Wereldpremière Ciske de Musical – van rode loper tot Koningin

Gisteravond was het dan toch zo ver; de wereldpremière van de musical Ciske de Rat. Om half vier moesten we Tom afzetten. Carré was al helemaal in de stemming aan het komen.

De rode loper lag al en de kachels stonden al aan, zodat de dames lekker bloot er over heen konden lopen, zonder dat er direct een koudje gevat zou worden. Tom probeerde hem alvast even, de cast moest immers door de artiesteningang naar binnen. Door hem trouwens hardnekkig de sterreningang genoemd.

Om een uur of zeven ’s avonds mochten we als ouders wél over de rode loper. Het was nog even spannend of we er op tijd zouden zijn, want we hadden in de spits besloten om een andere route dwars door de binnenstad te rijden. Allemaal éénrichtingsverkeer.

Maar jongens, wat een gekkenhuis – snel doorlopen naar binnen. Willibrord Frequin had trouwens heel wat minder haast.

Als ouders van Jantje hadden we vrijkaartjes. Wel een beetje een ongunstig plekje, zo aan de zijkant, dachten we eerst. Totdat we in de gaten kregen dat we zo een prachtig uitzicht hadden op alle bekende nederlanders die voor ons in de zaal zaten. “Heb je die al gezien ? En die ?” Voor de beroemdheden zelf is zo’n première een soort van reunie. D’r wordt heel wat afgezoend, iedereen kent iedereen. Als niet bekende medelanders waren wij eigenlijk de uitzondering. Ook apart; de koningin keek mee. Bij haar binnenkomst kreeg zij een staande ovatie, waarna de voorstelling kon beginnen. Die was nog beter dan tijdens de try-outs; de zaal genoot.

Tijdens de schoenenpoets scene zagen we dat Tom leuk mee deed maar in tegenstelling tot de anderen niet echt een schoen vasthield om te poetsen. Wat doet hij dat grappig, dacht ik nog. Later hoorde ik dat achter de coulissen er problemen waren geweest met zijn pruik en schoenen tijdens de omschakeling van Jantje naar weeshuiskind. Daardoor kwam hij zo in tijdnood dat hij de schoen vergat. Snel een stukje geïmproviseerd – hij vond het heel gewoon.

Goed dan, normaal zet ik mezelf en mijn lief niet op het blog, maar jullie hebben er gezien al het meeleven met de black tie recht op. Jan B. bedankt voor het lenen man, je krijgt nog wat lekkers van me. De afterparty is hier begonnen, tijdens het wachten op Tom scheppen we nog even een luchtje op het balkon van Carré.

Wat we niet weten is dat Tom op dat moment bij Hare Majesteit zijn opwachting maakt en nog even nababbelt met Jan Peter Balkenende. Later op de avond horen we zijn analyse; de koningin was heel belangstellend maar had volgens hem een beetje een hekel aan al dat gedoe met die fotografen. Vooral haar haar had indruk gemaakt. De minister president praatte heel snel, maar was wel erg aardig. Volgens Tom kwam al dat gedoe over Jan Peter omdat de mensen allemaal vooroordelen over hem hebben.

Eindelijk komt de cast de kleedkamers uit. Weer helemaal tip-top.

Ze zijn nog lang niet klaar. Nu volgt nog een sessie met de pers.

Het is een gedrang van jewelste. Wij slaan alles, ondertussen samen met Tom, gade vanaf boven. Leuk om te zien en alles onder het genot van gratis drankjes, hapjes en ijsjes. We voelen ons niet schuldig – een beetje decadent misschien, maar we hebben het verdiend met al dat halen en brengen van onze kinderen de afgelopen maanden, vinden de ouders.

Onze jonge Ciske Dave Dekker is hier nog steeds aan het ‘werk’. Tom geniet ondertussen met volle teugen en maakt een rondje door Carré. Het is een beetje de omgekeerde wereld, normaal ben je gewend dat je kinderen achter jou aanlopen, nu gaan wij Tom achterna die er lol in heeft om met zijn musical-collega’s op de foto te gaan. Maar ook heel veel anderen herkennen hem en maken een praatje.

Samen met Hajo Bruins, die vader Vrijmoeth speelt.

Sjoerd Pleijsier speelt Bovenmeester Maatsuyker.

Ad Knippels is kinderinspecteur Muysken.

In de musical is dit z’n vader; Aernout Pleket.

Dit is de moeder van Jantje/Tom in de musical; Jolanda van den Berg. Tijdens het maken van de foto wordt zijn echte moeder aangesproken over Tom – dan blijkt dat er ook talent wordt gescout; over een jaartje of vier/vijf mag Tom langs bij de Frank Sanders Academie.

Carlo Boshart was al eerder die dag bij de jongens en meiden langsgeweest in de kleedkamers om te zeggen dat de voorstelling niet doorging. Leuk geintje.

En van alle beroemdheden die wij zagen kende Tom er eigenlijk niet zo veel. Maar Tom Egbers natuurlijk wel – en die kende hem ook. Samen waren de twee Tom Tom.

Het was een fantastische avond. Een kijkje in een andere wereld. Nu naar huis met de bloemen.
Met in gedachten de woorden die de koningin nog had voor onze Tom; “Van jou gaan we vast nog meer horen.”
54 Responses to Wereldpremière Ciske de Musical – van rode loper tot Koningin

  1. Frans Muthert says:

    Wat een belevenis, Rami.
    Heel erg leuk!
    Mooie reportage van een,terecht, trotse vader.

  2. K says:

    "Van jou gaan we vast nog meer horen."
    Dat dacht ik toch ook!! Het begin is er. Indrukwekkend Rami en wat een leuke ervaringen voor Tom! Je hebt het strikje toch maar niet afgegooid blijkbaar.

  3. Ina Dijstelberge says:

    Prachtige reportage, daar is de digtale VK versie een muizenkeuteltje bij…
    En inderdaad wat moeten jullie trots zijn met zo’n kanjer van een zoon.

  4. laila says:

    Leuk Rami, maar kon je Tom niet met de koningin op de foto zetten;-)

  5. Zoë says:

    hartstikke leuk!!!
    Leuk reportage ook.

  6. niko says:

    Inderdaad wat een belevenis, Rami
    Leuk hoor al die foto’s, heb er van genoten.
    Pak van m’n hart
    gelukkig niet in een groen trouwpak:))
    Je ziet er goed uit hoor in ….hoe heet dat ook al weer….. black tie:)

  7. Ramirezi says:

    @Laila; als je op de link drukt in de tekst dan krijg je de foto met de koningin…
    @Niko; ik was blij – want dan was ik de enige kerel geweest in een groen pakkie…

  8. Thera says:

    He, Rami, ik ben blij dat je naar de Italiaanse afgevaardiging geluisterd hebt! ;-))
    Staat je goed hoor.
    Wat een ontzettend leuk verslag en wat een bijzondere belevenis. Ik heb bij het journaal zitten turen of ik Tom zag. Zo, we gaan dus meer van hem horen? Daar ben ik blij om.
    Tom gefelicteerd en veel toi, toi, toi, van jouw blogtante Thera.

  9. hippo says:

    jeutje, wat zal jij trots zijn
    prachtige reportage!
    gr. hippo

  10. Bep says:

    Wat een ontzettend leuke avond en natuurlijk het verslag er van. Het is net of ik we er ook bij zijn geweest met al de mooie foto’s. En dan natuurlijk Tom die overal zo mooi bij staat tussen al de sterren. Helemaal TOP!!!

  11. Zilver says:

    Genoten en wat zien jullie er allemaal prachtig uit op de foto’s, ik zit hier gewoon met kippevel en veel emotie, ja, je/jullie bent/zijn toch blogfamilie van me. Wat een geweldige ervaring en dat het zover is gekomen, nou top, echt top, dat jullie nog maar heel lang mogen nagenieten. De laatste foto, prachtig!

  12. Annelies says:

    Jeetje wat leuk zeg, dit is net de Privé, met een knipoog -_* !!!
    Prachtige ervaring, toffe foto’s, en jullie hebben genoten, chapeau !

  13. Annelies says:

    dat was de enige echte dus..

  14. edu says:

    Geweldig om zo’n reportage hier te zien! Ik zag er net iets over op TV en nu deze blik van binnenuit.

  15. Burro Holanda says:

    Schitterende avond voor jullie. Prachtige, nooit te vergeten belevenissen.

  16. Rene scheffer says:

    Erg leuk en vooral ook volledig met een dergelijke fotoserie. Duidelijke foto´s ook. Ben zelfs heel klein beetje trots dat de vader van Jantje een medeblogger is.

  17. Ramirezi says:

    @Allen; en het mooie is – jullie zien het allemaal nog eerder dan de lezers van de Privé…

  18. jan krosenbrink says:

    mooi hoor, en een mooi verhaal

  19. Marjon (patroesj) says:

    Hallo, ik wilde even zeggen dat het een fantastische show was 5 oktober, ik had hem 3 oktober toevallig ook al gezien (ook met tom) en hoorde op het laatste moment dat ik naar de premiere kon. Ik heb volop genoten, een prachtshow met een prachtcast waar Tom ook deel van uit maakt, daar mag hij trots op zijn dat hij samen met die hele cast en alle medewerkers zoiets moois neerzet op het podium.
    Ik heb Tom op de afterparty niet meer gezien, anders had ik hem wel gezegd dat ik hem heel goed vond :), bij deze dus.

  20. Mo says:

    Rami wat geweldig zeg! En geweldig van Tom dat ie dat allemaal zo gemakkelijk doet. En zie ik daar Matthijs langs de rode loper?
    Gefeliciteerd met deze star to be!

  21. Antoine says:

    Zeer interessant verslag, zeker weten beter dan de Privé zal uitbrengen 🙂 Je mag wel zeer trots wezen op je zoon :)(De black tie doet me trouwens eraan herinneren dat ik op termijn een white tie moet gaan gebruiken..)

  22. Ien says:

    Hartstikke leuk, wat een mooie reportage!

  23. kees smit says:

    Wat een mooie bekroning op de lange aanloop met repetities en bloedstollend ouderschap.
    (P.S. ik heb de Karwei-vlaggen verhangen hoor!)

  24. Erna says:

    Wat een prachtige avond Rami!
    hebben jij en je vrouw het droog weten te houden?? Ik zou zoooo ontroerd raken van mijn hummeltje, mijn kleintje, die zich zo! miraculeus goed staande wist te houden in de ‘Grote Mensen Wereld’ …
    Tom, Gefeliciteerd vent! Hartstikke goed gedaan van je 🙂 Heel veel plezier met alles.

  25. Maria-Dolores says:

    wat indrukwekkend en ontroerend…

  26. kees smit says:

    Rami, ook namens Elsje, leuk, prachtig!

  27. Gré says:

    Geweldig, dit vergeet je toch nooit meer! Barstte je niet uit je black tie van trots? Wel wat weinig aandacht voor de outfit van moeders trouwens. Maar die ziet er vaker mooi uit natuurlijk. Het heeft jullie (alle drie) veel moeite en tijd gekost maar deze avond maakt vast alles goed.

  28. de Stripman says:

    Heel mooi, Rami ! En ik hoef de (getekende) smoking niet terug, hoor. Die heb je in de toekomst vast nog wel een keer nodig…;o)

  29. eva says:

    Wat geweldig leuk voor jullie!
    prachtig zeg!
    Leuke reportage!
    Succes!!
    gr evaReactie is geredigeerd

  30. Eline says:

    Heel leuk om te lezen, Rami. Ook de trots die ik erdoorheen proef. En hier en daar misschien een ontroerde traan? En terecht!
    Zo te horen heeft ie het heel goed gedaan! Wat vinden jullie eigenlijk van de gedachte, dat hij verder gaat met theater als hij wat ouder is?

  31. ijskastmoeder says:

    De trots en het plezier spat er vanaf, wat een geweldig avontuur zo met zijn allen. Nog even lekker nagenieten (zonnetje erbij, altijd fijn). En net als Eline vraag ik me ook af wat jullie denken van zo’n perspectief voor jullie zoon? En hijzelf?

  32. Ramirezi says:

    @Marjon en Erna; bedankt van Tom…
    @Antoine; jij dan ook alvast succes…
    @Kees en Elsje; leuk dat dubbel reageren…
    @Gré; tuurlijk waren we trots, maar de black tie was stevig genoeg…
    @Stripman; ik koester ‘m, Stipman…
    @Eline en Ijskastmoeder; hij wou het zelf, en als Tom er door in wil gaan dan mag hij. Zelf vind ik het eigenlijk best een harde wereld, waarin je voortdurend auditie moet doen. Maar hij heeft wel "iets", waardoor we denken dat het bij ‘m past… (misschien beter dan een baan op kantoor, als je begrijpt wat ik bedoel…)Reactie is geredigeerd

  33. annet says:

    Wat een gedoe tegenwoordig!
    Hartstikke leuk met Rami jr.
    Vroeger moest ik vaak mee,
    er was dan geen oppas,
    old memories……

  34. ceesincambodja says:

    Eindelijk dan de Grote Dag.
    Mooi om vanuit Cambodja mee te maken, Rami. (Gelukkig heb je naar me geluisterd en je camera meegenomen. Wel je horloge thuisgelaten?)
    Gefeliciteerd met de première, Tom! Van jou zullen we zeer zeker nog horen.

  35. Zusenzo says:

    O wat leuk !
    Moest nog aan jullie denken toen ik kort langs het journaal zapte.
    Wat een geweldig verslag.
    Daar kan RTL Boulevard niet tegen op.
    En je ziet er kek uit in je smoking Rami.
    Charmante dame trouwens, mevrouw Rami.
    Of is die ook geleend ? : )))

  36. Daan says:

    Wat heerlijk Rami. Ben van afstand trots. Jullie hebben vast niet geslapen ’s nachts… Leuk om mevrouw Rami ook te zien. Tom lijkt op zijn moeder! En dat is een compliment ;-))

  37. Daan says:

    O, ja, en die smoking stond je toch belachelijk goed.

  38. Mo says:

    Heb je bij De wereld draait door dat manneke gezien (hoofdrol) die vertelde dat ie aan de koningin gevraagd had "En Hare Majesteit, wat vond u ervan", en dat ze toen had gezegd "Toppie!"
    geweldig!

  39. Ramirezi says:

    @Zusenzo; mevrouw Rami is niet te leen…
    @Daan; natuurlijk en ik ben lelijk.. 😀
    @Mo; en moe dat Dave was op ’t end, zo veel pers, d’r kwam geen eind aan….

  40. Oliphant says:

    Buiten de waanzinnige belevenis, is het razend knap zo overa met je camera tussen te komen. En dan nog van die mooie scherpe foto’s. Goed apparootsjie! Mooi driewerf.
    Had niemand bezwaar tegen dat gefotografeer?

  41. staco says:

    Wat ik het mooiste van alles vind: Je zoon straalt ‘genieten’ uit zonder meer.Niks geen kind sterretje, gewoon ‘je ding doen’.
    Volgens mij ben jij ook zo. Dáár kunnen jullie trots op zijn!

  42. Croisabel says:

    Zo hee! Wat een fantastische reportage en prachtig verslag! Op deze foto’s is echt heel veel te zien. Wat een talent, wat leuk!! Heb helemaal mee zitten te genieten vanaf hier.

  43. Ramirezi says:

    @Oliphant; Nee hoor, het was één en al foto- en filmcamera daar…
    @Staco; daar zou je wel ’s gelijk in kunnen hebben…
    @Croi; :)Reactie is geredigeerd

  44. demio says:

    Ik lees het nu pas, wel aan je gedacht vorige week. Wat leuk, op de foto met al die bekende mensen. Ik heb meegenoten.

  45. Mo says:

    Afgelopen donderdag las ik in de trein de Metro; daar stond ook nog een foto in van Trix met Ciske en jouw Tom. Ik dacht nog: meenemen, kan ik hem naar je opsturen voor je plakboek, maar ben m toch nog vergeten.

  46. Ramirezi says:

    Toch lief dat je aan ons dacht Mo !

  47. Mo says:

    ja wat dacht je dan! Een collega van mij heeft een zoon, nu 14 jaar, die meegespeeld heeft in de Titanic. Toen was hij 8. Ellen weet van mijn blog, dus daar hebben we het weleens over, en ik heb haar dit blog laten zien en Ellen vertelde toen nog nog hoe trots ze was dat haar zoon daar op het podium stond, dus dan kan ik me jullie emoties wel een beetje indenken!

  48. Geroma says:

    Wow, Ramirezi….
    Wat geweldig man!
    jouw zoon als Ciske.
    Ik heb de afgelopen weken op de TV het programma gevolgd waarin ze op zoek waren naar de nieuwe, kleine Ciske.
    Wat zullen je vrouw en jij super trots zijn…!
    Groetsels….

  49. Ramirezi says:

    @Geroma; Ciske is hij niet hoor, hij is de pestkop Jantje – maar evengoed heel apart allemaal….

  50. Starry Night says:

    Had deze helemaal gemist. Goed dat je linkte (in stuk over de duivels dat ik nu aan het lezen ben). Geweldig verslag, mooie foto’s. En je zag er beeldig uit in pak;-).

  51. Ramirezi says:

    @Starry; met jouw naam had je deze natuurlijk niet mogen missen…. 😀

  52. G.Tetteroo says:

    lieverds, daar krijg je nooit genoeg van/kinderen met talent/ .Van wie hebben ze het toch?? Opa gerritje vlaardingen….

  53. Ramirezi says:

    Ha, Gerritje blij dat je wat fut hebt om even langs te surfen!

  54. G.Tetteroo. says:

    Ik mis je!!!!!!!!Gerritje Tatra…….

Geef een reactie

