Mijn grote niet te stoppen hoofd

We lagen er redelijk op tijd in gisteravond, het was een uur of half elf.

Lekker uitgerust werd ik dan ook wakker. Ik had nog niet het vertrouwde geluid gehoord van de Volkskrant die in de bus wordt gepropt, dus keek ik op de wekker of ik me nog even mocht omdraaien. Dat mocht; het was pas één uur ‘s nachts. En ik was klaar wakker.

Na een kwartiertje begon het werk ook al; die mail die ik vlak voor het naar bed gaan nog aan een collega had gestuurd, klopte die wel ? Ik zag het mailtje nu duidelijk voor me; ik kon hem zelfs letterlijk lezen. Verdorie; er stond inderdaad een fout in; ik stuurde mijn collega naar het verkeerde gebouw voor de vergadering.

Die vergadering is pas woensdag, morgenochtend even een corrigerend mailtje er overheen en klaar is Kees.” Makkelijk op te lossen zou je denken, maar toch bleef het maar malen; “morgen een corrigerend mailtje versturen, niet vergeten. Attentie, attentie…”

Na een uurtje werd ik gek van dat grote niet te stoppen hoofd van mezelf – dus ik er uit om dat verbeter mailtje direct te versturen. Achterliggende gedachte; dan keert de rust in mijn bovenkamer terug. Snel naar beneden gegaan om mijn laptop op te starten. Bij het openen van de betreffende mail bleek vervolgens dat het er gewoon goed stond – niemand werd naar een verkeerd gebouw gestuurd. Het was allemaal in mijn halfslaap verzonnen.

Nog even snel gereageerd op een blog van Morgaine; ga maar kijken – 02:56 uur.

Daarna lekker terug naar bed en de rest van de nacht over dit blogje liggen prakiseren.

28 Responses to Mijn grote niet te stoppen hoofd

  1. Beus says:

    Nooit meer zo vroeg naar bed gaan.
    Gaat altijd mis.

  2. Mo says:

    Tip van iemand die het kan weten:
    als je niet kunt slapen en maar ligt te malen, stel je dan voor dat je op vakantie gaat en dat je je koffer moet inpakken. Alles stuk voor stuk erin leggen. Tegen de tijd dat die koffer vol is, is je hoofd leeg en lig jij te ronken!Reactie is geredigeerd

  3. Rene Scheffer says:

    Hahaha grappig blog.
    Ik doe net zoiets als Mo Gewoon de dagen van de aanstaande vacantie invullen. Eerste dag een gasthof zoeken in het Zwarte woud met een goede menukaart en dan de volgende dag Zwitserland en dan rond 14 uur ter hoogte van het Gardameer en dan…….grrrrrrr.

  4. Beus says:

    Of je gaat lekker malen over de geldigheid van je paspoort en of je alle reispapieren wel hebt ontvangen en hoeveel contant geld je moet meenemen…….. 🙂

  5. Aad Verbaast says:

    Jouw blogs geven me altijd ontspanning.. nu weer.. 🙂
    Dank!!

  6. Ramirezi says:

    Leuke vakantie tips; ik zit er nu al strak van…
    Ik bedenk altijd dat ik boven op een berg in Schotland in een slaapzakje lig…Reactie is geredigeerd

  7. Karin says:

    Een collega vertelde me ooit dat ze een schrijfblokje naast haar bed had liggen. Als ze over het werk ging liggen piekeren dan schreef ze het op; en dan kon ze verder slapen.

  8. Anna says:

    je kan best veel doen als je ’s nachts wakker bent 😉

  9. de Stripman says:

    Je hebt anders een razendknappe foto van je eigen, overactieve, brein gemaakt, Rami !
    Mijn tip tegen het wakker liggen: Zet de tv aan het voeteneinde (op de sluimerstand, zodat ie na een uurtje vanzelf uit gaat) en zap naar de herhalingen van het Belgische journaal. Waar het door komt weet ik niet, maar daar brengen ze het nieuws zo geruststellend dat ik er steevast bij in slaap val…;o)Reactie is geredigeerd

  10. Wilma says:

    O, je kwam dus niet net uit de kroeg, zoals je bij mij beweerde! Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald hem wel!
    Vandaar dat je hoofd zo bonkt :))

  11. coby says:

    Klap met de hamer op dat grote hoofd…., wil ook nog wel eens helpen.:-)
    Hartelijke groet, Coby

  12. annet says:

    altijd al gedacht dat je een losbol was;)

  13. K says:

    Ja Rami, dat is ook vragen om moeilijkheden. Om half 11 al naar bed gaan. Zoveel rust is te veel voor onze hersens. Dan komen ze in opstand hoor!!

  14. Morgaine says:

    Hahaha… herkenbaar.. gekke dromen.. ja ik vond al dat je zo laat was!

  15. Anne d'Ore says:

    je had natuurlijk ook die mooie sterrenacht in kunnen gaan voor een ijskoud blokje om…

  16. viktor loman says:

    Het denken, onze grootste gevangenis!!!!
    Het duurt even voordat je dat doorhebt!
    En dan begint het pas!
    groet
    rené

  17. Zoë says:

    schitterend brein heb je:)

  18. Ramirezi says:

    @De Stripman; op België kun je ook genieten van het rijden in een trein, vanuit het oogpunt van de machinist. Gewoon van station naar station, totdat je slaapt…

  19. Thera says:

    Ah, wat dacht je van een notitieblokje naast je bed. Opschrijven, dan kun je het vergeten en wedden dat zich dan iets nieuws aandient? Nee, het enige wat werkt is kijken naar de balletjes achter je ogen. Ik schrijf het even op, dan vergeet ik het vannacht niet zelf toe te passen. Hoop ik.

  20. Zwollywood says:

    dit hou jij niet in de hand Rami…!!

  21. Willemijntje says:

    Terug in bed en de rest van de nacht over dit blogje liggen prakiseren? Tip: Neem haar daar naast je in je armen en fluister de sterren van de hemel. Zie het resultaat wel a.s. zaterdag.

  22. de Stripman says:

    @ Rami: Dat heb ik heel vroeger wel eens gezien, op een van de commerciële zenders, geloof ik. Maar nooit op België, tegen die tijd heeft de nieuwslezer(-es) me allang naar dromenland gepraat…;o)

  23. niko says:

    Leuk he, mailen!
    Tien jaar geleden had je gewoon door kunnen slapen.
    Nieuwe ziekte, het mail syndroom:)

  24. vroems says:

    Gelukkig ben je niet de enige. Ik heb dit chronisch.
    Soms stop ik 20 mg van een stofje in mijn lijf, dat wil wel eens werken.
    Ik wens je alvast welterusten.

  25. demio says:

    Ik heb echt een schrijfblokje naar mijn bed liggen. Dan kan ik weer vergeten waar ik aan dacht. Bij mij helpt het echt.

  26. Zilvertje says:

    Ha, ha, niet denken, knuffelen!

  27. Ramirezi says:

    @Zilvertje en Willemijntje; ik dien een verzoek in bij mijn echtgenote (die moet ik dan namelijk wel wakker maken)…

  28. Burro Holanda says:

    Dat van dat kladblokje heb ik ook wel eens geprobeerd. Dan word ik daarna weer kwaad op mezelf, dat ik ’s nachts ga zitten werken. Glaasje wijn helpt tegenwoordig prima.

Geef een reactie

