Het leven van een artiest (en zijn chauffeur)

De glitter en de glamour van de musical Ciske de Rat – dat weten jullie nu wel. Vandaag duiken we wat meer achter de schermen. Wat betekent het in de praktijk om in zo’n musical te zitten ?

Het zijn lange dagen als je een voorstelling speelt. Vanavond speelt hij weer in Apeldoorn.

14:30 uur – Om half drie ’s middags stappen we in de auto, want om vier uur vertrekt de bus met de kindercast uit Amsterdam en je wilt niet te laat zijn. Nadat ik Tom heb afgezet rij ik weer terug richting Julianadorp. De kinderen krijgen in Apeldoorn te eten. Meestal patat of pizza, de gezonde dingen lusten ze immers niet. Het is ze gegund. Vanavond komen vrienden uit Zwolle naar de voorstelling kijken – dat maakt het nog leuker; misschien zien ze elkaar nog even.

23:45 uur – Na de voorstelling vertrekt de bus vanuit Apeldoorn weer richting Amsterdam. Hetzelfde doet chauffeur Ramirezi vanuit Julianadorp. De planning is om dat om kwart over elf te doen, maar in de praktijk loopt het wel eens uit.

00:45 uur – De dertiende oktober was hij om kwart voor één weer in Amsterdam. Ze hadden lekker liggend een video gekeken; ruimte zat met maar zeven kinderen in een volledige tourbus.

“Was het leuk ?”
“Ja, hartstikke.”
“Mooie roos heb je gekregen zeg.”
“Ja.”
“……    ”
“Pap ik ga achterin liggen hoor..”
“Prima, probeer maar wat te slapen.”

Na vijf minuten is hij volledig vertrokken.

01:43 uur – We zijn weer thuis. Ik heb de laatste kilometer de radio hard aangezet, als wekker.

Maar Tom maft lekker door.

29 Responses to Het leven van een artiest (en zijn chauffeur)

  1. Scramblex says:

    Geweldig! De tol van de roem !!
    Doet me denken aan vervlogen tijden.
    Ik was wat ouder, maar ken de situatie…..
    Dit maak je nu mee, dus moet je er nu van genieten !
    Scram en vrouw gaan snel kijken !

  2. Erna says:

    man! en hoe vaak in de week gaat dit zo?

  3. Annet says:

    Ja, wat een lange dagen he!
    Onze dochter Sem is een echte nachtbraker een kletst de oren van je hoofd als ze de bus uit stapt. Als ze dan om half 2 thuis is gaat ze eerst mij wakker maken en moet ik alles aanhoren.Maar zij kan heel goed uitslapen tot soms wel 11 uur! Maar ik moet om kwart voor 7 weer op.
    Ze ziet er nu al tegen op als het straks allemaal afgelopen is!

  4. kees smit says:

    Mooie foto, dat slapende joch!

  5. Ina Dijstelberge says:

    Knap vermoeiend voor artiest en chauffeur.

  6. Zwollywood says:

    Prachtige ervaring. Mijn familie gaat nog kijken in Apeldoorn!

  7. Ramirezi says:

    @Scramblex; volgens mij is dit een ervaring die je altijd mee moet pikken – jij hebt er toch ook niks raars aan over gehouden ?
    @Erna; keertje of twee in de week…
    @Annet; nog een paar keer en dan hebben we pauze tot januari, ook wel weer even lekker. En inderdaad, eigenlijk zouden ook de ouders een uitslaapregeling moeten krijgen…
    @Zwolly; Leuk ! Tom speelt vandaag en zondagmiddag nog in Apeldoorn, dan gaan ze naar Rotterdam. Maar de andere kids doen het ook fantastisch…Reactie is geredigeerd

  8. niko says:

    zoh, dat vraagt veel van zo’n manneke
    ma ja, het weegt niet op tegen de ervaring, plezier en de positieve gevolgen daarvan.
    Het blijft leuk om dit te volgen!

  9. Karin says:

    Rami, je doet toch wel de gordel over hem heen dicht? Ik weet niet meer hoe maar Ezra sliep ook languit in het vliegtuig van Hurghada naar Brussel. De stewardessen maakten hem op 2 manieren vast zonder dat hij wakker werd.

  10. De Kale Doperwt says:

    Mien got, dat zijn nog eens lange dagen. Ik ken de weg naar Julianadorp vanwege onze uitstapjes naar Texel, das nou ook niet bepaald een snelweg he? Of scheur je daar gewoon overheen in het holst van de nacht? Het is maar goed dat er een beetje pauze wordt ingelast.
    Groet van de Kale

  11. Maria-Dolores says:

    applaus voor de chauffeur!!!!!

  12. Zilver says:

    Wat ben je toch een lieve vader en wat zijn jullie dapper, ik krijg gewoon tranen in mijn ogen, wat een lieve jongen, hij heeft van die prachtige sterretjes in zijn ogen, maar gelukkig, kan hij even bij je slapen, het zal er inhakken bij jullie, maar wat een avontuur.

  13. Knispel says:

    Ach… die eerste foto zei alles al 🙂

  14. peter louter says:

    Het begint me te dagen waarom artiesten die een beetje gearriveerd zijn vaak hun vader een nieuwe auto geven.

  15. Mo says:

    ’t is toch nog maar een kind he. En jij moet na zo’n korte nacht weer de hele dag al die pubers in toom houden?

  16. Thera says:

    Ah, wat zijn ze toch lief als ze slapen. Wel zwaar al dat reizen voor de optredens.
    Maar wat een weergaloze ervaring voor die stoere knul.

  17. Morgaine says:

    Herinneringen worden hier gemaakt…

  18. Ramirezi says:

    @Karin; ik zal ‘m vanavond extra vastsjorren…
    @De Kale; vanwege eventuele juridische gevolgen kan ik op deze vraag geen antwoord geven :D…
    @Zilver; in de praktijk doen pa en zoon ook wel eens lelijk tegen elkaar hoor…
    @Peter; inderdaad – achteraf had ik misschien toch beter een diesel kunnen kopen…
    @Mo; precies, of ander werk doen. Bovendien kan ik na dik twee uur op de weg niet direct slapen, dus meestal ga ik eerst nog even onder het genot van een wijntje bij zitten komen. Maar daar wordt de nacht ook niet langer van…

  19. ScrambleX says:

    @Rami : Het enige dat ik er aan over heb gehouden is een wee gevoel diep in mij als ik dit soort bijdragen zie….
    Het is een gemis als het er niet meer zal zijn later…..
    Dat is vreemd….maar terugkijken is ook mooi….
    Later,….Nu nog afmatten ! 😉
    Ik ben ontzettend benieuwd hoe het zal zijn, Ciske.

  20. Zoë says:

    een onvergetelijke ervaring voor jullie. Erg leuk om van jou deze blik achter de schermen te krijgen.

  21. ceesincambodja says:

    De Arbeidsinspectie zou er naar moeten kijken!
    Neehoor, Rami, geintje.
    Jullie maken zo een onvergetelijke ervaring mee waar je de rest van je leven op terug kan zien.
    (O eh, wat schuift het voor Tom?)

  22. demio says:

    Dat zou er eigenlijk bij moeten zitten, dat helemaal thuis brengen van de kids. Zou jou een hoop tijd besparen.
    Ach, maar wel een ervaring natuurlijk voor allemaal, waar je nog lang aan terug kunt denken.

  23. Ramirezi says:

    @Cees; hetzelfde als twee dagen bollenpellen per voorstelling…

  24. Maria-Dolores says:

    twee dagen bollen pellen? leuk, weet ik dat ook weer. ik durfde het niet te vragen, maar wilde het toch wel graag weten:-)

  25. Geroma says:

    Hoi Rami..
    Wat een enerverende gebeurtenissen allemaal!
    Geweldig!
    Wat een ervaring voor jullie als gezin!
    Pas goed op jullie zelf allemaal.
    Zo’n schema zou je niet iedere dag wensen, toch??
    Ach, Geniet er allemaal maar van!
    Zoiets beleef je niet zo vaak!
    Ik vind het prachtig om te lezen en te volgen!
    Take Care!

  26. Zusenzo says:

    Het is niet alles goud wat er blinkt hè ? : )
    Vind het zo leuk om op deze wijze achter de schermen te kunnen kijken.
    Maarrûh, hoe gaat dat eigenlijk met school en zo, vroeg ik me van de week ineens af ?Reactie is geredigeerd

  27. Voordaan says:

    Ha Rami, hoe zit het eigenlijk met de arbeidsinspectie? Die zijn toch hartstikke streng? Hoe vaak mag Tom optreden?

  28. Ramirezi says:

    Hoi Daan, ze zijn selectief streng. Hij mag maximaal 24 keer per jaar optreden en moet verplicht uitslapen na een voorstelling. Maar hij mag weer wel repeteren totdat hij een ons weegt…

  29. Daan Westerink says:

    Dat is dan flink veranderd de afgelopen tien jaar! Gelukkig maar voor Tom, die gaat er helemaal voor…

Geef een reactie

