Pieterpad: Rolde – Schoonloo

Veel rechte stukken deze keer, om te beginnen met het oude tracé van de vroegere spoorlijn Assen – Stadskanaal. Dit is trouwens al weer een stukje verderop.

Alles loopt weer uit, of in het geval van varens, alles rolt weer uit.

Dit haasje was het haasje, lag midden op het Pieterpad zonder dat ik een doodsoorzaak kon ontdekken.

Halverwege een rijtje bomen dat in de brand had gestaan. Bliksem of een ongelukje, je moet er niet aan denken dat het hele bos vlam had gevat.

In één van de plassen in het Meindersveen zwemmen twee Canadese Ganzen, goed onthouden dank zij een ezelsbruggetje.

Dat het gras op de heide door hen kortgehouden moet worden hebben de geiten en schapen nog niet zo begrepen, ze hebben namelijk een duidelijke voorkeur voor de bomen. Daarbij zijn de geiten zo handig om de takken naar beneden te buigen, waar de schapen dan weer van mee snoepen.

Eigenlijk zijn die schapen dus aan het parasiteren vindt Gerrit Geit en geeft een RAM.

Even flossen.

Speciaal voor jullie heb ik nog gezocht naar klavertjes vier. Niet gevonden, wel klavertjes drie die in bloei stonden.

Eénmaal in Schoonloo duwt zoon Tom de aardas nog even in de juiste positie.

16 Responses to Pieterpad: Rolde – Schoonloo

  1. Zilvertje says:

    Dat haasje, wat een blauw oogje en het flossen en het witte bloempje en Tom en de aardas, man wat een mooie dag.

  2. de Stripman says:

    Mooooie foto’s Rami ! Maar ik moet toch echt even corrigerend optreden: Dat klavertje is helemaal geen klavertje, maar een klaverzuringkje. En die haas is natuurlijk onder de voet gelopen, door al die wandelaars daar op dat pad…;o)
    Nu gauw kijken naar je ezelsbruggetje, want ik kan die ganzen ook nooit uit elkaar houden…;o)

  3. Ramirezi says:

    @Zilvertje; zeker weten..
    @De Stripman; aha, ik dacht al, wat een grote klavertjes…. 😀

  4. Morgaine says:

    Prachtfoto’s! Vooral die varens vind ik mooi, ik had ze ook al op de foto gezet..

  5. de Stripman says:

    Ja, ja, Rami, je was ons aan het testen, hè ? Want dat van die aardas, daar heb ik ook zo mijn twijfels bij…;o)

  6. francis says:

    gave reportazie!!
    dat eerste groen vaan de bovenste foto, dat vind je nergens zo groen en zo fris als in Nederland, echt waar,
    die geiten en schapen, erg mooie beesten zeg
    nou ik wil dat stuk ook eens lopen,

  7. annet says:

    Ha, ha, even flossen
    retecool:))
    zo zie ik nog eens wat
    in m’n omgeving!
    groetjes!

  8. Zwollywood says:

    Weer een prachtlog Rami.

  9. Martine says:

    Dit is genieten! Zowel voor jullie als voor ons..

  10. anoniem says:

    ik ga voor de witte geit.
    Prachtig, was het druk?
    groet
    rené

  11. Anna says:

    in Assen al 😉
    mooie serie, Ramirezi

  12. Ramirezi says:

    @René; opmerkelijk rustig, ik denk dat de meeste mensen bang waren voor het weer…

  13. droomvrouwtje says:

    Schitterende foto’s :)) en je komt in de buurt
    xxxdromerke

  14. Karin says:

    Gaan jullie het hele Pieterpad in gedeelten aflopen? Dan kom je uiteindelijk bij mijn ex langs, die heeft een pension aan het Pieterpad in Limburg.

  15. Ramirezi says:

    @Droomvrouwtje; hoe herkennen we elkaar ?
    @Karin; we gaan tot het gaatje, al moeten we dwars door je ex heen…. 😀

  16. Patricia Vermeulen says:

    Goh, dat brengt een hoop herinneringen terug! Leuk, die foto’s..

Geef een reactie

