Aan je ogen te zien ben jij een vrouwtje, pop

Niet zo druk, anders zie ik je ogen niet pop. Ja, dat is beter, mooie bruine kijkers heb je zeg !

Vandaag hebben we twee dingen opgestoken. Ten eerste dat je bij de Grote geelkuifkaketoe (Cacatua galerita) aan de ogen kunt zien met welk geslacht je te maken hebt. De vrouwtjes hebben bruine ogen zoals Rocco (lekker makkelijk uitspreekbaar voor een kaketoe) hier zo treffend laat zien. De mannetjes hebben zwarte ogen, gedemonstreerd door Tattoo, buiten beeld.

Het tweede weetje; een volwassen vrouwtje noem je pop, net zoals bij de mens.

20 Responses to Aan je ogen te zien ben jij een vrouwtje, pop

  1. K says:

    Zeg! Hoe noem je het mannetje dan bij de mens?

  2. Maria-Dolores says:

    waren jullie bij een kaketoegroothandel?

  3. Maria-Dolores says:

    ahum, ik had de computer eigenlijk al uit.

  4. antoinette duijsters says:

    En ze is nieuwsgierig, zoals een papegaai betaamd.
    🙂
    groetjes

  5. Morgaine says:

    Als papegaaienfan vind ik dit een cool blog;)

  6. Aad Verbaast says:

    Ik zou willen dat de mensenwereld zo eenvoudig kon zijn.. 🙂

  7. Ramirezi says:

    @K; Poepie ?
    @Maria; Een tuincentrum….

  8. coby says:

    Er zijn massa dagen dat ik veel minder opsteek!
    Hartelijke groet, Coby

  9. marsjan says:

    Oh vandaar…
    Groetjes van Pop.

  10. Jim Hasenaar says:

    En wie is dat poppie waar pop op zit? Vrouwlief?
    Ziet er ook goed verzorgd uit.

  11. Karin says:

    Ik gok dat het dochterlief is, de dochter die ook ratten als huisdier houdt.
    Mijn vraag: waar is dit? In de dierenwinkel of de dierentuin of?
    O ik zie het al aan de achtergrond, een dierenwinkel. Kopen jullie daar huisdieren of stonden jullie daar ff te kijken omdat het rattenvoer op was?Reactie is geredigeerd

  12. Zusenzo says:

    Uh, ik ben verward, ik heb groene ogen. Wat ben ik dan ? : )

  13. Zilvertje says:

    Wat een lekkere drol. In paaskleuren.

  14. Ramirezi says:

    @Jim en Karin; dit is vrouwlief hoor…

  15. Jeanne Robbesom says:

    Heb een vraagje!!!
    Ken jij catharinas(een kleinsoort papegaai)
    Maar weet je soms,wat vrouwtje en mannetje is.
    als je niks vraggt ,weet je ook niks he.
    GROETJES UIT BRABANT

  16. Ramirezi says:

    @Jeanne; ken ze wel, maar weet niet hoe je dat kunt zien; schijnt nogal moeilijk te zijn bij sommige soorten papegaaien, dan moet je naar het DNA (bloedmonster)gaan kijken of opereren om er achter te komen.

  17. De Kale Doperwt says:

    Koel! Een headbangert!

  18. Kroos says:

    Ik heb 7 jaar lang zo’n vogel in huis gehad, op het laatst begon ze om 6 uur ’s morgens al te blèren dat we wakker moesten worden. Het is ook misdadig om zo’n dier in een huis te houden, ze woont nu met een partner in Doetichem in een hele mooie grote volière en heeft het naar haar zin met haar kroost.

  19. Ramirezi says:

    @Kroos; dit was ook eerst een kaal ellendig vogeltje, dat nu met een partner en een hoop ruimte weer helemaal is opgeknapt…

Geef een reactie

