Helleborus oriëntalis – the private parts

Stamper; Stempel, Stijl, Vruchtbeginsel en Meeldraden; allemaal bekend.
Het hele bloemetje was al te zien bij de tuinfilosoof, die fijne vent.

18 Responses to Helleborus oriëntalis – the private parts

  1. Ramirezi says:

    Jullie begrijpen het al; geen http://www.volkskrantblog.nl/bericht/183546 gezien vandaag…

  2. Mo says:

    Dit is veul subtieler Rami:-))

  3. laila says:

    Klasse weer.
    Ik hoorde een specht, maar kon hem niet ontdekken.

  4. Zoë says:

    mooi. Je benoemt ze van binnen naar buiten neem ik aan? Biologie is voor wel zo"n 30 jaar geleden hoor:)

  5. Ramirezi says:

    @Zoë; De stamper bestaat uit stempel, stijl en vruchtbeginsel, en daar om heen meestal de meeldraden. Het geheel op de foto’s is weer net even wat ingewikkelder dan de plaatjes in onze biologie boeken. Maar dat is nu eenmaal zo met leerstof; altijd een vereenvoudiging en veralgemenisering van de praktijk…

  6. Klaverblad says:

    Wie zo van de natuur houdt, moet mensen wel inspireren. Bij mij: verwondering om iets wat ik niet ken.

  7. Aad Verbaast says:

    Ik kan niet genoeg van natuur krijgen, weer dank!!

  8. Jos Goedmakers says:

    Absoluut geen meeldradig stuk. Je stampte het er weer lekker uit.

  9. Zusenzo says:

    As ever een prikkelende titel : ))
    Volgens mij vinden leraren biologie het geweldig om zonder gêne over geslachtsdelen te kunnen spreken. Allemaal in het kader van de bloemetjes en de bijtjes.
    Mijn leraar biologie schreef heel groot KUT op het bord. Dit om ons bij de les over voortplanting te houden. Dat lukte !
    A dirty mind is a joy forever, n’est ce pas ?

  10. Ramirezi says:

    @Zusenzo; a dirty mind is a joy forever, zeker weten… Die poster hebben we ooit eens kado gedaan aan de engelse juf….

  11. demio says:

    Tuurlijk, Ramirezi, dat spreekt voor zich die foto, ik had het uit mijn hoofd geweten :-))

  12. Antoine says:

    Als medisch bioloog moest ik wel erg diep graven naar deze basiskennis, maar dat is nu weer helemaal opgefrist 😀

  13. De Kale Doperwt says:

    Mooi!

  14. Knispel says:

    Wat een sexy bloem is het zo… oeps, kom je nu niet meer door het internetfilter?

  15. de Stripman says:

    Jij vraagt er ook wel om, hè ? En dan maar klagen dat ie door alle zoekmachines geblokkeerd wordt…;o)

  16. Jacopone says:

    Op mijn leeftijd wordt ik nog voorgelicht …, maar wel op een leuke manier, waarvoor dank.

  17. Anne d'Ore says:

    dit was het bloemetje, nu het bijtje nog,
    mooooiii

  18. Starry Night says:

    Mooi!!

Geef een reactie

