Spinnenweb – World White Web

Spinnenweb

Dankzij de rijp van het afgelopen weekend werd mij het bovenstaande spinnenweb onthuld (goh, dat klinkt officieel). In werkelijkheid was het zelfs nog veel groter. Dat moet toch een behoorlijke klus zijn geweest voor ons achtpotige vriendje. Ik vermoed dat het een broedweb was.

Spinnenweb

Het wielweb met zijn spaakdraden komt bekender over. Het maken van zo’n web is nog een heel gedoe; zeker met zo’n minuscuul breintje als dat van een spin. Alhoewel, ze volgen natuurlijk gewoon een aantal vaste voorschriften.

Spinnenweb

Ik denk niet dat de kleefdraden nog werken bij deze temperatuur. Geeft niet, want d’r vliegt op het moment toch niets.

Spinnenweb

Ik heb nog even gezocht. Maar heb geen Sneeuwspin gezien.

Het maakt het allemaal wel mooi zichtbaar zo.
Komende zomer ga ik experimenteren met poedersuiker.

26 Responses to Spinnenweb – World White Web

  1. Zusenzo says:

    Fraai.
    Krijg je dan zomers een suikerspin in het web ?

  2. Zwollywood says:

    Ja…of sneeuwbrush uit een spuitbus.

  3. Mo says:

    En als de poedersuiker op is….babypoeder

  4. Aad says:

    Schitterend!!

  5. Maria-Dolores says:

    op kerstavond 2007 eindelijk het verschil geleerd tussen een broedweb en een wielweb 🙂

  6. demio says:

    Mooi hoor. Er hangen altijd spinnenwebben in mijn tuin, maar toen met die vrieskou dus mooi niet :-((

  7. Gala says:

    wat en webwerk!
    En Zus is heel clever!

  8. Zwollywood says:

    Zwollywood wenst je een heel gelukkig Kerstfeest. Groet!

  9. Ramirezi says:

    @Gala en Zus; Ja Zus is ad remmig vandaag !
    @Zwolly; Jij ook Zwolly !
    @De rest; ook fijne Kerst natuurlijk !

  10. Morgaine says:

    *kijkt een tikje jaloers* Man wat maak jij mooie fotos!
    Ik wens je prettige dagen toe!

  11. Thera says:

    Je laat het hoor Ramirezi, laat die arme dieren met rust. En anders word je gestoken door een mug!

  12. Eric says:

    very very nice..ofcourse my camera when on battery strike and first got it all working when it was gone..happy someone made it..:-)

  13. xpaulx says:

    Lees je verhalen met zeer veel plezier.
    Had afgelopen maanden in de tuin (Japan) een forse spin met reusachtig web, spandraden van toch al gauw 3 meter. Het begon als wiel maar daarna kwamen er diverse uitbouwen bij, WEB 3.0 noem ik het. De temperatuur ’s nachts was afgelopen tijd tegen de 5 graden aan. Iedere koude ochtend zag ik m weer zitten, in t midden van zijn/haar web. Vraag: kan een spin het koud hebben? En hoe zit het met zeeziek worden wanneer de wind het web op en neer doet bungelen?

  14. Jim Hasenaar says:

    Heel mooi. Indrukwekkend.

  15. Zilvertje says:

    Prachtig! De spin is haar snowboots aan het aantrekken en is daarom niet in haar web. Prettige kerstdagen.

  16. satuka says:

    wat een juweeltjes!

  17. Beus says:

    Prachtig kerstkleed.

  18. K says:

    Nijvere spinnetjes bij jou zeg! Zouden ze in de gaten hebben dat ze in de tuin van een bioloog wonen soms?

  19. Anne d'Ore says:

    zo’n kleedje wil ik wel onder de kerstboom
    en hoe doe je dat toch??
    ik heb wel 20 spinnenwebben foto’s weggegooid, allemaal drie keer niks niet mooi, mijn camera wil gewoon niet zien wat ik zie, hebik trouwens ook met de brandende kaarsjes van de kerstboom fotograferen, die camera ziet het zonder lampen aan echt heel anders dan ik.
    blij dat ik zie dat mooie berijpte spinnenwebben
    wel mogelijk is. kan ik hier nog even genieten

  20. Eric says:

    Crystal Clear – being crystal in it is purest form. A small Fibonacci proof?

  21. annet says:

    Ja mooi: suikerspin
    Jip!

  22. annet says:

    ingesponnen

  23. Ramirezi says:

    @xpaulx; daar zou ik wel eens foto’s van willen zien ! Volgens mij kunnen koudbloedige dieren het niet koud hebben, spinnen dus ook niet. Zeeziek ? Hahaha….
    @Anne; hopelijk volgende keer meer geluk…

  24. Antoine says:

    Apart zo’n winterweb! Ik heb eens foto’s gemaakt van een zomerweb en bij vergroting zag ik tot mijn verbazing dat de webdraden licht in verschillende kleuren reflecteren, alsof het een streepjescode was. Heb je hier een verklaring voor?

  25. Ramirezi says:

    @Anotine; ik denk prismawerking…

Geef een reactie

