In de Donkere Duinen vliegt het Bont zandoogje

In de Donkere Duinen was het goed toeven dit weekend voor het Bont zandoogje (Pararge aegeria). Lekker zonnetje op de vleugels en uit de wind.

Misschien kom ik Bep nog tegen, dacht ik.

Helaas.

13 Responses to In de Donkere Duinen vliegt het Bont zandoogje

  1. Burro Holanda says:

    Weer een paar superfoto’s Rami. Jammer, dat je Bep niet tegenkwam.

  2. Zwollywood says:

    Dat zandoogje vliegt volgens mij ook wel langs de overijsselse vecht. Ik zal er eens preciezer op letten.

  3. Bart says:

    Ik verwachtte ook elk moment Bep om de hoek…:)
    mooie vlinder…ik moet eigenlijk ook aan Silence of the Lambs denken, maar dat was vast de doodshoofdvlinder (…sprak de vlinder-leek)…

  4. de Stripman says:

    Ze vliegen ook al hier, onder de bomen van het parkje. En enthousiaste vliegers zijn het… al maar om elkaar heen dansen…;-)

  5. robert says:

    De bont zandoogjes doen het goed in Nederland. Ze verschijnen op steeds meer plekken en dat is een goed teken want ze zeggen iets over de ecologische waarde/beheer van een gebied. Bont zandoogjes zijn vlinders die van nature zich langs bosranden of een hierop lijkende omgeving ophouden. Maar dat wist Ramirez natuurlijk al.

  6. Jos Goedmakers says:

    Dat je Bep nou net niet zag. Jammer.

  7. Zilver says:

    Het lijfje is zo mooi van kleur. Bep was er wel, of had je zand in je oogje?

  8. Ina Dijstelberge says:

    Erg mooi weer.

  9. Morgaine says:

    die regenboogkleuren op zijn rug.. prachtig!

  10. K says:

    En nu heb je ervoor gezorgd dat we de zandoogjes van het zandoogje ook echt kunnen zien!

  11. Bep says:

    En allemaal op zoek naar mij. Ben er niet geweest het weekend. Jammer want dan had ik dus ook het bont zandoogje en Ramirezi kunnen tegen komen. Maar wie weet een andere keer. Heel mooie foto’s en ook bedankt voor de link naar mijn website. Ik zag al dat er wat meer bezoekers waren geweest.

  12. Ramirezi says:

    @Bep; graag gedaan – je website verdient ook bezoekers, vind ik….

  13. Antoine says:

    Sprekende vlinderogen 🙂

Geef een reactie

