Het puntje van de penis kado

In de loop der jaren bouw je als docent een aardige verzameling vragen op die je kunt gebruiken in een ‘schriftelijke overhoring’, ook wel so’tje genoemd.

Vandaag keek ik voor gebruik nog een so’tje door dat mijn stageloopster Mier ooit had gemaakt. Prima vragen, met één kado-vraag; zo makkelijk dat je ‘m niet missen kan. Maar ik liet ‘m staan, omdat er ook wel humor in zit:

8. Hoe wordt het puntje van de penis genoemd?
a) eikel
b) dennenappel
c) hazelnoot

De leerlingen maken om een geheel onduidelijke reden trouwens de vragen van het hoofdstuk voortplanting aanzienlijk beter dan die van het hoofdstuk planten, maar daar hebben we het niet over.

Tijdens het so’tje ging de vinger van Mike omhoog.
“Meneer, wat bedoeld u met het puntje van de penis ?”
“Gewoon het laatste stukje van de penis Mike.”

Mike zuchtte tot verbazing van de andere leerlingen over deze moeilijke vraag en boog zich weer voorover. Vijf minuten laten ging zijn vinger weer omhoog.
“Ja, Mike ?”
“Bedoeld u met het puntje van de penis het uiterste puntje, meneer ?”
“Ja, ik dacht het wel Mike, niet aan het begin, niet in het midden, maar aan het einde…”

Tijdens de nabespreking kwam ik er nog even op terug.
“Wat heb je nu uiteindelijk ingevuld Mike ?”
“Dennenappel, meneer.”

Uit de reactie van de klas kon Mike opmaken dat het iets anders had moeten zijn.

“Oh Mike, wat ben je toch een enorme…. dennenappel….”

24 Responses to Het puntje van de penis kado

  1. Anna says:

    gewoon een keurige jongen

  2. momeho says:

    Misschien zit Mike in het verkeerde lichaam? Of is ie een hermafrodiet?

  3. Ko says:

    Als de leerlingen in 3 vmbo zitten weten ze er alles van is mijn ervaring. Biologie ging volgens mijn waarneming NERGENS anders over.

  4. Burro Holanda says:

    Laat Mike maar. Die komt er wel. Mooi verhaal.

  5. Klaverblad says:

    Soms benijd ik de huidige jeugd. Dat je zulke spannende SO’s kunt krijgen. Ik heb nooit een SO over de voortplanting voor m’n neus gehad. Ik ben een ervaringsdeskundige (geworden).

  6. marijke says:

    och jee

  7. peter louter says:

    ongelezen aanbevolen, ik trap er niet meer in

  8. cor says:

    haha!…er lopen toch heel wat prettig gestoorde leraren in onderwijsland rond, wat jammer dat we niet samen op dezelfde school werkten Bij nederlands kon je toch heel af en toe ook iets smerigs vertellen…dat begon al met Vanden Vos Reynaerde en het klokkenspel van de dorpspastoor

  9. Motek says:

    komt de vraag ook hoe het puntje van de clitoris wordt genoemd of is daar geen keuze-antwoord op te vinden? 🙂

  10. ScrambleX says:

    Typisch zo’n geval van Penis Aqua Rosa.
    Wat een lulletje rozewater zeg…..
    Heeft de arme jongen in kwestie morgen een afspraak bij de maatschappelijk werkster ?
    Aanbevolen !

  11. demio says:

    Ach, dat zal die arme jongen nooit meer vergeten.

  12. Rene Scheffer says:

    Ja maar in die dennenappel zit wel een gat op de foto en in die eikel nie….

  13. K says:

    Misschien dacht tie het uiterste punt aan de andere kant, met een bocht naar beneden?

  14. Morgaine says:

    Wat Motek zei:)

  15. man met sombrero says:

    Wat is er smerig aan den vos reynaerde? Cor vertel!

  16. ceesincambodja says:

    Rami, eikel! Hier is wederom het bewijs: de aandacht die je krijgt hangt voor 90% af van de titel.
    Leer het mij en ik zal je rijkelijk belonen.

  17. Ramirezi says:

    @Motek en Morgaine; puntje puntje ?
    @Cees; mmm, iets met de dirty mind van je publiek ?

  18. Woudje says:

    Haha ! Nou ja, wie weet ziet de zijne er wel uit als een dennenappel. Trouwens, je meldde ook dat je leerlingen het hoofdstuk planten minder goed bestuderen. Hij weet gewoon het verschil tussen een eikel en een dennenappel niet ! Geef dan ook eens beter les : )

  19. Antoine says:

    Heel grappig!

  20. Ramirezi says:

    @Woudje; planten ? Zelf doe ik ook liever het hoofdstuk voortplanting…

  21. Maria-Dolores says:

    Mike heeft zeker nog ouders van het oude stempel. bedacht dat ik het verband tussen penis en eikel ontdekt heb toen ik al in Duitsland woonde. kende als woorden als lul, eikel en hoer wél als scheldwoord, maar daar hield het mee op… heb ooit eens de betekenis van ouwehoeren gevraagd en te horen gekregen dat ze me dat zouden vertellen als ik ‘groot was’. mooi niet dus…

  22. Woudje says:

    @Ramirezi, nou ja, bomen dan ! Ook zelf weinig opgestoken van biologieles, dat begrijp je wel.
    Ik was een alfa en heb biologie na de schuttingwoorden op het bord van meester Huub (introductie tot de voortplanting) als een hete aardappel laten vallen. Dat moest nog in de oertijd.

  23. bert says:

    nu ja, om eerlijk te zijn – als ie besneden is lijkt het toch ook wat op een hazelnoot … Maar als ie op een dennenappel zou lijken zou ik toch even langs de dokter gaan … 🙂

Geef een reactie

