Probeer dit standje niet thuis; het Paringswiel

Helaas kan ik niet zien in wat voor vreemde bochten jullie je wringen tijdens de daad. Of misschien is dat maar goed ook. Als je de kamasutra echt helemaal uit hebt, dan is hier nog een suggestie. Of juist niet misschien. Laat ik eerst maar proberen om het standje van deze twee waterjuffertjes uit te leggen.

Het bovenste Lantaarntje (Ischnura elegans) is het mannetje. Met zijn tang, die alleen past op vrouwtjes van zijn eigen soort, houdt hij zijn echtgenote in haar nek beet. Hij heeft vooraf zijn zaad vanuit het geslachtsorgaan aan zijn achterlijf overgebracht naar de plek op zijn lichaam waar nu het vrouwtje met haar geslachtsopening tegen aan drukt. Zo wordt het zaadpakketje opgenomen.

Met wat fantasie kun je er een cirkel in ontdekken, vandaar de naam paringswiel of paringsrad.
De vertaling van dit standje naar de mens mogen jullie zelf maken.

Wees creatief.

Waterjuffertjes die eitjes afzetten in tandem

27 Responses to Probeer dit standje niet thuis; het Paringswiel

  1. K says:

    Ben ik ff blij dat ik geen waterjuffer ben! In de tang gehouden worden! Bàh, dat vind ik niks hoor Rami!

  2. niko says:

    Veul te ingewikkeld, meneer!
    Heeft u nog andere standjes in het archief?

  3. Mephisto says:

    Ik probeer mij een standje in te beelden dat past, maar kan het hier enkel textueel kwijt. Dat is toch wat minder dan als tekeningetje ofzo. Maar: ik tik kamasutra in op http://images.google.be/images?svnum=100&um=1&hl=nl&newwindow=1&safe=off&q=kamasutra&btnG=Afbeeldingen+zoeken en als 3e plaatje kom ik deze tegen: http://www.metropolino.com/kamasutra/posizioni/kamasutra-45.jpg
    Niet bijster origineel, maar qua pose wel enigszins gelijkend, toch?
    Deze is trouwens ook leuk: http://video.google.de/videoplay?docid=7415280791566814996 (video, not offending to 13 minors)Reactie is geredigeerd

  4. Mo says:

    Leuk bochtje!

  5. Maria-Dolores says:

    jeetje, da’s wel een héle mooie foto…

  6. Zwollywood says:

    acrobaten…heel mooi en een pakket nog wel!Reactie is geredigeerd

  7. Beus says:

    Heb je de foto echt zelf gemaakt?

  8. Zilver. says:

    Wat een prachtige foto, die kleuren geweldig, nou, hij heeft haar mooi in de tang, pfffffffffff, ik zal het nu niet zo snel meer zeggen.

  9. de Stripman says:

    Op z’n hondjes is hier nog wel bekend, Rami. Maar op z’n libelles zal, vrees ik, wel nooit populair worden…;-)

  10. demio says:

    Die tang waarin hij haar houdt .. nou nee

  11. Ramirezi says:

    Mephisto; je reactie wordt thans door Rami en vrouw uitvoerig bestudeerd…
    @Beus; tuurlijk, wil je het orgineel voor boven je bed ?

  12. Gina says:

    mooie foto. ken iemand die weliswaar ‘mens’ is, maar in een vorig leven beslist een insect. beweert ie. eens kijken of ie bij de aanblik van deze foto diepe herinneringen voelt woelen. bedankt!

  13. Vod says:

    Zo leer je nog eens wat, denk dat je er erg lenig voor moet zijn.

  14. viktor loman says:

    Hoi Rami
    Het is toch standje 69 op zijn waterjuffers?
    groetjes
    rené

  15. Klaverblad says:

    Toch geprobeerd…..daarna 112….maar ze komen niet voor dergelijke zelfhulp-gevallen!

  16. ScrambleX says:

    Uhuhm 😦
    Kamasutra is tot daar aan toe…maar eh…. 😉

  17. PeterV says:

    Is dit nou verkrachting?

  18. Morgaine says:

    Ah, je brengt mij op ideeen nu:)

  19. Nicolaas says:

    Zo, wat een pose, wat een prachtstel juffers. Hij boven -altijd maar boven neem ik aan- en zij.
    Zij, die zich bekoorlijk kromt, haar dorst lest, die tussen haar benen reikt. Haar lantaarntje, het achtste segment, teder aan zijn heupen. Ik denk dat wij mensenmannen onze meerdere moeten erkennen, soms.
    Wat lees ik nog meer Rami? De Lantaarnman beschikt over zelfreinigend zaad!
    "De paring kan uren duren. De mannetjes zijn, zoals bij alle libellen het geval is, in staat het sperma van eventuele voorgaande concurrenten te verwijderen."

  20. Duval says:

    Sex sells
    Wat een prachtige foto: compliment.
    Zit er weer zo’n rare vraag in mijn hoofd: ervaren dit soort beestjes ook liefde of doen ze slechts de daad.

  21. Wim Duzijn says:

    Moet jij nooit eens huiswerk van slecht schrijvende leerlingen nakijken en corrigeren of zo? Of mag je conrector spelen of zo? Dat je in een grote kamer zit en net als Gerrit Zalm computerspelletjes speelt? Al dat gepraat over ZAAD-pakketjes vind ik trouwens ook verdacht!

  22. Ramirezi says:

    @Nicolaas; mooie aanvullingen…
    @Duval; volgens mij ervaren ze geen echte liefde – maar hebben ze meer een instinct om een bepaald gedrag te vertonen op een bepaald moment…
    @Wim; nee joh, in het onderwijs zitten we gezellig de hele dag een beetje koffie te drinken in de docentenkamer. De leerlingen moeten werken, wij niet….

  23. Afanja says:

    Prachtig plaatje, net als veel andere foto’s op je weblog trouwens.
    Ik ontdekte, dat wij zonder het te weten aanhangers zijn van je tuinfilosofieën. :-)http://www.afanja.nl/weblogReactie is geredigeerd

  24. Frans54 says:

    Ik kwam je linkje bij Afanja tegen. Ook jij maakt fraaie foto’s, ik heb je dan ook aan mijn favorietenlijst toegevoegd.

  25. Ramirezi says:

    @Afanja en Frans; Leuk dat jullie even langs komen neuzen !

  26. Antoine says:

    Wellicht hebben Libelle-lezers creatieve ideeën?:) Schitterende foto, het lijkt net of de twee een soort helm dragen:P

  27. Pingback: Paringswiel Venglazenmaker « Ramirezi

Geef een reactie

