Mijn moeder in de klas


Draai ik op mijn gemak een lesje met mijn lievelingsklasje, komt de conciërge binnen. “Je moeder komt zo bij je langs.”

Tijdens een uitleg missen ze de helft, mijn leerlingen, maar nu zien ze alles; “Meneer, waarom ziet u ineens zo rood ?”
“Mijn moeder komt zo langs.”
“Hier in de klas ? Waarom dat dan ?”
“Geen idee, we zien wel.”

Een half uurtje later komt Toos de Verhuisdoos binnenstappen; piepklein vrouwtje van 72 jaar, met een grote blonde suikerspin op haar hoofd; “Oh, wat een leuk klasje is dit.” Voor het gemak begint ze direct allerlei vragen van de leerlingen te beantwoorden, die uiteraard even mijn jeugd willen doornemen. Nog even en ze neemt de les over.

Het bleek dat ze mijn handtekening met spoed nodig had, paperassen voor een komende verhuizing. Ze heet niet voor niks verhuisdoos van achteren.

Als ze weg is doet de klas nog wat lacherig, die hadden natuurlijk nooit gedacht dat ik ook een moeder zou hebben.

In de gang word ik nog door andere leerlingen aangesproken.
De docent beeldende vorming zou hebben geflirt met mijn moeder.

14 Responses to Mijn moeder in de klas

  1. Zoë says:

    een docent die een moeder heeft! Nou ja zeg:)

  2. Mo says:

    Andersom kan ook Zoë:-))

  3. Zoë says:

    echt waar joh! Tsssss… 🙂

  4. Maria-Dolores says:

    hihi, had je Toos maar moeten leren om jouw handtekening na te bootsen.

  5. K says:

    Misschien is een mobiel huis iets voor Toos? Het scheelt behangwerk! Ze ziet er wel jong uit Rami.

  6. Ramirezi says:

    @K; foto van ’t internet hoor, van een feestneuzenwinkel met pruiken. Maak van het rode haar blond haar en tel er 50 jaar bij, dan heb je een beetje een beeld…

  7. Gala says:

    geweldig, jouw moeder mag ook bij mij in de klas langskomen 😉

  8. Thera says:

    Hihihi hahaha schater schater!

  9. Zilvertje says:

    Ohhhhhhhhh, wat een geweldige mams, ja, ik heb wel meer gelezen van haar bij jou!

  10. cor says:

    mijn moeder niet, nee niet meegemaakt, maar m’n kinderen wel; ze spraken me braaf aan met;’ja meester, nee meester!!!

  11. Jim Hasenaar says:

    Onjuist!
    Docenten worden te water gelaten of uit de klei getrokken. Die dame van 92 heeft je maar wat wijs gemaakt, Rami…
    Eh, 92 zei je? En jij 45? Jaja, het kan, maar wat aan de late kant…Reactie is geredigeerd

  12. Zusenzo says:

    Hilarisch !
    Ja meesters hebben ook een moeder, een vrouw en kinderen.
    Het is sowieso vreemd: familie en werk dat horen twee gescheiden werelden te zijn.

  13. Ingrid van den Bergh says:

    Vermaak me kostelijk. Dacht eerst dat ik wat had gemist en voor de lap werd gehouden maar na op "Toos de verhuisdoos" te hebben geklikt geniet ik dubbel.

  14. Smokey says:

    Leuke moeder, leuk verhaal!

Geef een reactie

