Ciske de musical; van Try-out naar Première

De afgelopen weken speelde de Try-out van de musical Ciske de Rat in Hoorn. Samen met de twee andere kids konden we als ouders eindelijk gaan bekijken hoe onze Tom en de rest van de cast het er vanaf brachten.

Nou, dat kunnen we kort samenvatten; het was fantastisch. Wat er allemaal zo goed aan was moet je zelf maar gaan zien, maar ik vond dat de musical een ijzersterk verhaal heeft en erg ontroerend was; vooral wanneer Danny en Dave samen zongen.

De eerste Try-out speelde Tom Jantje met zijn blond/rode haar en dat was wat vreemd want de volwassen Jan bleek bruin haar te hebben. Dat viel blijkbaar meer mensen op want zijn blonde periode duurde niet lang meer zoals je op de foto hierboven ziet.

Het is trouwens heel apart om in de zaal naar je eigen zoon te kijken die met de andere kinderen staat te buigen naar het publiek. Vooral als er zo’n daverend applaus klinkt.

De publiciteitscampagne is ook in volle hevigheid losgebarsten. Jullie zullen vooral de Ciskes voorbij zien komen op de televisie, maar hier heeft Tom de locale pers gehaald. Werkelijk iedereen spreekt me nu aan over mijn ‘beroemde zoon’.

Hoorn is ondertussen al weer verleden tijd. Carré is de volgende stop. Aanstaande vrijdag speelt Tom de première voor onder andere de koningin.

Misschien zit ik wel naast haar.

26 Responses to Ciske de musical; van Try-out naar Première

  1. K says:

    Why not! Dat wordt genieten, in elk geval. Veel plezier!!

  2. Mo says:

    Doe je Trix de groeten van me? En zeg dan meteen dat die jachtpartijen op het Loo so seventies zijn…

  3. de Stripman says:

    Erg leuk om te lezen, Rami ! En ik ken wel meer mensen die gedurende hun leven van haarkleur veranderen, hoor. En dan heb ik het niet over grijs worden. Mijn vrouw was als kind blond en heeft nu bijna zwart haar…;o)

  4. Jim Hasenaar says:

    Zonder Ramirezi is het volkskrantblog niet wat het nu is. Ik hou meer van reptielen e.d., maar dit is ook aardig.

  5. niko says:

    dit is toch een waanzinnig ervaring voor hem!
    Cool hoor!

  6. Frans Muthert says:

    Alles lekker meepakken.
    Dit soort ervaringen: het einde voor zo’n kind.
    (en z’n ouders..)

  7. carin says:

    Geniet ervan met zijn allen!!!! Sjee, scholen aan zee heeft zijn eigen BN’er!!! Ben ik even trots dat ik er werk…(andere afdeling, maar toch..)

  8. ScrambleX says:

    Dit is toch prachtig Rami ? 🙂

  9. Bep says:

    Wens Tom maar veel succes en geniet er van.

  10. Maria-Dolores says:

    dat lijkt me best geweldig voor je zoon, dat hij nu al bijna net zo beroemd is als zijn bloggende vader :-).Reactie is geredigeerd

  11. Zwollywood says:

    Hartstikke leuk voor jullie allemaal!

  12. Gala says:

    Fantastisch en gefeliciteerd! Spelen voor Hare Majesteit! Neem maar een foto van haar wanneer ze niet naast je wil zitten

  13. Rachel schrijft says:

    spelen voor Trix, oo, dan mag je te hard rijden enzo en dan is het niet erg omdat het Belangrijk is. Hartstikke leuk, Geniet ervan!

  14. Zusenzo says:

    Waanzinnig leuk voor Ramizoon (en Ramigezin natuurlijk).
    Heeft je eega al een hoedje uitgezocht ? : )

  15. demio says:

    Wat leuk. Wens Tom veel succes en jullie veel plezier.

  16. Ramirezi says:

    Tja, dat is nu nog de vraag onder de ouders, wat moeten we vrijdag aan ?

  17. Daan says:

    Geweldig voor Tom! En hartstikke leuk programma, onze meiden kijken met veel plezier. Enneh…Iedere leuke vader verdient een leuke zoon! En iedere leuke moeder trouwens ook. Wat aan te trekken? Geheel in stijl! Zo zoon zo vader! Inclusief borstrok en euhhh…

  18. Ramirezi says:

    @Daan; dat wordt dan een smoking huren ben ik bang. Kan me niet voorstellen dat ik me daar op mijn gemak in voel…

  19. staco says:

    Ik zag jullie bij Paul de Leeuw. Wat gaaf!
    ga ervoor, maar laat hij een gewone leuke gabber blijven!

  20. Daan says:

    Nee, ik bedoel in origineel schoffieskostuum! Oftewel: wat lekker zit. Gewoon doen.

  21. Bep says:

    Op de televisie ook al af en toe wat gezien en van de week ook Danny met de kleine Ciske.
    Maar het zal een heel mooie avond worden en wie weet zitten jullie wel naast de Koningin.
    Veel plezier er mee!!

  22. De Kale Doperwt says:

    Nu blijft echter wel de vraag: wie is er meer zenuwachtig? Vader of zoon?
    Veel plezier!
    Groet van de Kale

  23. anoniem says:

    Nou zeg wat een eer. Is dat nu dus Rami jr., die Tom van Marrewijk? We gaan het proberen te volgen!

  24. rommert boonstra says:

    leuk. vooral die titel- ciske de rat. weliswaar geen fossiel, insekt of zee-organisme, maar wel degelijk iets dierlijks.

  25. annet says:

    Misschien kun je dan eens vragen waarom ze al 60 jaar dat gebeeldhouwde kapsel heeft. Neiging tot verstarring vast en zeker!
    Leuk Ciskeblog!

  26. Oliphant says:

    euk, joh, Ramirezi, het begin voor een lieve zoon van je, weet niet wat er later uitkomt, maar meestal meer.
    En, hij moet het van iemand hebben…? Van wie? Geniet, misschien hoef je straks niet meer te werken.
    Ik hoopte, dat Michiel 2e leg, ooit een beroemd tennisser zou worden, zodat vader de wereld rond kon reizen op zijn kosten. Komt niets van. maar hij is nu emo en heeft een basgitaar. Dus beroemd worden kan nog…

Geef een reactie

