Vrouwen zijn net Eksters

Vandaag moest ik ineens aan de buurman een stukje verder op in de straat denken. Die stond drie keer in de week zijn rode sportwagentje te poetsen. Glimmen dat karretje, het deed bijna pijn aan je ogen ! Jammer dat het na zevenhonderd keer poetsen werd gestolen, hij had er nog amper in gereden.

Zouden vrouwen op glimmende dingen afkomen ? Met sieraden werkt het zeker. Auto’s schijnbaar ook, want waarom staan die mannen zich anders zo uit te sloven ? Vrouwen hebben iets van Eksters.

Als mijn dekschild maar glimt, denkt dit metalic glanzende groene Muntgoudhaantje (Chrysolina herbacea) dan ook.

En je ziet het; succes verzekerd mannen…

34 Responses to Vrouwen zijn net Eksters

  1. Duval says:

    Ik heb een enorme hekel om mijn auto te poetsen.
    Ai, ai, ai… opeens wordt mij iets duidelijk!
    (mooie foto’s wederom, zie ik nog een waterdruppel op het schild?)

  2. Knispel says:

    Sja, waarom mannen zich uitsloven met auto’s is mij ook nooit helemaal duidelijk geworden 🙂

  3. Mo says:

    Prachtige kever!
    Nee hoor, vrouwen komen daar niet op af. Het ligt aan de mannen. Die voelen zich vaak god’s gift to women, maar hebben voor de zekerheid toch de ondersteuning van vier wielen nodig…Allemaal compensatie dus:-))

  4. ScrambleX says:

    Die titel is wel trickey hier, met zoveel vrouwelijke collegae 😉
    Mooie foto !

  5. antoinette duijsters says:

    Niet alle vrouwen vallen op mannen met grote glimmende auto’s 🙂
    Eksters behoren tot mijn favorieten vogels, mooi en interesant gdrag.
    Weer hele mooie foto’s.

  6. Ramirezi says:

    @Duval; regendruppeltje, geen zweet…
    @Scramblex; ach joh, iedereen hier weet toch hoe ik ben….Reactie is geredigeerd

  7. K says:

    Uhhh, mijn man heeft dus geen auto. Heb je ook nog een andere theorie Rami?

  8. Mephisto says:

    @K: uzelf wel, wellicht?
    Man en vrouw willen nogal eens van broek/rol wisselen.. 🙂

  9. laila says:

    Rami,
    Overal sjeks bijhalen vind ik een zwaktebod.
    Ennuh; auto’s interesseren me geen bal.

  10. K says:

    Nee hoor, niks geen auto. Kook niet!

  11. Mephisto says:

    ik kook wel, ook geen auto, maarja.
    Rami: zou dat trouwens niet "mensen zijn als eksters" moeten zijn?
    Al dat blinkblink van de madammen werkt toch evenzogoed als al dat blingbling van die macho’s?

  12. Maria-Dolores says:

    hm… valt nog mee dat je niet gezegd hebt: eksters zijn net vrouwen :-)…

  13. Ramirezi says:

    @Laila; wie heeft het hier over seks ? Het achterste kevertje kijkt of de blaadjes een eindje verderop….
    @Mephisto en K; zelf heb ik de theorie dat vkbloggers wat minder van de blingbling zijn dan gemiddeld…

  14. laila says:

    Ik vind het alleen maar errug flauw.

  15. zeehond says:

    volgens mij zijn het groene muntgoudhaantjes (Chrysolina herbacea)

  16. Ramirezi says:

    @Zeehond; Chrysolina herbacea lijkt er inderdaad ook erg op – ik pas het aan. D’r zijn een paar van die soorten die heel erg op elkaar lijken en mijn insectenboekje gaf niet echt uitsluitsel…Reactie is geredigeerd

  17. zeehond says:

    de vorm lijkt ook erg veel op het gewone blauwe elzenhaantje, hier een mooie http://www.zin.ru/ANIMALIA/COLEOPTERA/images/alter/chrsl_gramin_1.jpg van het muntgoudhaantje (uit rusland dus(?) ietwat traag).

  18. Ella van tokonoir says:

    Rami, wij houden wel van glimmers hoor. Auto’s, diamanten, goud, een piercing (op de juiste plek natuurlijk), scooters (voor in de zomer in Suri of op de Kruiskade), nou gewoon je weet wel; bling bling 😉

  19. bert says:

    woow, helemaal 18+ fotgrafie – of is het 16+ in Nederland … 🙂

  20. satuka says:

    ah.. de natuurlijke bling bling 😉

  21. Ramirezi says:

    @Zeehond; mooi plaatje. Ik vond de pootjes vrij lang dus ik dacht dat het een Loopkevertje was, door alle blingbling zie je het niet meer…
    @Ella; ik ga sparen voor je…
    @Bert; niet te jong…

  22. niko says:

    Jah….de bling bling in de oogjes daar komt deze vrouw op af:)

  23. Ella van tokonoir says:

    Heel goed, Ramirezi, ik hou wel van een man die cadeaux voor mij koopt …Reactie is geredigeerd

  24. Antoine says:

    Dus vrouwen vallen ook op mannen die sieraden dragen?:P En dan heb ik het niet over de patserige horloges…

  25. demio says:

    ‘Eksters zijn dieven’ zei mijn moeder altijd. Dus tja …

  26. de Stripman says:

    Erg mooi. Volgens mij heeft dat ene kevertje een deuk in zijn schild. Onvoorzichtig geweest in het (geslachts-) verkeer ?
    Ik herkende dat muntblaadje trouwens direct ! Ik heb sinds kort munt op mijn balkon en volgens mij is dat goed voor de botanische kennis. De dingen die je eet…;-)

  27. Starry Night says:

    Schitterende foto’s weer. Maar dat alle vrouwen eksters zijn die van glimmend gepoetste dingen houden, dat klopt niet altijd;-). Volgens mij is het iets in die mannen zelf… Wat is me een raadsel.

  28. sjoukje says:

    Bling bling mooi ding maar ik wil hem niet in mijn bed tegenkomen!

  29. annet says:

    Prachtige foto’s weer. Vrouwen zouden vaker gepoetst willen worden dan de auto…las ik, denkende ook aan waar de auto symbool voor staat:)Zo kan die wel weer Annet!

  30. Ineke says:

    Beeldschone foto’s vooral die bovenste.
    btw, bling doet mij helemaal niets. Een superdeluxe nieuwe computer of digitale camera daarintegen… ‘k moet me misschien eens laten nakijken???

  31. Ramirezi says:

    @Stripman; inderdaad, niet eens op gelet, een love-deukje…
    @Starry Night; het zullen de mannelijke genen zijn ?
    @Annet; gaan vrouwen daar ook van glimmen ?
    @Ineke; dat is blingbling voor gevorderden…

  32. Woudje says:

    En leverde het de buurman ook succes op ?

  33. Ramirezi says:

    @Woudje; aan elke vinger een prachtige blonde meid…. 😀

  34. Tante Til says:

    Mooie foto’s.

Geef een reactie

