Paddenstoelen, paddenstoelen, paddenstoelen

Hoeveel paddenstoelen kun je tegenkomen op één enkele wandeling ? Ga naar de duinen van Schoorl en verbaas je, wat een soortenrijkdom !

Daarna thuis proberen alles op naam te brengen – dat viel dus even tegen. Eigenlijk moet je dat in “het veld” al doen. Kijken hoe de steeltjes er door gesneden uitzien (mooi niet; zonde). Hoe de binnenkant verkleurt als je ‘m door hebt gesneden, hoe hij ruikt en proeft (linke soep). Ach wat maakt het uit; het is ook al genieten als je niet alle namen kent…

Plaatjes

Mijn voetje

Zwavelkopjes

35 Responses to Paddenstoelen, paddenstoelen, paddenstoelen

  1. tempelman.volkskrantblog says:

    Prachtige foto’s. Het barst van de paddenstoelen op het ogenblik. Zal wel aan het weer liggen!? Ik zag laatst zelfs weer ‘hanenkammetjes’.

  2. K says:

    Wat veel! We waren vanmiddag in het bos en ik heb er geeneen gezien. Ook niet speciaal op gelet, moet ik zeggen. Heb je het eekhoorntjesbrood laten staan?

  3. de Stripman says:

    Indrukwekkend ! Hier in het park heb ik ook al het e.e.a. zien staan, maar ik had helaas geen camera bij me. Misschien ga ik dat deze week nog goed maken…;o)

  4. antoinette duijsters says:

    Prachtig, ja die duinen. Ik kan me eens een septemberweek op texel herineren, zoveel paddestoelen en veel van die prachtige wasplaten.
    groetjes

  5. Ramirezi says:

    @Tempelman; Zelf denk ik dat we nu zoveel paddenstoelen hebben omdat het een natte zomer was en een warm najaar…
    @K; we hebben een rondje gelopen van zes kilometer en op het eind kon ik geen paddenstoel meer zien, ze stonden werkelijk overal. Braaf laten staan natuurlijk. Door al dat bekijken en fotograferen trouwens wel drie uur over dat rondje gedaan…Reactie is geredigeerd

  6. Bart says:

    mooi die bonte verzameling!

  7. Vod Senior says:

    Onweerstaanbaar mooi Rami die Paddo`s
    En voor fotograveren krijg je een 10!

  8. Rene Scheffer says:

    Mooi!
    Reed ik gisteren Via Zaandam naar Alkmaar, binnendoor. Zei ik in de auto….`Hier woont Ramirezi, de vader van het jochie dat Jantje speelt in Ciske de Rat, Rami van het blog, weet je wel`. Ze keken me zo aan van waar heeft ie het over.

  9. Coby says:

    Je viel met je neus in de paddestoelen! Prachtige foto’s. En wat een knoeperds staan er tussen….
    Hartelijke groet,CobyReactie is geredigeerd

  10. gerritje says:

    Ja beste neef, wij lezen en bekijken alles wat hier op de log te vinden is. Dus Tom werdt niet vergeten. Maar de familie zit vol met talent,elke zondag bij de koffie gaat het weer over neefjes , nichtjes en kleinkinderen……Opa Gerritje uit het mooie Vlaardingen….(Tom Toi,,,Toi,,,,)Vanavond stoof ik paddo’s !!!!

  11. edu says:

    Geweldig gewoon! Morgenmiddag komt er bij mij ook een bijdrage met paddenstoelen online (ik noem je er nog in). Maar zo mooi als die van jou zijn ze niet!

  12. Eline says:

    Helemaal mee eens; het genieten is belangrijker dan de naam. En wat maak je prachtige foto’s!

  13. Zoë says:

    heel erg mooi!

  14. ceesincambodja says:

    Rami, je bent een geweldige fotograaf. Ik denk er sterk over om weer eens een échte camera te kopen. (Vroeger had ik een Hasselblad…) Mijn digitale dingetje zijn zoom en tele doen het niet meer.

  15. Gala says:

    keuze zat voor de kabouters alhoewel ik die op de tweede foto toch een beetje…tja…vind

  16. Frans Muthert says:

    Het benne weer mooie plaatjes, Rami

  17. Martha Vosbeijer says:

    Flinke verzameling! Erg mooi.

  18. Beus says:

    Nu snap ik het aantal aanbevelingen.

  19. Ina Dijstelberge says:

    Prachtige fotoos, en ik ben blij dat er weer veel paddestoelen zijn.

  20. Zwollywood says:

    Foto 2 is de Parelstuifzwam.
    Kleurt van wit naar geliggroen tot geelbruin!…..klopt dat Rami?Reactie is geredigeerd

  21. Ramirezi says:

    @Zwolly; als je d’r met je cursor op gaat staan dan zie je dat je gelijk hebt !

  22. Morticia says:

    sprookjesachtig 🙂

  23. Oliphant says:

    En paddenstoelen zie ik nou weer niet zo veel, helaas, want het benne mooie dingen. Maar moet je niet helpen de sporen te verspreiden? Af en toe?

  24. Manus says:

    Ben ik de enige die tussen de fraaie paddestoelenfoto’s een scrotum met jeuk, een vagina en een stel tieten voorbij zag komen?
    Echt?
    Dat wordt weer de therapeut bellen…

  25. Zilver says:

    Wat zijn ze mooi en wat goed die voet er bij, zie je wat een geweldig ding het is. GENIETEN!

  26. Zilver says:

    Manus ;^)

  27. Zusenzo says:

    Manus, a dirty mind is a joy forever, n’est ce pas ?
    Ik dacht een honingraat te detecteren.
    Prachtige, jaloersmakende foto’s Rami.

  28. Ramirezi says:

    @Oliphant; gaat gelukkig allemaal vanzelf…
    @Manus; heb je nu je zin, is Zilver weer helemaal van slag…

  29. Geroma says:

    Hoi Ramirezi…..
    Jeetje man, jij hebt er werkelijk schitterende plaatjes tussen zitten…
    Ook op je buik gelegen bij het maken van sommige foto’s?
    Complimenten, prachtig!!!
    Als je het leuk vindt, bekijk mijn paddestoelen ook eens:
    http://www.volkskrantblog.nl/bericht/158843
    Groetsels…

  30. Kjel says:

    Ik vind de rood met witte stippen toch altijd De paddestoel hoor..
    Zal het kinderlijke wel in me wezen ;-))
    Mooi reportage !Reactie is geredigeerd

  31. Croisabel says:

    Die vliegenzwam is echt superb! Heb nog nooit zo’n ‘echte’ paddestoel gezien, die van het liedje zeg maar.

  32. annet says:

    Och hemel wat een schoonheden…
    Aanbevolen….(as usual)

  33. Starry Night says:

    Genieten, dit blog. Ik hou van paddestoelen. Doorsnijden? Da’s moord. Prachtige foto’s, maar dat ben ik niet anders gewend van je.

  34. Antoine says:

    Drie uur over zes kilometer, dat is een respectabel gemiddelde;) Maar meer dan de moeite waard!

  35. Pingback: Wonderlijke paddenstoelen « Ramirezi

Geef een reactie

