Galerie Ramirezi

Denk nu niet dat ik deze schilderijen heb gemaakt, ik ben al blij als de deurposten een beetje knap in de verf staan. Deze zijn van mijn dochter Marijke. Zij bezat altijd al de belangrijkste gave die je nodig hebt als schilderes; goed kunnen kijken. Zeker bij het zoeken van fossielen is dat ons altijd van pas gekomen.

Van het oog naar het witte doek vereist enige oefening en het gaat steeds maar beter, zeker na de lessen die dochter kreeg van Jolanda Gerrmann. Die schildert zelf trouwens fantastisch, mijn favoriet van haar is Leda en de Zwaan.

Het abstracte werk is aan dochter duidelijk niet besteed; het moet ergens op lijken. Zo is die witte Wolf in het midden Laska, de hond van mijn zwager. Gisteren heb ik eens wat van haar laatste producten voor me op de grond gelegd. En je had het vast al gezien.

Dochterlief schildert allemaal Ramirezi onderwerpen.

Hihi.

31 Responses to Galerie Ramirezi

  1. ScrambleX says:

    Dat doet ze goed, dochterlief!
    Mooi zeg !

  2. Moedermethond says:

    Schildert ze ook op verzoek, in opdracht bedoel ik?

  3. Gala says:

    een getalenteerde dochter…wanneer ben jij aan de beurt (of kun je niet goed stilzitten?)

  4. Maria-Dolores says:

    wat een geweldig creatieve familie zijn jullie!
    (schreef ze, haar jaloezie verbergend)

  5. Zwollywood says:

    Zouden die grappen van jou dan ook in schilderijen door je dochter uit te drukken zijn Rami?

  6. Aad Verbaast says:

    Een speciale gave: zo vader zo dochter?
    Aanbevolen: je dochter in deze 🙂

  7. Luke says:

    Wie van de drie, zo vader zo dochter. Kan zo op tv.
    groet Luuk
    Ps mooie schilderijen.

  8. Wilma says:

    Dus het appeltje is toch niet té ver van de boom gevallen! Kunstzinnige dochter!

  9. Klaverblad says:

    Een leven lang liefde voor de natuur. Of wat Jac P. Thijsse zei "voor al wat bloeit en leeft". Mooi hoor!

  10. Frans Muthert says:

    Hoe oud is Marijke? (tikte hij zonder bijbedoelingen)

  11. annet says:

    Moest al lachen om ‘den tittel’
    schilderwerk is goed, ik kan
    dat niet, mijn fantasie gaat altijd
    aan de haal, hiha

  12. Ramirezi says:

    @Mo; alles hobbie…
    @Gala, Wilma en Aad; ik heb ook ooit geschilderd, maar dan zonder talent…
    @Frans; 16 lentes jong natuurlijk…
    @Annet; ga jij toch lekker abstract…
    @Zwolly; link maar verwijderd, grappen laten we over aan Escher…Reactie is geredigeerd

  13. geja says:

    prachtig zoals je nu je dochter in het zonnetje zet!

  14. Zusenzo says:

    Wat een creatieve offspring hebben jij en je eega toch voortgebracht ?
    De één zingt en de ander is museummateriaal.
    Prachtig, vooral die hond.

  15. Eva says:

    Oh wat prachtig!
    Vind het altijd weer knap dat mensen
    op deze manier kunnen schilderen!
    gr eva

  16. Anne d'Ore says:

    wow, dat ziet er goed uit trotse papa!!
    jullie hebben vast een hele goede band.
    dat vogeltje zou ik zo aan de muur willen…

  17. Jim Hasenaar says:

    Dus je hebt een parketvloer.
    Mooie tekeningen al moet ze denk ik wat meer achtergrond in de ontwerpen verwerken. Ze heeft duidelijk talent.
    16?
    Sweet 16. Oh jeetje mineetje. Opletten geblazen Ramirezie. Ze is gelukkig goed op de hoogte van biologie…

  18. metamama says:

    Oe, wat lekker trots zijn. En galerie ramirezi bekt met een beetje klemtóónverschuiving ook nog lekker.

  19. Coby says:

    Ja, Ramirezi, je mag trots zijn op je dochter. Inderdaad leer je door het tekenen en schilderen heel goed kijken. En je leert door doen, doen en nog eens doen. Ze heeft al aardig wat techniek,en ze heeft aanleg. Dat abstracte komt misschien nog wel eens. Daar heb je nou juist die techniek ook hard voor nodig, al denkt iedereen van niet. Hardstikke goed, Marijke!
    Hartelijke groet,Coby

  20. K says:

    Hee, wat goed zeg!

  21. Thera says:

    Mooi (terecht) trotse papa, en stap nu maar op je fiets met dochterlief en rij naar de dichtsbijzijnde Action. Daar kun je voor een spotprijsje mooi gespannen linnen krijgen en tubetjes olie- of acrylverf, penselen, kwasten, spatels, ezels en noem maar op. Ik durf over de kwaliteit geen uitspraken te doen, maar het is vast prima oefenmateriaal, want, vind ik, deze werken horen op een doek!
    Dan kun je de volgende foto’s maken van jouw muur. 🙂

  22. ceesincambodja says:

    En, Rami, gaat Marijke straks naar de Academie?

  23. niko says:

    Je hebt kunstzinnige kinderen Rami!
    Als kind dit kunnen tekenen, dat vraagt meer dan vaardigheden. Talent!

  24. de Stripman says:

    Indrukwekkend ! Daar kon ik als 16-jarige niet aan tippen. Ik ben dan ook maar geen kunstschilder geworden, maar Stripman…;o)

  25. astrid rijff says:

    talentvol grietje, die dochter van jou!Wat heerlijk voor haar, dat ze haar ziel en zaligheid hier in kan leggen. Laat haar vooral lekker doorgaan en bijleren en genieten.
    Mooi,mooi,mooi!

  26. laila says:

    Natuurlijk "val"ik op de witte wolf;-)
    Complimenten aan Marijke.

  27. Zilvertje says:

    Wat zijn jullie toch een bijzondere familie!
    Heb er heel graag naar gekeken!

  28. Eve says:

    Jeetje! Ben onder de indruk!!

  29. Ramirezi says:

    @Thera; je ziet het nu niet maar dit zijn al doeken…
    @Cees; ze gaat voor exact, schilderen wil ze als hobbie houden…
    @De rest; Marijke wordt er stil van…

  30. Jacopone says:

    Mooi die schilderijen, een dochter om terecht trots op te zijn.
    Alleen maar Ramirezi-onderwerpen? :–)

  31. Antoine (terug in BH) says:

    Als jouw dochter nu al deze prachtige doeken kan maken, dan ben ik benieuwd hoe haar werk op lange termijn zal evolueren 🙂

Geef een reactie

