Spirit of the Wild op de Westermarkt

Gisteren ben ik nog even wezen kijken naar de enorme foto’s van Steve Bloom op de Westermarkt in Amsterdam. Eén van zijn mooiste foto’s, een aanstormende Siberische Tijger (Panthera tigris Altaica) staat op de voorkant van een boek in mijn boekenkast; Over Zoogdieren, van David Attenborough. Op de Westermarkt kun je zien dat het geen lucky shot was, wat kan die man mooie foto’s maken zeg. Daar wordt je als amateur “insectenfotograaf” in Den Helder heel bescheiden van.

Maar goed, tot 28 juli kun je de honderd levensgrote foto’s nog gaan zien, dankzij de sponsoring van onder meer het Wereld Natuurfonds en Animal Planet helemaal gratis en voor niks.

19 Responses to Spirit of the Wild op de Westermarkt

  1. Frans Muthert says:

    Niet zo bescheiden over je eigen foto’s Rami!

  2. Woudje says:

    Geweldig die foto’s. Ga er zeker binnenkort eens langs op de fiets. Deze openlucht fototentoonstellingen zijn een aanwinst voor de stad.
    Recent de expositie (voor de tweede keer !)van die Franse luchtfotograaf. Ook geweldig !

  3. Morgaine says:

    Ik ga kijken dit weekend..

  4. Pas&Ivy says:

    @Ramirezi: Die bovenste foto, geweldig! Mag je met ontblote tanden naar hem/haar teruglachen ;-)))
    (Pas)Reactie is geredigeerd

  5. Ramirezi says:

    @Pas; ik heb nog veel meer foto’s van mensen die (lijkt het) dieren aanstaren. Maar in verband met copyright leek het me beter dat maar niet te doen. De twee foto’s hierboven leken me geen bezwaren op te leveren op dat terrein…

  6. Henk says:

    Mooie foto’s. Groeten, Henk

  7. Annelies says:

    Daar moet ik zeker zien te geraken – ziet er prachtig uit die foto’s ! Zijn er ook apen bij 😉 ?

  8. sjoukje says:

    Prachtig ik heb het op het Journaal voorbij zien komen.
    Je moet er idd niet aan denken dat te lang starende passanten afgebekt worden door dat nijlpaard 🙂

  9. antoinette duijsters says:

    Ja, die tijger prachtig [in heb dat boe ook] katachtigen zijn mijn favorieten onder de zoogdieren. Jammer kan ik niet gaan kijken. De ver weg. groetjes

  10. Doranne says:

    van mij mag je bescheiden blijven maar jouw foto’s ogen echt niet amateuristisch

  11. eva says:

    Oh at wil ik beslist zien!
    Net als toen "de aarde vauit de hemel" op het Waterlooplein, dat was ook zo mooi.
    Valt mij toch mee dat het blijft staan.
    gr eva

  12. niko says:

    Ik heb het gezien op tv, geweldige foto’s!

  13. demio says:

    goede tip …

  14. annet says:

    Ik zag het op t.v. Heel interessant die ontmoetingen zo. Fascinerend lijkt me. Soms denk ik weleens dat het een oude wereld betreft.
    De mens is zo heftig aanwezig in zijn anderszijn. Een dier kan alles waar wij techniek voor nodig hebben. Het blijft een eeuwig raadsel, onze verschillen en toch weer niet.

  15. Zilver. says:

    Dat had ik je zomaar kunnen tegenkomen.
    Mooi he?

  16. Antoine says:

    Jammer dat ik nu net te ver weg voor zit! Maar ik moet toegeven dat jouw foto’s niet onderdoen voor professionals:) Zelf voel ik me ook een kleine amateur als ik hun meesterwerken zie.

  17. galadriel says:

    goed idee van je, volgend jaar een fototentoonstellling van jou in den Helder?

  18. laila says:

    Ik hoop nog veel originele foto’s van je te zien Rami.
    Mensen die houden van het antennebaarsje hebben bij mij een streepje voor;-)Reactie is geredigeerd

  19. asdale says:

    Foto’s van mensen die kijken naar foto’s…..Mooi!

Geef een reactie

