Het is niet waar; messing bikkels !

Messing bikkels

Wat kan het toch grappig zijn om te bloggen.

Gisteren heb ik echte harde bikkels ons aller blog ingeschoten. De meesten bloggenoten hadden er wel eens van gehoord, maar er nog nooit één gezien.

Toen reageerde Thera; “Ha, ik heb er nog een stuk of tien. Van messing. Ze zijn van mijn moeder, zij heeft er tot in de Tweede Wereldoorlog mee gespeeld. Eerst in Indië, misschien ook nog hier. Nu kunnen we samen spelen, maar je moet er wel heel handig voor zijn.”

Messing bikkels en pixel bikkels

We spraken af om allebij te gaan oefenen, waarna ik er verder niet meer bij stilstond.

Totdat zojuist mijn vrouw het doosje open maakte waar de bikkels in zaten en er vreemde messing gevalletjes uithaalde, samen met een kroontjespen. “Wat zijn dit nu weer voor dingen ?”, vroeg zij zich hardop af. Ze legde de kroontjespen op zo’n messing gevalletje. “Misschien om je pen op te leggen ?”

Toen dacht ik aan Thera en ging er een lichtje branden.

Muuske me floo,
Ze bite me zo,
Bijt ze maar weer
Smijt er ‘en gouden bikkeltje neer.”

15 Responses to Het is niet waar; messing bikkels !

  1. Beus says:

    Volgens mij komt dit uit de gereedschapskist van de orthopedisch chirurg.

  2. Maria-Dolores says:

    wat leuk. nu de spelregels nog en dan kunnen we een VK-bikkeltoernooi organiseren. benieuwd wat die twee verschillende vormen voor functie hebben…

  3. Thera says:

    Ha, dat zijn ze. Ik zal mijn moeder eens vragen naar de spelregels. Ze vertelde wel, dat op Java de meisjes van die slanke lenige handen hadden en dat zij flink moest oefenen om de Javaanse meisjes competitie te bieden.

  4. Zoë says:

    nou ja, wat leuk zeg!
    vertel eens hoe dat moet, dat bikkelen.

  5. Thera says:

    Hier zijn de http://www.didak.com/Bikkels/spelregels%20ndl%20BIKKELEN.doc. Nog even bestuderen en dan oefenen maar.
    Misschien wordt het wel een nieuwe rage. ;-))
    Au!Reactie is geredigeerd

  6. marnich says:

    Deze commentaar wordt gericht aan de bloglezers die zich in de concurrentie één team bevinden of zich aan de steungroep overwegen. De Wedstrijd van Blogs is een unieke kans om te testen hoe de dienst voordelen als platform om aan de oorspronkelijke netwerkprojecten heeft deel te nemen. Van 23 zal Oktober aan 15 November proberen om te weten te komen welk platform geschikter is online te stemmen. Omvattend om in verschillende talen te communiceren, die automatische vertaling gebruiken. Om te beginnen, laat uw steungroep in een totaal neutraal onderwerp uitdrukken
    http://board.blogforum.ru/showthread.php?p=695#post695
    Verder beslist zich waar u voordelig dit onderwerp draait om meer stemmen nu, een jaar of drie te worden. Laat elke taal zal zeggen hun woordReactie is geredigeerd

  7. Ramirezi says:

    @Maria-Dolores; het zijn allemaal dezelfde, je ziet ze gewoon van een andere kant…
    @Thera; net even geoefend, maar dat valt nog niet mee. Slank en lenig zijn mijn handen natuurlijk ook al niet. En het parket wordt er ook niet beter van…

  8. Zilver says:

    Jeetje, wat leuk en wat zien ze er mooi uit!

  9. de Stripman says:

    Geweldig ! Dat zijn nog eens bijdragen en onderwerpen om de vingers bij af te likken ! Jammer genoeg heb ik geen bikkelervaringen. Dit is wel pure volkscultuur, hoor. Iets voor het http://www.meertens.knaw.nl/cms/…;o)

  10. K says:

    Zo zie je maar weer!! je hebt wat en weet niet eens wat, ha ha!

  11. Broertje says:

    Ik herken ze nu ook, het is gewoon een stukje fietsketting! En die uit het schaap zullen waarschijnlijk gebruikt zijn als ketting in het schapenlichaam om de pootjes te laten bewegen. Bikkels? Dat gelooft toch niemand!

  12. Ramirezi says:

    @Broertje; Goh, net weer thuis en nu al weer je grote broer lastigvallen ?

  13. Antoine says:

    Ik heb zo mijn twijfels of ik het wel in mijn vingers kan krijgen 😉

  14. Starry Night says:

    Zojuist de spelregels gelezen dankzij Thera: moeilijk, lijkt mij!!

  15. ceesincambodja says:

    Juist, Rami. Dat zijn ze.
    Bedankt voor de tip. Én de zoete herinnering.

Geef een reactie

