.
“Ja lekker, dan heb jij winst !”
Verdorie, wat wordt er nu gezeurd dat de jeugd niet meer kan rekenen.
“Oké, dan krijg je er € 40,- bij.”
“En dan op school lekker uitgelachen worden zeker, mooi niet.”

Nou ja, het was in ieder geval een leuke test zullen we maar zeggen. Toch ga ik eens kijken of ik ergens Converse stickers voor op goedkope gympies kan laten maken. Daar zou toch een leuk handeltje in moeten zitten. Of zou die Chuck Taylor dat niet op prijs stellen ?

Na het afrekenen bedankt Rami-zoon keurig Jan Peter, want dat hebben we de kinderen zo geleerd. Als je iets van de kinderbijslag krijgt, dan moet je even Jan Peter bedanken.

24 Responses to Converse All Star

  1. moisnogevenblauw says:

    psssst
    ik kan ook rekenen
    als je nu de oude stickers van de vorige gympies afhaalt en op die goedkope dingen plakt heb je ze voor nix
    trouwens netjes dat je ze JP laat bedanken!Reactie is geredigeerd

  2. Pas&Ivy says:

    @Ramirezi: Pas loopt al jaren op zwarte legerkistjes. Goed voor m’n enkels. Daar komen echt geen ‘converse all stars’ bij aan te pas.
    Maar ja, ik ben ook de jongste niet meer. Een embleempje doet mij helemaal niets. Ik heb met je te doen 😉
    (Pas)

  3. Henk says:

    ‘The All Stars’ Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf 🙂
    Groeten, Henk

  4. Annelies says:

    Ze zijn echt wel mooi hoor, ik had rode, maar die zijn nu zeker uit ?

  5. Maria-Dolores says:

    vroeger had iedereen je voor gek verklaard als je gezegd had dat zulke basketbalschoenen (zo heetten ze toch?) ooit nog eens ongeveer honderd gulden zouden gaan kosten.

  6. K says:

    Ik zou die CAS alleen kopen als er gewoon op gelopen wordt. Toch niet enkel voor de gymles! Dat anderhalf uurtje in de week. Kom nou. Is hij nog in de groei? Dan kan hij er minstens de hele zomervakantie nog mee doen.

  7. TINKIE! says:

    De tijd van nu op het Vk!
    Hallejoeja!
    EINDELIJK, ADEM IN ADEMUIT!
    ER ZIJN ANDERE MENSEN!
    OHMIIJNGOD!!!

  8. Ramirezi says:

    @K; nee joh, hij gaat er niet op gymmen, zonde ! Voor de gym heeft hij echte gymschoenen…. En trouwens; om wat langere stukken te wandelen heeft hij misschien ook nog wel iets nodig…

  9. Pleun says:

    Legerkissies duzz.
    Uitermate sterk en degelijk.

  10. Manus says:

    Slim, jouw deal om de prijs te delen. Maar minirezi is niet gek. Heeftie vast van zijn pa.

  11. Frans Muthert says:

    Hij is weer leuk!
    Wat een problemen toch.
    Die hadden wij ouwe lullen vroeger in ieder geval niet.

  12. Moonfairy says:

    wij vonden er laatst een paar in de tweedehands winkel "GoodWill"
    dat wat nog es geluk hebben
    voor mijn dochter
    Moon

  13. hippocampi says:

    Doet me denken aan een prachtig item indertijd van van Kooten en de Bie, waarin Bie midden in de nacht nike-strepen zat te plakken op de blanco gympen, die hij had gekocht voor zijn zoontje (althans zo herinner ik het mij)

  14. Francis says:

    ouwe bewaren, stiekem er afhalen
    jezus die schoenen hoe lang gaan die mee
    en hebben ze er wel steun aan
    Tja dat bedenk ik me dan omdat ik van die rotvoetjes heb

  15. Francis says:

    De foto is kunst Rami
    kun je een mooie serie van maken
    hoe ziet de schoen er na drie dagen uit??

  16. cor says:

    leuk stukkie Rami; ik loop dus duidelijk achter; heb geen idee hoe die rotdingen allemaal heten….

  17. Zwollywood says:

    Scherp geprijsd Rami…goed gezien!

  18. ceesincambodja says:

    Toen ik voor mijn zoontje (7) in Amsterdam zijn eerste NikesAir kocht (een múst op de basisschool) en we over het Rokin wandelden, leek het wel of hij op eieren liep. Ik vroeg hem of ze knelden. "Nee pap, er ligt glas en anders gaan ze straks lek."

  19. Bep says:

    Wij kochten vroeger Fort schoenen. Van die stevige stappers. Bij Koppen in Den Helder. Eerst werden de voeten opgemeten op zo’n plaat. Daarna mochten we ze passen als de maat goed was. Veel keus was er niet maar mijn moeder vond dat we in ieder geval degelijke schoenen moesten hebben. De keus is nu natuurlijk heel erg groot. Maar toch ga ik meer voor iets stevigers en waar je goed op kan lopen. Toch proberen om wat merklabels te kopen en dan de goedkope schoenen er mee duurder te maken. Maar de jeugd heeft het toch in de gaten. Fijne paasdagen verder Ramirezi voor allemaal toegewenst.Reactie is geredigeerd

  20. Ramirezi says:

    @Francis; leuk idee…
    @Cees; zijn er bij jou geen goedkope nepperts mét sticker ?
    @Bep; Fijne paas terug…

  21. TINKIE! says:

    Ramirezi: Ik heb nu een blogberichtje geschreven over Bjorn Borg onderbroeken.
    Als aansluiting op dit bericht…http://www.volkskrantblog.nl/bericht/120309
    Klik maar es op het woordje lezen….

  22. Morgaine says:

    gelukkig heb ik dit tiener-schoenen gedoe achter de rug:)

  23. Starry Night says:

    Ik wist niet wat Concerse All Starr gympies waren. Nu wel. Dank;-). Leuk verhaal over gapende generatiekloven.

  24. K says:

    Aha, om gewoon te dragen? Nou, dan zou ik me ook geen nepperds door mijn vader laten aansmeren!

Geef een reactie

