Amerikaanse zeearend ziet het niet meer zitten

Deze Amerikaanse zeearend (Haliaeetus leucocephalus) ziet het niet meer zitten. Het was de bedoeling dat zijn collega in de vliegshow, een Valkje, de loer zou pakken. Maar na twee rondjes gevlogen te hebben was het Valkje echt gevlogen. De valkenier kon met de loer draaien wat hij wilde; hij liet zich niet meer zien. Uiteindelijk gingen ze met een peilapparaatje op zoek; alle vogels zijn gezenderd.

Door het nog in de lucht zijn van het Valkje, mocht het piepkleine Steenuiltje niet vliegen; ze zou wel eens geslagen kunnen worden.

Jammer, want na die vier kilo Zeearend had ik ook wel eens 180 gram Steenuil willen zien vliegen.

21 Responses to Amerikaanse zeearend ziet het niet meer zitten

  1. Geroma says:

    Altijd leuk en soms heel leerzaam om hier te komen kijken….:)

  2. Maria-Dolores says:

    mooie foto! ik vroeg me wel even af hoe dat voor die vogels zal zijn: met oogkleppen op moeten wachten tot ze aan de beurt zijn om hun kunstjes te doen

  3. Rein Scholtens says:

    Zo’n arend draagt maar heel even oogkleppen!

  4. K says:

    De 4 kilo lijkt me toch echt imposanter hoor rami!

  5. marsjan says:

    Machtige vogel en ik wist niet wat loer draaien was en daar komt dus iemand een loer draaien vandaan…. denk ik? Groet Mjan.

  6. Ramirezi says:

    @Marsjan; precies ! Ze draaien met een zakje zand waarop eventueel een stukje vlees zit rond om het valkje te lokken. Maar net als hij het zakje wil pakken trekken ze ‘m weg, zodat hij nog een rondje moet vliegen. Dan is hem een loer gedraaid. Tenminste; zo leg ik het uit. Je kunt natuurlijk ook zeggen de loer is geen echte prooi, dus hij wordt voor de gek gehouden….Reactie is geredigeerd

  7. Wilma says:

    Moeten ze ook maar met echte aas komen! Die is zelf op jacht gegaan, die valk.
    Prachtvogel, die arend!

  8. viktor loman says:

    Ik vind het toch een beetje sneu.
    Dat die arend zo gedresseerd is.
    groetjes
    rené

  9. Bart says:

    Toch sneu…iemand is door iemand een loer gedraaid… 🙂

  10. Zilvertje says:

    Hij lijkt op het vliegtuigvogeltje van de Reddertjes.

  11. Morgaine says:

    die roofvogelsshows zijn apart, ik vind het een beetje dubbel. Enerzijds de kans om ze van dichtbij te zien (en ik vond het prachtig) anderzijds een gevoel van.. laat ze gaan..

  12. Ramirezi says:

    @Morgaine en Victor; dat dubbele gevoel heb ik d’r ook bij hoor…

  13. knaap met knapzak says:

    En ze kunnen ook geen CAO aangaan. Of CZO. Ik KEN dat mutsje! Droeg de Alverman dat niet?

  14. ceesincambodja says:

    Ja. Wat zou jíj doen, met zo’n burqa op?
    Indrukwekkend, zo’n rookvogel, Rami.

  15. Motek from Space says:

    práchtige vogel in vrijheid!

  16. de Kale Doperwt says:

    Emma is vorig jaar met een Oehoe op haar arm op de foto gegaan, ik heb er spijt van dat ik zelf niet met de vale gier op de kiek ben gegaan. Altijd leuk zo’n demonstratie.

  17. Zwollywood says:

    Van zo’n blinddoek zou ik ook depri worden zeg!

  18. Oebeloe says:

    Ik denk dat valkje lekker boos naar huis is om met zijn piemeltje te spelen

  19. Gala says:

    ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is en vliegt zoals het gedoekt is

  20. Zusenzo says:

    Volgens mij heeft ie zijn SM-partijtje gemist.

  21. Ramirezi says:

    @Zusenzo; jij bent het scherpste….

Geef een reactie

